Vegatopia Forum

Shakies

Elsbeth

Re:Shakies
« Reactie #40 Gepost op: 18 februari 2005, 13:53:15 »
Wat ik een afknapper vond bij shakies was dat ze in Utrecht de warme chocolademelk met zo'n 'heetmaak-schuimsysteem' (ik weet geen beterere benaming, haha, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, net zoiets zoals ze cappucino maken)
Wat is daar mis mee dan? Door middel van hete lucht wordt je drankje verwarmd? Hoe wil je het dan? Een magnetron vind je ook niks, dus hoe moeten ze het volgens dan opwarmen? Een pan met chocomelk op het vuur geeft een vies vel erop en is onhandig in gebruik (aankoeken van de pan, overkoken etc). Wat lijkt jou een betere oplossing dan?
Ik vind Shakies een erg fijne zaak, alleen echt te duur..
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2005, 13:53:55 door Elsbeth »

Aiko

« Reactie #41 Gepost op: 18 februari 2005, 13:56:07 »
Een warmtecabine? Of een bak met aangekoppeld warmteelement en daarin de choco? Magnetrons vind ik ook niets, hoor Viz... (Net als mobiele telefoons vertrouw ik die krengen niet, maar dat terzijde)

Offline Viz

• 395
« Reactie #42 Gepost op: 18 februari 2005, 15:00:51 »
Wat ik een afknapper vond bij shakies was dat ze in Utrecht de warme chocolademelk met zo'n 'heetmaak-schuimsysteem' (ik weet geen beterere benaming, haha, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, net zoiets zoals ze cappucino maken)
Wat is daar mis mee dan? Door middel van hete lucht wordt je drankje verwarmd? Hoe wil je het dan? Een magnetron vind je ook niks, dus hoe moeten ze het volgens dan opwarmen? Een pan met chocomelk op het vuur geeft een vies vel erop en is onhandig in gebruik (aankoeken van de pan, overkoken etc). Wat lijkt jou een betere oplossing dan?

hmm, dan heb je het verkeerd gelezen, al heb ik het misschien wat chaotisch opgeschreven:
dat vond ik juist wel oke, de magnetron opwarmmethode in Utrecht vond ik juist een afknapper: ik had verwacht dat ze mijn chocolademelk op dezelfde manier als in Amsterdam op zouden warmen. (via de cappucino methode dus), maar dat was daar dus niet zo. :)
'fish are friends, not food!'

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #43 Gepost op: 23 maart 2005, 19:26:14 »
Citaat
Maandag 14 maart heeft Shakie's een nieuwe winkel geopend op het station in Eindhoven! Tegenover de trappen naar perron 3 en 4. Je kunt ook hier weer genoeg vitamines halen voor de hele dag. En vanaf maandag 11 april vind je Shakie's ook op het Amstel station. Naast het Foodcourt.

Amstel station :) Dicht bij school :) Ik ga maar wat vaker naar school :)
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2005, 19:27:07 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Elsbeth

« Reactie #44 Gepost op: 29 maart 2005, 10:41:27 »

hmm, dan heb je het verkeerd gelezen, al heb ik het misschien wat chaotisch opgeschreven:
dat vond ik juist wel oke, de magnetron opwarmmethode in Utrecht vond ik juist een afknapper: ik had verwacht dat ze mijn chocolademelk op dezelfde manier als in Amsterdam op zouden warmen. (via de cappucino methode dus), maar dat was daar dus niet zo. :)

Oooo ikke nú snappe!  :yes:

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #45 Gepost op: 08 juni 2005, 13:37:29 »
Citaat
Sinds kort zijn onze bagels weer veganistisch (met uitzondering van de bruine bagel) en dat moet nog op de website worden aangepast. Dus de witte, die met maanzaad en die met sesamzaad zijn veganistisch. Deze maand hebben we een bagel met artisjokkentapenade en rucola in de aanbieding en die is helemaal veganistisch! Je bent overigens niet de enige die graag nog een andere sojashake zou zien en daar zijn we op dit moment druk mee aan het experimenteren. Dat betekent dat we ergens in het najaar die als experiment in de aanbieding zullen hebben. Dus houd de aanbiedingen dus altijd goed in de gaten. Maar al die juices blijven lekker toch? Ken je onze veggie juice al? Fijn dat je de moeite hebt genomen om ons te mailen en ik hoop dat je nog maar vaak van Shakie's komt genieten.

Tijmetje

« Reactie #46 Gepost op: 13 juni 2005, 13:08:08 »
Jammie, veganistische bagel! Op een oud bagel-lijstje stond ook al een veganistische, maar die was er nooit (of niet meer) als ik er langs ging. Het moet toch niet zo moeilijk zijn (iets met banaan ofzo...)
Wel jammer dat het alleen de witte bagels zijn, ik ben meer van het volkoren brood.

Offline Dick

• 517
    • plenty food
« Reactie #47 Gepost op: 13 juni 2005, 16:28:30 »
Een paar weken geleden was ik in Utrecht en wilde een Samosa bestellen.
Was die samosa net op :(
Een man die daar hielp zij dat hij wel iets veganistisch kon samen stellen met een Bagel.
Het was toen niet standaard, maar gebruikte wat ingredienten die er op dat moment waren.
Ik had nog nooit eerder een bagel gegeten, dus was het wel een verassing. Het smaakte echt lekker. De volgende keer weer.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #48 Gepost op: 13 juni 2005, 16:57:31 »
ik had er laatst een bagel met pesto en zongedroogde tomaat. Maar het bleek met pesto en zongedroogde tomatentapenade, resultaat: het vet droop er van af, echt helemaal niet lekker  :(
Ik vind het personeel van de vestiging op A'dam CS (en dan vooral de bedrijfsleider) bovendien ronduit onbeschoft.
,,,,فلافل

Offline Mariek

• 3.972
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #49 Gepost op: 13 juni 2005, 17:26:44 »
Ik vind het personeel van de vestiging op A'dam CS (en dan vooral de bedrijfsleider) bovendien ronduit onbeschoft.

Idd, ik kreeg daar eens alleen bij de Gratie van de Manager een papieren zakje om mijn bestelling...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #50 Gepost op: 13 juni 2005, 20:32:48 »

Vertel!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #51 Gepost op: 13 juni 2005, 22:14:35 »

Vertel!

Ja ik ben een beetje een zeikerd daarmee, maar het zijn onbeleefde figuren, je moet je bestelling een paar keer herhalen, ze zeggen niet 'wat zeg je' maar 'he' die baas die daar rondloopt maakt altijd heel vervelende opmerkingen tegen zijn personeel, ik weet wel, het is gewoon een broodjeszaak waar je weer wegloopt, maar op Amsterdam CS zijn het echt een beetje raren figuren en dat valt me altijd weer op. Mensen waarvan ik denk dat ze de dingen die ze verkopen echt zelf heel vies vinden (dat mag natuurlijk ook wel) en helemaal geen enthousiasme uitstralen, terwijl het toch een bijzonder soort zaak is, eigenlijk meer personeel dat ik bij Burger King verwacht. In Utrecht zijn ze wel heel erg normaal. Andere shakies ken ik niet.
Het maakt ook niet zo veel uit hoor  :) Maar het viel me gewoon op.
,,,,فلافل

uzi

« Reactie #52 Gepost op: 14 juli 2005, 22:02:35 »
In A'dam bestelde ik eens (een half uur voor sluitingstijd geloof ik) 2 seitanbroodjes. De 2 "dames" achter de toonbank zeiden toen hardop tegen elkaar: "daar gaan onze seitanbroodjes...:( We kunnen wel nog bevroren broodjes mee naar huis nemen voor onderweg maar ja dat is niet zo smakelijk he  ::)"
Heel leuk hoor, je klant het gevoel geven dat ze het niet had mogen kopen. Niet dat ik me er iets van aan trok, ik betaal er immers voor, maar tis gewoon onbeschoft, ga lekker zielig doen als ik weg ben ofzo.

Verder is shakies wel lekker maar duur idd.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #53 Gepost op: 14 juli 2005, 22:22:40 »
Afgezien van het feit dat ze er vaak zo zweterig bijlopen, ben ik altijd wel beleefd behandelt bij A'dam CS. Ik boycot dan wel weer die eikels van Maoz daar.
Shakies in Utrecht is qua voorkomen en beleefdheid wel echt ok, vind ik.
Sin chile, no tiene chiste!

viv

« Reactie #54 Gepost op: 16 juli 2005, 22:20:13 »
ik kom regelmatig bij de Ah to go op Amsterdam Cs
maar de shakies is me nooit opgevallen!!
zo'n seitanbroodje lijkt me lekker dat ga ik zeker eens proberen

en tja alles is helaas duur op het station.....
een flesje spa 2 euro.. belachelijk! ;)

vega

« Reactie #55 Gepost op: 20 oktober 2005, 18:24:40 »
Nou je bent niet de enigste die de bediening op Amsterdam CS minder vindt!

Bij zoiets zou je toch inderdaad een anders slag mensen verwachten! Ze verpesten meteen de uitstraling van het hele gebeuren. Want op zich is het eten en drinken daar echt heerlijk.

Alleen die onverzorgde associale ordinaire mensen die er achter staan vallen me vies tegen! Als ik hun baas was zou ik ze ontslaan of eens goed toespreken dat ze representatief op hun werk moeten verschijnen.

Niet smakkend kaugum kauwend ordinair pratend met een collega terwijl jij een bestelling doet en wacht (en dus dat gesprek hoe dan ook meekrijgt) bedienen...

Laat ze shakies schortjes maken in verschillende kleurtjes zodat het personeel een kleur aan kan trekken waar hij of zij het beste in uit komt. (Daar moeten ze dan op kosten van de zaak dan maar een kleuradvies voor krijgen desnoods. Of degene die ze aanneemt die doet er een cursus voor zodat hij of zij de juiste kleurtjes uitdeeld aan de juiste persoon. Dat doet al iets voor de uitstraling.)

En verder mensen aannemen die er qua make-up en haar goed verzorgd uitzien. En dan zeg ik niet dat ze van mij nou zo nodig make- up hoeven dragen, maar als ze het doen, dan wel goed en niet zo fout...Ze moeten gewoon weten welke kleuren hun staan. Je kan bij de boddy shop gewoon je laten adviseren daarin (gratis).

En tja ze moeten gewoon af en toe een (nep)klant erheen sturen om te controleren en als ze dan zo vies kauwgumkauwend staan te bedienen ze meteen ontslaan. Want dat vond ik wel zo'n afknapper!

Misschien zullen veel mensen dit zeer overdreven vinden, maar de indruk van het personeel doet erg veel met jou als klant denk ik. Als ik al onpasselijk wordt van het kijken naar degene die achter het eten staat, moet het eten wel heeeeel goed zijn wil ik er nog van genieten! Zo werkt het uiteindelijk toch wel!

Elsbeth

« Reactie #56 Gepost op: 21 oktober 2005, 10:51:57 »
Misschien zullen veel mensen dit zeer overdreven vinden, maar de indruk van het personeel doet erg veel met jou als klant denk ik. Als ik al onpasselijk wordt van het kijken naar degene die achter het eten staat, moet het eten wel heeeeel goed zijn wil ik er nog van genieten! Zo werkt het uiteindelijk toch wel!
Ik begrijp je wel, maar dit denk ik bij zovéél winkels!  Dus het is niet alleen van toepassing op de Shakies op het CS denk ik.

Tijmetje

« Reactie #57 Gepost op: 23 oktober 2005, 15:50:54 »
Ik ben al een tijdje niet meer op A'dam CS geweest, maar recent was ik nog wel op Utrecht CS.
Het meisje dat daar achter de toonbank stond was erg vriendelijk en zag er ook netjes uit.
Ze begon meteen een vriendelijk gesprek toen ik haar naar de bagels vroeg.

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #58 Gepost op: 23 oktober 2005, 20:47:55 »
De nieuwe sojashake (bosbes-kers) is trouwens erg lekker!

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #59 Gepost op: 23 oktober 2005, 23:05:14 »
De nieuwe sojashake (bosbes-kers) is trouwens erg lekker!

Ik vond hem niet zo lekker.