Terug uit Tunis. Het vegetarisch eten ging prima, maar:
Ibis hotel bleek een vegetarische wokschotel op menu te hebben staan. Die was prima. De stad Tunis ingelopen: er zijn veel italiaanse restaurants en daar was van alles mogelijk, ook een Indiaas en dat was natuurlijk ook prima. Maar als ik zelf de stad in ging dan bleken de Tunesische restaurants er problemen mee te hebben, soms kwam men er met een ommelet met friet en sla uit. Als ik echter met de baas van t bedrijfje 'waar ik werkte op stap ging, dan bleek hij ten eerste zaken te bezoeken waar ook vegetarische gerechten op het menu stonden, of hij gaf de ober/keuken wat aanwijzingen welke gangen ze voor mij konden maken. Het duurde iets langer maar het was dan prima. Op het werk heeft de secretaresse zich erop gestort en maakte elke lunch voor mij thuis zeer uitgebreid vegetarisch, wat ik zelf, en vaak met de anderen at. Het was allemaal erg lekker. De klapper werd het afscheids eten in een echt Tunesisch tentje vlak bij het meer waar de basis een oud historisch havenwerkers (veganistische !) maaltijd bleek te ijn. Je kunt er nu ook vlees bij nemen, maar veggie was geen enkel probleem: Lablaabi, volgens het groot Arabisch kookboek een veganistisch gerecht voor de havenwerkers.