Vegatopia Forum

Sauzen en salsa's zelf maken

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Pastasaus!
« Reactie #60 Gepost op: 26 juli 2005, 17:15:19 »
Ieieieieie!

Bovendien is dat warmmaken net zoveel werk als zelf de ingredienten bij elkaar pleuren.

Offline bambi

• 5.560
Re:Pastasaus!
« Reactie #61 Gepost op: 26 juli 2005, 18:13:00 »
ok, ok... mijn vriendje was op tijd thuis, dus toch creme freche en kruidenkaas  ;) geen zorgen.
En wijn. :D
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Anne

Pinda- / satesaus
« Reactie #62 Gepost op: 26 juli 2005, 18:44:30 »
Ik zie altijd mensen satesaus maken van pindakaas, melk, en nog wat dingen.
Nou ben ik zelf meer van de pakjes (normaal niet, alleen met satesaus  :-\) Maar ik wil binnenkort gado gado maken, en ik merkte dat in alle klare gadogadosaus garnalen zitten... Dus nou moet ik zelf maar wat fliffen. niet echt een idee hoe ik dat aanpak, ik zou natuurlijk kant en klare pindasaus wat kunnen opleuken ofzo, maar ik wil ook wel een keer zelf het maken.

Er zijn vast mensen met het ultieme pindasaus recept hier...
(en tips om het tot gadogadosaus te verheffen??)

thnx alvast!
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2005, 23:30:54 door Sander »

Kiwi

Re:pinda- / satesaus
« Reactie #63 Gepost op: 26 juli 2005, 18:51:23 »
Ik wist dat ik al eens ergens een recept gepost had... hier dus! :D

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #64 Gepost op: 26 juli 2005, 19:01:38 »
en van de voorpagina:
http://www.vegatopia.com/indonesisch/gado_gado.html
http://www.vegatopia.com/indonesisch/pindasaus.html

eigenlijk klopt dat gado-gado recept niet helemaal, want er wordt kroepoep gebruikt
achja, iedereen hier zal wel automatisch cassave of emping oid pakken
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2005, 19:03:57 door fem fatale »
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #65 Gepost op: 26 juli 2005, 19:05:09 »
ooh, ik moet wat minder selectief lezen, het staat al boven het recept  :-[
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #66 Gepost op: 26 juli 2005, 21:40:07 »
hier staat ook een recept.
Lekkere extra toevoegingen vind ik laos en citroensap. Van melk ik pindasaus heb ik nog nooit gehoord.
Conimex heeft trouwens toch wel vega kant en klare pindasaus?
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2005, 21:40:46 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Annemieke

• 18.716
Re:Pinda- / satesaus
« Reactie #67 Gepost op: 27 juli 2005, 11:01:50 »
Ik zie altijd mensen satesaus maken van pindakaas, melk, en nog wat dingen.
Nou ben ik zelf meer van de pakjes (normaal niet, alleen met satesaus  :-\) Maar ik wil binnenkort gado gado maken, en ik merkte dat in alle klare gadogadosaus garnalen zitten... Dus nou moet ik zelf maar wat fliffen. niet echt een idee hoe ik dat aanpak, ik zou natuurlijk kant en klare pindasaus wat kunnen opleuken ofzo, maar ik wil ook wel een keer zelf het maken.

Er zijn vast mensen met het ultieme pindasaus recept hier...
(en tips om het tot gadogadosaus te verheffen??)

thnx alvast!

Je hebt zelf een lekkere vegan kant-en-klare, merk is Dessa. In supermarkten te koop.
Zelf maken is ook niet zo moeilijk, ui fijnsnipperen, knoflook pletten en met een beetje olie bakken. Lepeltje sambal erbij, goedkope pindakaas erbij. En naar voorkeur ketjap, koriander, citroen of zoete chilisaus...enz.

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #68 Gepost op: 27 juli 2005, 11:38:44 »

Zie website: productinfo> veelgestelde vragen > zie de laatste 2 vragen over vegetarische en veganistische producten van ze
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #69 Gepost op: 27 juli 2005, 14:30:15 »

Zie website: productinfo> veelgestelde vragen > zie de laatste 2 vragen over vegetarische en veganistische producten van ze

Ja en de Conimex Pinda Satesaus Javaans (Mild) Kuipje 300 G
Conimex Pinda Satesaus Maleis (Hot) Kuipje 300 G zijn dus vegetarisch (tenminste dat waren ze in april 2004, er staat bij dat het een momentopname is en de samenstelling kan veranderen, dus als je het 100% zeker wil weten moet je ze mailen
,,,,فلافل

Flien

Sauzen en salsa's zelf maken
« Reactie #70 Gepost op: 23 november 2005, 14:06:46 »
Ik wil me in de eerste plaats excuseren moest deze toppic overbodig zijn.. maar ik heb al wat gezocht maar ik kan niet echt een receptje vinden voor vegetarische spagethisaus..

Mijn papa heeft gevraagd of ik spagetiesaus wil maken en nu wil ik bewijzen dat vegi-saus ook best lekker is.. ;) ;)

Plies help me.. :-\ :-[

Knuf!

« Laatst bewerkt op: 23 november 2005, 15:31:09 door Annemieke »

Offline Sven

• 3.927
Re:Help! Spagethisaus
« Reactie #71 Gepost op: 23 november 2005, 14:10:03 »
Kijk eens een keer op de receptenpagina's van Vegatopiazelf. Er staan eigenlijk flink wat recepten voor pasta.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Flien

« Reactie #72 Gepost op: 23 november 2005, 14:14:24 »
Uhu.. keb al wat rondgekeken.. ma ik zoen specifiek zo voor bolongnaise saus.. ma ik zal nog wel is verder kijke..

Sorry.. :)

Offline Jasper

• 338
    • Jasper M - virtuele expositie
« Reactie #73 Gepost op: 23 november 2005, 14:16:53 »
En je kan natuurlijk altijd nog een kant en klaar potje met pastasaus kopen. Doe ik zelf niet zoveel aan, maar experts zoals Poek hebben ongetwijfeld nuttige tips over welke potjes vega-verantwoord zijn en ook nog okee smaken.

Offline Sven

• 3.927
Re:Help! Spaghettisaus
« Reactie #74 Gepost op: 23 november 2005, 16:32:43 »
Ok, je zoekt dus eerder een tomatensaus. Hier vind je een recept. Op Vegatopia vind je een uitgebreide en een snelle versie.
Qua saus-in-potjes gaat mijn voorkeur uit naar de tomatensaus met olijven uit de (Belgische) Lidl.
« Laatst bewerkt op: 23 november 2005, 16:33:34 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Superguppie

• 322
« Reactie #75 Gepost op: 23 november 2005, 17:42:51 »
Ik maak altijd een snelle simpele: uitje, soepgroenten, passata, vegetarisch fijngehakt van de appie, knoflook, kerrie, paprikapoeder en wat andere kruiden.
Gewoon in een beetje logische volgorde bij elkaar mikken in een pan en er verder bij doen waar je zin in hebt. Best lekker. Of neem een eenvoudig vleesbolognese-recept en vervang het vlees, het zijn namelijk vooral de kruiden die de bolognesesmaak geven.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #76 Gepost op: 24 november 2005, 22:14:13 »
Als je een bolognese wil maken dan snij je ui, wortel en knoflook fijn, fruit je die aan (ik heb het vermoeden in boter, niet in olijfolie), fruit je je vegagehakt mee, blus je af met wijn en dan gaan er tomaten of tomatenpuree bij. Ik herinner me nog een discussie met Saena over of er nou wel of niet melk in moest. In ieder geval ging er op het laatst zout, peper en nootmuskaat op.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #77 Gepost op: 24 november 2005, 23:20:12 »
Ik zou absuluut fruiten in olijfolie, niet in boter in dit geval.
,,,,فلافل

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #78 Gepost op: 25 november 2005, 23:06:18 »
Als je een bolognese wil maken dan snij je ui, wortel en knoflook fijn, fruit je die aan (ik heb het vermoeden in boter, niet in olijfolie), fruit je je vegagehakt mee, blus je af met wijn en dan gaan er tomaten of tomatenpuree bij. Ik herinner me nog een discussie met Saena over of er nou wel of niet melk in moest. In ieder geval ging er op het laatst zout, peper en nootmuskaat op.

Iew! Melk??

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #79 Gepost op: 25 november 2005, 23:14:23 »

Iew! Melk??
Melk. En niet veel tomaten, maar eigenlijk maar een beetje tomatenpuree. En echt gehakt :devil:

De bolognesesaus die we kennen is maar een afgeleide van de ragu uit Bologna.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.