Vegatopia Forum

Maastricht

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Maastricht
« Reactie #40 Gepost op: 27 maart 2007, 22:34:40 »
de pizza's van napoli zijn lekkerder dan van da gepetto, maar je moet wel van de nonchalanse houden daar...

Offline Wildflower

• 114
« Reactie #41 Gepost op: 02 mei 2007, 21:37:14 »
Vandaag gegeten bij Ginger
Ik had vegetarian noodlesoep; ontzettend lekker!  :thumbsup:
Zeker voor herhaling vatbaar. :)
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #42 Gepost op: 11 mei 2007, 13:38:26 »
Is iemand wel eens bij De perroen geweest? Zit aan het Vrijthof, niet die hele rij met eettentjes, maar er tegenover, op de hoek en met een groene luifel. Ik ben 2 keer in Maastricht geweest en heb 2 keer in dit restaurant gegeten. Destijds was ik nog niet vegetariër, maar ik zie nu dat er lekkere dingen op de kaart staan. Bovendien is er niet één restaurant waar ik ooit lekkerder heb gegeten dan daar. Dus: is de Perroen ook lekker voor vega's?
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Wildflower

• 114
« Reactie #43 Gepost op: 25 mei 2007, 14:28:11 »
Ik ben er al heel lang niet meer geweest. Het ziet er wel veelbelovend uit dat de vegetarische hoofdgerechten bovenaan de kaart staan!  :thumbsup:
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #44 Gepost op: 26 mei 2007, 08:36:53 »
Dus: is de Perroen ook lekker voor vega's?

Voor wat het waard is, in 1999/2000 kon je daar heel lekker vegetarisch eten.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline karl

• 6.375
« Reactie #45 Gepost op: 26 mei 2007, 08:57:50 »
Is er al iemand bij Gio's in diezelfde buurt geweest ?
Las er goede commentaar over, was gesloten vorige keer dat ik in Maastricht was.

brenda_lelie

« Reactie #46 Gepost op: 29 juni 2007, 11:07:53 »
Kent iemand misschien ook een leuk lunchplekje in Maastricht?
We gaan er morgen heen maar blijven hoogstwaarschijnlijk niet tot het avondeten maar we willen wel iets eten voordat we weer de trein in stappen :)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #47 Gepost op: 29 juni 2007, 15:04:25 »
Misschien bij Simply Bread? Zie hier
,,,,فلافل

brenda_lelie

« Reactie #48 Gepost op: 29 juni 2007, 15:06:50 »
he! dat stukje van Annemieke zocht ik, ik had al haar berichtjes op het forum van de laatste tijd al doorgeplozen, blijkt het niet op het forum te staan :)
Dankjewel!

brenda_lelie

« Reactie #49 Gepost op: 29 juni 2007, 15:09:49 »
hmm klinkt lekker dat Simply Bread  :)

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #50 Gepost op: 29 juni 2007, 15:19:38 »
Is ook! En op de weg naar het station toe (aan de linkerkant) vanaf het centrum! Geluksvogel jij.  :D
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2007, 15:20:04 door Annemieke »

brenda_lelie

« Reactie #51 Gepost op: 29 juni 2007, 15:24:22 »
Is ook! En op de weg naar het station toe (aan de linkerkant) vanaf het centrum! Geluksvogel jij.  :D

Oh ideaal voor op de terugweg :)
ik hoop dat die broodjes net zo lekker smaken als dat ze klinken

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #52 Gepost op: 29 juni 2007, 23:17:54 »
Ik heb vandaag in een visrestaurant aan het bassin gegeten, een beetje duurder dan we normaal doen ivm mijn diplomauitreiking, en het was zeer geslaagd. Vegetarisch was geen enkel probleem, zelfs een vegetarische amuse, en het eten was zoals vlees(vis)eters dat voor vegetariers bedenken, dus niet erg origineel, maar wel heel lekker.
Als amuse had ik artisjokbodems met sla en reepjes gedroogde tomaat, de dressing had wat teveel olie.
Het voorgerecht was een groene salade met oa tomaat, komkommer en groene asperges, hierbij was de dressing perfect, lekker fris en een beetje zurig.
Verder als hoofdgerecht verschillende in boter gebakken groentes, oesterzwammen (die erg lekker waren), wortelen, groene kool en venkel (met tijm  :-*) en gepofte aardappels met knoflook en mie met rode peper. Het dessert was ook zalig: passievruchtparfait met slagroom en cappucino met amaretto. Dit alles voor (geloof ik) 30-35 euro. Voor wie geen principiele bezwaren tegen visrestaurants heeft of tegen mensen die om je heen oesters zitten te slurpen of kreeft te kraken, een echte aanrader!  

Offline Gabs

• 796
« Reactie #53 Gepost op: 19 september 2007, 23:15:52 »
vrijdag, op mijn verjaardag, bij cafe ceramique in de rechtstraat gaan eten, omdat ze daar "de groene kaart" hadden. best lekker gegeten hoor, alleen jammer dat het verrrassingsmenu gerechten bevatte die gewoon op de kaart staan en niet erg origineel waren: vooraf tomaten uit de oven met pesto en mozarella (te cliche) en "zuurvlees" van quorn (en ik ben niet zo'n quornfan). eigenlijk had ik me enorm verheugd op de knoflooksoep, maar die was op.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
« Reactie #54 Gepost op: 17 oktober 2007, 10:35:22 »
Gisteravond gegeten in restaurant Rozemarijn (in de Havenstraat). Ver boven mijn normale budget, en gelukkig hoefde ik niet zelf te betalen. Chique locatie, redelijk adequaat personeel (we hebben ze wel twee keer moeten wijzen op missend bestek) en heerlijk eten, ook vegetarisch. Wel jammer dat de overige gasten (vooral de vrouwen) tussen elke gang een sigaret moesten paffen - de bewegingen deden vermoeden dat de sigaretten ook iets bijzonders waren  :P.

We hadden een vijfgangenmenu met een goede wijnselectie. Interessante amuses (bijzonder smaakintense gekruide tomaten, iets olijvenachtigs, milde uienpasta met crême en Parmezaanse kaas); een champignonsoep met tapenade; een mooi opgemaakt bord groente met vinaigrette (jammer dat de groene asperges, de hoofdgroente, daardoor volledig ondergesneeuwd raakten); kaasplank (met stroop...); koffie en calvados.

Lekker en gezellig. Een aantal culinaire verrassingen en behoorlijk op elkaar afgestemd. Toch een aantal kleine missers; aan de andere kant is een diner voor 85 euro pp incl. wijn een prima prijs voor 'low-budget haute cuisine'.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline karl

• 6.375
« Reactie #55 Gepost op: 11 november 2007, 11:31:06 »
Zaterdagavond in het drukke, gezellige Tapas Y Mas in de Rechtstraat. Spaans van sfeer, dranken en gerechten. Een gitarist die niet over je tafel kwam hangen, doch rustig en bescheiden mooie achtergrondmuziek speelde.
Mooie keuze aan tapas, ook een aparte afdeling van een achttal aardige groententapas, zoals groentenspies, gefrituurde uienringen met dipsausje, knapperige aubergineschijven, koude courgette-sla, patatas bravas met pikante saus... Per persoon dien je, om voldoende te hebben, toch een viertal tapas van een 4  euro te bestellen,
best met ook wat brood erbij. Vooraf wat olijven is altijd een eenvoudige en lekkere amuse. Alles vers en smakelijk. De huiswijn (zowel wit als rood) is lekker en betaalbaar. Aanrader, wel als je de gezellige drukte (het liep helemaal vol) kan hebben.(Een drukte die ook bewijst dat de prijs-kwaliteit goed is.)
« Laatst bewerkt op: 11 november 2007, 11:42:13 door karl »

Offline Gabs

• 796
« Reactie #56 Gepost op: 12 november 2007, 22:29:44 »
voor tapas kun je ook zeer goed terecht bij la bodega in de platielstraat, daar is het erg gezellig en er heerst een authentieke, spaanse sfeer.

ben laatst bij gaudel, een elzas restaurant, in de rechtstraat geweest. nu staat de elzas wel bekend om het vele vlees, maar toch was de kok bereid iets vegetarisch voor mij te maken: vooraf een salade met kaas en als hoofdgerecht een vegetarische backoven met spruiten, bloemkool en champignons overbakken met een eitje en kaas. best lekker, zeer authentiek en winters. ze kunnen trouwens ook nog vega quiche en flammekuchen maken.

pieterhobma

« Reactie #57 Gepost op: 15 augustus 2008, 10:53:36 »
 :(  De link werkt niet meer ( is ook al 5 jaar oud) Wie kan hem updaten?  Ga morgen een dagje naar maastricht toe, zoek lekker en geschikt lunchadresje ( evt. ook voor wat uitgebreodere warme hap tussen de middag).
Alvast dank

Offline Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
« Reactie #58 Gepost op: 03 september 2008, 13:34:02 »
Afrader in het kwadraat: Da Giovanni aan het Vrijthof. We zijn daar door een collega heengesleurd. De kaart was niet erg spannend; het bedienende jongmens kon rustig nog een jaartje horeca-opleiding volgen; de rode wijn was om acht uur al op; ze hadden een half uur nodig om 12 mensen van een drankje te voorzien; de pizza's werden na een uur koud geserveerd; het toilet was smerig (urinoir defect); als klap op de vuurpijl lekker luide achtergrondmuziek: "Most popular Italian restaurant music Vol. 27"  ;D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
« Reactie #59 Gepost op: 04 september 2008, 10:25:04 »
Gisteravond in de Perroen gegeten. De vegetarische gerechten staan prominent op de kaart. Ik heb het Vegetarisch Kwartet gekozen: spinazietaartje, aardappelgratin, couscous, gevulde paprika (slechts 11,95). De voorafjes zagen er ook goed uit. Omdat we met 10 personen waren, werden stokbrood en frietjes centraal geserveerd. Vlotte, leuke bediening. Gezellige atmosfeer, zeker achter in de overdekte tuin met planten en beeldjes. Aanrader.

Opvallend: toen we de tent verlieten, zat er een hoop oudere (en dan ook echt 65+) mensen, die zich het bier en de wijn goed lieten smaken. Ze maakten een gezellige drukte.