Vegatopia Forum

Maastricht

Offline Selly

• 30.783
Maastricht
« Gepost op: 09 september 2003, 22:17:48 »
Ik ga binnenkort een weekend naar Maastricht en aangezien ik dan ook mijn verjaardag vier wil ik graag lekker eten daar. Maar waar? Het restaurant hoeft niet 100% vegetarisch te zijn en het hoeft ook niet echt goedkoop te zijn. De NVB heeft Roxy's als gastvrij voor vegetariers aangemerkt, en ook Sander beviel hun geloof ik ergens in het reizentopic aan, maar ik zag net hun kaart online staan en ze hebben niets vegetarisch op de kaart (alleen 'op aanvraag', tja dat krijg je als je een gastvrij voor vegetariers keurmerk gewoon kunt kopen) maar wel ganzenlever en dat vind ik toch wel iets ergs treurigs om op de kaart te hebben, ik bedoel, een dode kip is natuurlijk net zo treurig als zo'n zielige gans en het hoeft van mij dus geen 100% vegetarisch restaurant te zijn, maar jee, ganzenlever, ik weet het niet, ik vind het erg decadent.

Maar goed, iemand ooit lekker in Maastricht gegeten? Afraders zijn ook welkom.
,,,,فلافل

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2003, 13:40:15 »
De aanraders staan hier.

Je kan bij Roxy ook zonder vooraf bellen binnenlopen, maar als je van tevoren belt (sowieso slim om dan ook gelijk te reserveren), dan maakt 'ie echt wat supers voor je (twee weken geleden nog mee mogen maken). Ik heb zelf ook problemen met het feit dat er ganzenlever en kalfsvlees op de kaart staat, maar ik denk maar zo, als ik daar een hele avond een tafel bezet hou, dan is er in ieder geval een tafel minder waar ganzenlever en/of kalfsvlees bestelt kan worden. :)

Anyway, ik heb het geluk gehad dat ik gedurende zo'n 15 maanden zo'n beetje elke doordeweekse dag in Maastricht ben gaan uit eten dus ik heb heel wat restaurants uit kunnen proberen, maar bij Roxy is het vegetarisch eten echt veruit het beste.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2003, 14:30:41 »
maar bij Roxy is het vegetarisch eten echt veruit het beste.

Aha.. nou, misschien ga ik dan toch daar naar toe dan!
,,,,فلافل

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2003, 14:36:19 »
Overigens, Roxy is wel aan de dure kant, maar dat ben je al vergeten op het moment dat je de drie vegetarische amuses aan het opsmikkelen bent.  :hungry:

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #4 Gepost op: 01 oktober 2003, 14:59:04 »
Al geweest?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2003, 12:11:44 »
Goed ik ben dus eind september in Roxy geweest. We hebben eerst buiten gezeten om onze amuse op te smikkelen en toen zijn we binnen gaan verder eten. Je krijgt dus een drie-delige amuse, erg lekker, hoewel ik dan niet snap: de mensen met vlees kregen iets met sushi, dan zou ik als kok dus voor de vega's vega sushi maken, maar ik kreeg iets totaal anders. Maar dat was wel erg lekker gelukkig. Toen een vegetarisch 4 gangen menu gekozen, ze hebben dus niet standaard iets vegetarisch op de lijst, je kan eigenlijk alleen dat menu nemen waarvan je niet weet wat er in zit (je mag wel zeggen als je iets niet lust) dus mensen die niet een heel menu willen en vegetarisch willen eten, ik weet niet hoe die dat moeten doen. En ik blijf het vreemd vinden dat een gastvrij voor vegetariersrestaurant niets vegetarisch op de lijst heeft. Waarom schrijven ze dat vegetarische menu niet gewoon uit op de kaart?
Afijn, het voorgerecht was een torentje met tomaat/geitenkaas/truffel en salade en dit was echt heel erg lekker. Heel goed gemaakt, ook niet te veel geitenkaas ofzo en hele lekkere truffel. Toen een paddestoelenbouillon die ook erg lekker was. En daarna een soort megaloempia met allerlei groenten er in als wortel, prei, maar ook mihoen met stukjes mais en brocoli. Die brocoli en mais vond ik niet zo. En toen kwam het toetje, dat bestond uit drie onderdelen, het ijs was heel lekker, het limoentaartje wat minder en er lag ook nog een muf wafeltje bij dat was een beetje suf. Maar al met al echt wel een aanrader, ik klink misschien niet zo positief, maar ik ben gewoon mega kritisch over eten, maar het voorgerecht was dus echt geniaal, en het hoofdgerecht ook lekker en knap gemaakt, en het menu kostte 27,50 dat vind ik dus echt niet heel veel geld.
,,,,فلافل

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2003, 11:20:35 »
Waarom schrijven ze dat vegetarische menu niet gewoon uit op de kaart?

Omdat dat menu echt elke keer weer anders is.  :wortel:

Zo had ik laatst als voorgerecht een geniale carpaccio van rode biet, met in het midden een kokertje van groene asperges gevuld met stukjes rauwkost. Ik sta echt elke keer weer te kijken van de creativiteit van de kok aldaar.

Offline Yessica

• 703
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2003, 14:18:51 »

Zo had ik laatst als voorgerecht een geniale carpaccio van rode biet, met in het midden een kokertje van groene asperges gevuld met stukjes rauwkost. Ik sta echt elke keer weer te kijken van de creativiteit van de kok aldaar.

Komt me heel bekend voor anders, dit voorgerecht...

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2003, 14:32:00 »
Komt me heel bekend voor anders, dit voorgerecht...

Da's fijn voor je.  ;D

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2003, 14:47:10 »
Ik ben nu ongeveer even vaak in Samtosa geweest als in Roxy's, en misschien heb ik een paar keer pech gehad (bij Samtosa dus), maar ik vind het eten bij Roxy's dus echt wel beter dan bij Samtosa.

Offline Yessica

• 703
« Reactie #10 Gepost op: 28 oktober 2003, 14:52:46 »
Da's fijn voor je.  ;D

Ik heb zojuist gelezen dat het jou anders ook bekend voor zou moeten komen en dat de creativiteit van desbetreffende kok dus twijfelachtig is ;)

Offline Yessica

• 703
« Reactie #11 Gepost op: 28 oktober 2003, 14:54:15 »
Ik ben nu ongeveer even vaak in Samtosa geweest als in Roxy's, en misschien heb ik een paar keer pech gehad (bij Samtosa dus), maar ik vind het eten bij Roxy's dus echt wel beter dan bij Samtosa.

Misschien moest ik dan ook maar eens naar Roxy's gaan  :)

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #12 Gepost op: 28 oktober 2003, 14:58:09 »
Ben jij overigens wel eens in Roxy's geweest? :)
Edit: al beantwoord.

De keren dat ik in Samtosa ben geweest stond er geen rode-bieten carpaccio op de kaart, (wel andere carpaccio's, die ik dan alweer kende van Roxy's).

En mijn ervaring is ook maar slechts mijn ervaring, maar het is wel zo dat Samtosa 1 keer echt verrassend was en 5 keer teleurstellend, terwijl Roxy's gewoon 100% tevredenheid heeft gescoord.
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2006, 17:03:48 door Sander »

Offline Yessica

• 703
« Reactie #13 Gepost op: 28 oktober 2003, 15:28:00 »
De keren dat ik in Samtosa ben geweest stond er geen rode-bieten carpaccio op de kaart, (wel andere carpaccio's, die ik dan alweer kende van Roxy's).

Euh... wat heb jij ons dan op de mouw zitten spelden in de thread "Samtosa" op 28 april 2003 als reactie op mijn recensie van de carpaccio op 27 december 2002?

Citaat

Geproefd. Hééééérlijk!  

Neem ik de volgende keer zeker als voorgerecht.

:P

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #14 Gepost op: 28 oktober 2003, 23:20:07 »
Euh... wat heb jij ons dan op de mouw zitten spelden in de thread "Samtosa" op 28 april 2003 als reactie op mijn recensie van de carpaccio op 27 december 2002?

Citaat
Geproefd. Hééééérlijk!  

Neem ik de volgende keer zeker als voorgerecht.

:P

Dat was een carpaccio van oesterzwam, rode biet en rode sla met olijvenpesto, pijnboompitten en parmezaanse kaas, leek echt in de verste verten niet op de rode bieten carpaccio van Roxy's. Er stond ook geen torentje van groene asperges in het midden, en dat is nou net hetgeen dat mijn creativiteits-sensor deed oplichten.  :-*

Offline Yessica

• 703
« Reactie #15 Gepost op: 14 maart 2005, 09:57:29 »
Ik ben vrijdag bij Gio's Cucina Casalinga in Maastricht geweest en dat is zeker een aanrader. Nou ben ik sowieso al erg gek op Italiaans eten, maar dit was niet standaard, zeer authentiek en ook de bediening was erg leuk. Je kreeg je eten aan tafel op je bord geserveerd, erg leuk. De groenten waren lekker vers en perfect op smaak gebracht. Hier gaan ze me zeker vaker zien!

Offline Brent

• 600
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2005, 08:06:05 »
Zaterdagavond ben ik samen met vegatopianen Sven en Marcello gaan eten bij "De Branding" in Maastricht: Veel vega opties, lekker, grote porties en goedkoop.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2005, 08:07:59 door Brent »

Offline Gabs

• 796
« Reactie #17 Gepost op: 16 september 2005, 16:55:15 »
zondag heb ik gegeten bij d' artagnan; dat is zeker een aanrader! er stonden twee vegetarische hoofdgerechten op de kaart (op de website stonden er drie), een aantal lekkere voorgerechten en salades en de borden zagen er heel mooi uit. er is voor ieder wat wils; dus vooral goed als je met een gemengede groep gaat.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #18 Gepost op: 17 september 2005, 09:46:18 »
zondag heb ik gegeten bij d' artagnan; dat is zeker een aanrader!

Hmm... staat nog niet in de restaurantgids.

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2006, 13:51:57 »
Roxy's was weer erg OK afgelopen vrijdag. Ze hebben nu een aparte menukaart met drie vegetarische voor-  (E7,50) en drie vegetarische hoofdgerechten (E17,50).