Vegatopia Forum

Wat kan ik wel of niet vertellen?!?!

Offline Mariek

• 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Wat kan ik wel of niet vertellen?!?!
« Gepost op: 31 juli 2003, 21:24:48 »
Mijn 8-jarige oppaskindje zag vandaag de reclame van PETA ("Dit is Witje van der Wal..."). Ze vroeg zich af waar het over ging, en ik heb dus iets verteld over het testen van cosmetica en dergelijke op dieren. Als ik bij haar thuis eet vind ze mijn vega-spulletjes ook best interessant en ze eet het ook met smaak. Ze heeft me ook wel eens iets gevraagd over hoe dat nou gaat, het proces van koe naar bord.
Ik wil haar op zich wel informeren over het hele vegetarische gedoe, maar ik vraag me af hoe ver ik kan gaan? Ze is namelijk nogal angstig voor heel veel dingen, ze durft bijvoorbeeld niet alleen te zijn. En nou ben ik bang dat ik haar met nog meer enge ideeen opzadel!

Ze is dus wel een beetje nieuwsgierig, maar hoe pak ik dit aan (en dan ook het liefst zonder dat haar moeder een hekel aan me krijgt...)?
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Wat kan ik wel of niet vertellen?!?!
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2003, 21:26:28 »
Ik zou het sowieso even met d'r moeder overleggen...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2003, 21:26:50 »
Ik weet niet of de ouders van het kind het leuk zullen vinden. En anders moet je eerst even overleggen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2003, 21:57:56 »
Mijn 8-jarige oppaskindje zag vandaag de reclame van PETA ("Dit is Witje van der Wal...").

Effe offtopic: ik vind het leuke reclame, dat nijntje is cute! :heart: En ook mooi dat een topmodel als Frederique vd Wal zich daar voor leent.

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2003, 21:58:32 »
Wel zo veilig, he!

De moeder heeft nog nooit enige vreemde uitspraken over het vegetarisme gedaan. Ze vind het zelf leuk dat haar dochter ook graag vega-spul eet.

Ik ben altijd heel eerlijk tegen 'mijn' kind, en als zij mij vraagt of ik ook naar het circus wil, wil ik wel graag uitleggen waarom ik dat niks vind. Ze snapt mijn redenaties en gaat er ook over nadenken.

Het is trouwens niet zo dat ik probeer om van haar een kleine trouwe volgelinge te maken! Maar ik ben wel een belangrijk persoon in haar leven en ik vind dat ik daarom best mag vertellen welke keuzes ik maak. Natuurlijk zijn er ook dingen waar zij geen weet van heeft, omdat ik haar daar bang mee zou maken, en dat wil ik absoluut voorkomen.

Maar er zijn toch ook mensen die zelf al op die leeftijd (rond de 8 ) de keuze tot het vegetarisme hebben gemaakt? Op welke gronden komen zij tot die beslissing?
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2003, 22:01:09 door Christiaan »

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2003, 21:59:42 »
Mijn 8-jarige oppaskindje zag vandaag de reclame van PETA ("Dit is Witje van der Wal...").

Effe offtopic: ik vind het leuke reclame, dat nijntje is cute! :heart: En ook mooi dat een topmodel als Frederique vd Wal zich daar voor leent.

Maar of ze zich er nou zo aan houd? Ander vb: Natalie Imbruglia, zegt dat ze streng vegetarisch is, maar is wel het gezicht van l'oreal?

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2003, 22:20:11 »

PETA reclame op NL tv? Volgens mij van proefdiervrij
Stem op de Partij voor de Dieren

Johanna88

« Reactie #7 Gepost op: 04 augustus 2003, 18:03:24 »
Op mijn 7de wilde ik wel al vegatariƫr worden maar heb op mijn 9de pas de echte stap gezet. Dus op je 8ste kan ook wel denk ik

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #8 Gepost op: 05 augustus 2003, 22:43:32 »
Heb met de mamma gepraat, die vindt dat ik gewoon mag uitleggen waarom ik geen vlees eet, niet naar het circus wil, etcetera.
Ze vindt het belangrijk dat haar kind weet wat er op de wereld gebeurt, en is zelfs een beetje trots op haar dochter omdat het een veggie-uit-principe in de dop is.

Offline maud

• 373
« Reactie #9 Gepost op: 19 augustus 2003, 17:39:43 »
Ah wouw, een nieuwe veggie op komst!!  :D

Offline Carmen San Diego

• 266
« Reactie #10 Gepost op: 21 augustus 2003, 01:15:34 »
Ik vind dat juist een stom spotje... Echt zo'n zijensokkenspotje... En die griet ziet er echt niet uit zeg..

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #11 Gepost op: 21 augustus 2003, 01:35:01 »
Ik ben bekend met zwarte kousen, maar wat zijn zijensokken ???

kattekop

« Reactie #12 Gepost op: 21 augustus 2003, 21:31:13 »
En heb je het er al met je oppaskindje over gehad? Ben wel heel benieuwd hoe ze reageert. Of ze gelijk geen vlees meer wil eten of zo...

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2003, 16:10:13 »
Ik heb het er met haar niet over, zij heeft het er met mij over, ik wil haar niks opdringen. En ik heb haar al een paar weken niet gezien omdat haar moeder vakantie heeft.

Ik zie vanaf volgende week wel weer!