Vegatopia Forum

Kookgids Vegetarisch

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Kookgids Vegetarisch
« Gepost op: 30 juli 2003, 16:02:13 »
Zojuist heb ik bij Broese Wristers voor het luttele bedrag van 3 uiro 99 het boekje
'kookgids vegetarisch' van Jenny Stacey gekocht.

Ik ben een sucker voor kleurenfoto's, en dit boekje ziet er wat dat betreft prima uit. Gezien ik het boekje net heb, heb ik er nog niets uit gekookt, dus meer recensie volgt.
Wat nu al opvalt; er staan een hoop recepten in die in al dan niet enigszins gewijzigde vorm ook in andere boeken staan (Zoals het grote vegetarische kookboek van Konemann), maar ook een aantal voor mij nieuwe dingen, en dat is altijd leuk. Verder vindt de dame die eea. geschreven heeft wel dat je een asociaal grote keuken moet hebben, want van alle basisingredienten die ze aan het begin noemt zegt ze bij ieder kopje 'u moet hiervan toch minstens enkele soorten in huis hebben' (We hebben het dan over: pasta, meel, graanproducten, peulvruchten, spcerijen en kruiden, chilipepers (jaja! apart vermeld!), noten en zaden,
gedroogde vruchten, olie en vet, azijn, mosterd, sauzen)
Later als ik groot ben, en rijk en beroemd, doe ik wat ze zegt.
Voor de veganisten: voor zover ik nu kan zien staan er wel redelijk wat veganistische recepten in, maar dit zijn ook wel de dingen die al in andere boeken te vinden zijn.

'kookgids vegetarisch', Jenny Stacey,
ISBN: 1-40540-073-0
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2003, 16:02:53 door marieke »

cake

Re:Kookgids Vegetarisch
« Reactie #1 Gepost op: 01 augustus 2003, 19:06:13 »
'Kookgids vegetarisch' is een leuk klein boekje en zeker niet duur.
Het zijn bijna allemaal heel eenvoudige recepten zonder exotische ingrediƫnten.
Maar Marieke heeft gelijk : veel recepten staan ook in andere grote bekende kookboeken.

Samengevat: simpel, makkelijk en klein.  :)