Vegatopia Forum

Terreur van dierenvrienden

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #20 Gepost op: 26 juli 2003, 12:04:16 »
Vorig jaar was er een Zembla-docu over Pim Fortuyn. Ik heb maar een klein stukje gezien, maar broer Marten kwam ook aan het woord en vertelde zelf iets over hoe Pim zich misdroeg tegenover zijn vrouw en hun kinderen. Express hun namen niet noemen, zijn vrouw belachelijk maken tijdens etentjes enzo...

Heeft iemand anders dit nog gezien??

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #21 Gepost op: 26 juli 2003, 14:07:13 »
Ik denk niet dat ik persoonlijk met Hr PF zou hebben kunnen opschieten, als ik hem had ontmoet of gekend. Ik heb zo mijn eigen hobbies.

Maar hij is vermoord en daarover moet de onderste steen boven komen.

Ook ben ik het niet eens met onder andere de intensieve dierhouderij.
Evengoed geen excuus voor brandstichting(en) en overige sabotage- en vernielingstactieken.

Het Tuig moet worden opgespoord en uitgeschakeld.

Het is bekend van welke kant de kogels en de brandbommen kwamen en ook dat die "kant" het recht van vrije meningsuiting en het recht van vergadering alleen voor zichzelf wil reserveren.

Laten we zo veel mogelijk on topic blijven, of deze thread stoppen, voor mijn part verwijderen.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #22 Gepost op: 26 juli 2003, 14:17:57 »
Een "hetzerige sfeer" inclusief geweldplegingen dateert al van de 60-er jaren en spitst zich sinds een jaar of 3 wat toe, met dien verstande dat niet-linxen zich wat weerbaarder zijn gaan opstellen, zij het tot nog toe zonder tegen-terreur, brand of moord.

Artikel uit Utrechts Nieuwsblad van 19-06-2003
Boudal: ’Brand moskee was een racistische aanslag’

Van een onzer verslaggeefsters

VIANEN - De brand in de moskee in Vianen, in de nacht van 2 op 3 juni, was een racistische aanslag. Hier gaat voorzitter van de moskee T.Boudal van uit.


-----------------------------------------------

ANP: 24-9-2001: Angst na aanslag op moskee Gorinchem

Maar da's het enige dat ik zo gauw kon vinden. Voorlopig wordt extreem-rechts er inderdaad flink uitgeheerst door extreem-links in Nederland.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #23 Gepost op: 26 juli 2003, 14:27:17 »
Voor extreem-rechts is er weinig te verliezen en weinig te winnen momenteel...
de tuin: dat ben ik

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #24 Gepost op: 26 juli 2003, 14:48:02 »
Laten we zo veel mogelijk on topic blijven, of deze thread stoppen, voor mijn part verwijderen.

Jij gooit zelf keer op keer de knuppel in het hoenderhok - de reacties zijn akelig voorspelbaar :bloos: ik loop zowat leeg  ;)
Mensen die LPF stemmen of stemden komen met de klacht dat ze niet gehoord werden...terecht!, maar is deels ook behoorlijk eigen schuld: als je ongenuanceerde meningen uitbraakt en niet kunt/wil luisteren bijvoorbeeld...dan hebben mensen de neiging te gaan negeren. Waarmee ik jou niet bedoel, om misverstand te voorkomen.
Mooi voorbeeld: de hate-mail die Johan Stekelenburg krijgt. Kondigt hij met ferme taal aan wat aan de overlast door Antillianen te doen, krijgt hij geen steunbetuigingen, "maar dat hij veel te laat is en te slap", ik heb het maar niet over die ene mail... :screams: Ik weet niet wat deze hate-mailers gestemd hebben, maar vast niet "links" Het terroriseren van o.a. het gezin van Paul Rösenmöllers was vast ook niet door "links", toch? Fanaten heb je bij beide uitersten van het politieke spectrum en daarbuiten. Hoe ze zich uiten heeft te maken met het onderwerp van hun onvrede. Slachthuizen en moskeeën genoeg. Verschil is: slachthuizen dat is "gewoon/geaccepteerd/niet ter discussie"- er is net weer een epidemie geweest en wat leert men hiervan.........? Mensen raken gefrustreerd en sommigen gaan over de rand... De islam staat heel breed al in een kwaad daglicht en wil je dat als extreem rechts graag zo houden, moet je geen brandbom in een moskee gaan gooien. Ik weet niet goed hoe ik beter moet verwoorden wat ik bedoel...
de tuin: dat ben ik

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #25 Gepost op: 26 juli 2003, 14:55:47 »
Je moet HELEMAAL geen brandbommen gooien.

NNXIII

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #26 Gepost op: 26 juli 2003, 15:14:02 »
Een "hetzerige sfeer" inclusief geweldplegingen dateert al van de 60-er jaren en spitst zich sinds een jaar of 3 wat toe, met dien verstande dat niet-linxen zich wat weerbaarder zijn gaan opstellen, zij het tot nog toe zonder tegen-terreur, brand of moord.

Kom eens in een politiek kraakpand wonen. Genoeg ellende. Om over synagogen en moskeeen en gewoonweg rascistische moorden nog maar niet te spreken.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #27 Gepost op: 26 juli 2003, 15:34:56 »
Maar hij is vermoord en daarover moet de onderste steen boven komen.

Welke onderste steen? Jij gaat uit van een complot of meerdere daders?

Ik denk dat Volkert in zijn eentje heeft gehandeld en dat je nooit de ware reden voor de moord achterhaald. Dat geld voor de meeste moorden.
Wie weet de precieze reden voor de moord op het meisje van Nulde, om maar eens een bekend voorbeeld te noemen? Dat weten de daders waarschijnlijk niet eens!


willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #28 Gepost op: 26 juli 2003, 15:51:22 »
Te veel verschillende "werelden"; ik werkte al met 16, bleef desondanks lang arm en had te lijden onder woningnood, waarover ik geen détails geef.

Woning-kraken beschouw ik als crimineel in die zin, dat als ik mij eraan te buiten zou zijn gegaan, ik dan mijzelf als een crimineel zou zien.

Van geen enkele godsdienst ben ik gecharmeerd.

De moord is, denk ik, niet goed uitgezocht/opgelost.

Voor moord en brandstichting zie ik geen enkele rechtvaardiging.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2003, 15:52:43 door willem1940 »

Toby

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #29 Gepost op: 26 juli 2003, 15:54:26 »
Nu lopen er wel heel veel dingen door elkaar in deze draad: kraken, brandstichting, moord, ALF, LPF, Groen Links. Beetje vermoeiend en verwarrend wordt het zo.

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #30 Gepost op: 26 juli 2003, 15:58:07 »
Ja, signaleerde ik al min of meer.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #31 Gepost op: 26 juli 2003, 17:13:44 »
Maar.....het is toch ook 1 GROOT complot  ;)
de tuin: dat ben ik

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #32 Gepost op: 26 juli 2003, 17:26:25 »
DEN HAAG - Na de moord op Pim Fortuyn
hielden dierenactivisten zich
tijdelijk rustig, maar sinds vorig jaar
september oefenen ze weer een ware
terreur uit.

Dit is dus hetze: dit verband leggen en dan al in de inleiding...Slecht artikel, maar de krant wordt w.s. veel gelezen in kippen- en varkensgebied. Dachten ze daar maar dat de epidemieën straffen van God waren voor de manier waarop ze omgaan met zijn Schepping en schepselen...
de tuin: dat ben ik

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #33 Gepost op: 26 juli 2003, 19:21:27 »
Zo krijg je alleen maar een slechte naam.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Geweitje

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #34 Gepost op: 26 juli 2003, 20:14:32 »
Een "hetzerige sfeer" inclusief geweldplegingen dateert al van de 60-er jaren en spitst zich sinds een jaar of 3 wat toe, met dien verstande dat niet-linxen zich wat weerbaarder zijn gaan opstellen, zij het tot nog toe zonder tegen-terreur, brand of moord.

Artikel uit Utrechts Nieuwsblad van 19-06-2003
Boudal: ’Brand moskee was een racistische aanslag’

Van een onzer verslaggeefsters

VIANEN - De brand in de moskee in Vianen, in de nacht van 2 op 3 juni, was een racistische aanslag. Hier gaat voorzitter van de moskee T.Boudal van uit.


-----------------------------------------------

ANP: 24-9-2001: Angst na aanslag op moskee Gorinchem

Maar da's het enige dat ik zo gauw kon vinden. Voorlopig wordt extreem-rechts er inderdaad flink uitgeheerst door extreem-links in Nederland.

He ja, ga zelf ook nog eens een keer dierenrechten in de extreem linkse hoek plaatsen!! Straks ga jij echt alles geloven wat die baggermedia allemaal beweert. >:( Zelfs dierenbeschermers worden beinvloed, straks denken we met zijn allen nog echt dat iedere dierenrechtenactivist in staat is om dit soort acties te voeren. Stigmatisering ten top!

Oh ja, dierenvrienden vind ik trouwens een beledigend woord net zoiets als "niggerfriends" voor mensen die opkwamen voor de slaven toendertijd. Maar goed ik besef dat dit laatste een geheel ander onderwerp is.

 
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2003, 20:15:10 door Geweitje »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #35 Gepost op: 26 juli 2003, 20:27:38 »
Nu lopen er wel heel veel dingen door elkaar in deze draad: kraken, brandstichting, moord, ALF, LPF, Groen Links. Beetje vermoeiend en verwarrend wordt het zo.

Inderdaad, gaarne on topic blijven: de terreur van dierenvrienden en de gevolgen daarvan, daar hebben we het hier over. Ik vind dat brandbommen- en intimidatie-campagnes totaal verkeerd uitpakken. Heb ik altijd al gevonden en ik word in die mening steeds meer gesterkt.

Ik heb hier al eerder gemeld dat er in de afgelopen anderhalf jaar in de media nog nauwelijks positieve aandacht voor vegetarisme is. Het krantje van de Spar en de Allerhande, dat is alles wat me zo te binnen schiet. Rechtstreeks gevolg van Volkert c.s.

En ik wil het ook nog even persoonlijk maken: dat er zo'n boek van die Peter Siebelt verschijnt en dat gematigde vegetariërs als Bert Stoop en ondergetekende daarin neergezet worden als schakels in een terroristische netwerk, is een rechtstreeks gevolg van acties van Volkert en z'n brandstichtende vrienden. Ik wil er maar niet aan denken wat de gevolgen zijn als extremistische Pim-fans aan de hand van dat boek hun versie van "directe actie" gaan uitvoeren. Maar daar voelen onze dierenbevrijdende vrienden waarschijnlijk geen enkele verantwoordelijkheid voor. Nou, fijn, ze worden hartelijk bedankt!

Geweitje

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #36 Gepost op: 26 juli 2003, 20:42:24 »
De gevolgen zijn op den duur dat alle dierenbeschermers worden gezien als een potentieel gevaar voor de openbare orde en veiligheid en dat het onderwerp dierenwelzijn taboo wordt. Willen wij dat: NEE!
In plaats van ons hier te beklagen en ons onjuist bejegend te voelen, dienen we iets te ondernemen. Daarom heb ik ook in de topic over Peter Siebelt gevraagd naar ideeen over hoe we een tegengeluid kunnen  geven (met de pen als zwaard). Maar daar werd vooral gelaten op gereageerd want "we zijn het al vele jaren gewend". Reacties van organisaties als 'we distantieren ons volledig van iedere vorm van geweld' voldoen gewoonweg niet. We moeten misschien proberen die hele hetze tegen dierenrechtenactivisme belachelijk te maken in ingezonden brieven naar kranten e.d. We moeten er voor zorgen dat niet een zogenaamde woordvoerder van de ALF op TV komt die het dierenwelzijnsonderwerp voor Jan Doorsnee onaantrekkelijk maakt. Er moet voor het grote publiek een aansprekend iemand opstaan en gaan zitten namens vreedzame dierenrechtenactivisten in programma's als Netwerk.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2003, 20:44:07 door Geweitje »

Toby

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #37 Gepost op: 26 juli 2003, 21:38:20 »
*Jort Kelder? Die sympathiseert ( net als ik) met sommige ALF acties. :)

Voor de moord op Fortuyn was het ALF (wereldwijd) ook al (ongeveer 20 jaar) met soortgelijke acties actief.  Brandstichting hoorde daar toen ook al bij ( zij het minder frequent) daar is dus niets in veranderd, zij het aantal brandstichtingen wel is toegenomen in Nederland. Volkert v d G heeft er voor gezorgd dat dingen gepolariseerd werden en dat is hem te verwijten.

Maar er is wel een groot verschil tussen een politieke moord en economische sabotage. En het doorsnee publiek kan best goed een aantal dingen gescheiden zien. Dat weet/merk ik uit ervaring omdat ik regelmatig legale (zij het soms burgerlijke ongehoorzaamheids) -acties doe voor dierenrechten.  Er zijn ook nog genoeg mensen die door die "hetze" heen kunnen prikken en niet alles over één kam scheren.  Groenfronters bijv. die krijgen ook steun en sympathie van "Jan Doorsnee" mensen die hen bijv. thee en koffie komen brengen.

Intimidatieacties, gijzelingen en soortgelijke acties worden (voor mij) niet onder ALF activiteiten geschaard en daar sta ik ook niet achter. Een ALF woordvoerder is er in Nederland al geruime tijd, ook voor het Volkerttijdperk.

* Daarmee reageerde ik op Lovelocker die Jort Kelder voorstelde maar die nu blijkbaar al weer gewist is als onze leider :-\ ;)
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2003, 21:57:17 door Toby »

Fabian

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #38 Gepost op: 26 juli 2003, 21:45:05 »
ik ben ook geen voorstander van dit soort acties omdat het averechts werkt. En wie weet wat voor onbedoelde gevolgen zoiets heeft.

Maar ik vind het ook nafrant om het als terrorisch te bestempelen en dan maar even vergeten waarom het wordt gedaan. Per slot van rekening vind ik zo'n brandstichting in geen verhouding staan tot wat er jaarlijks in Nederland aan kippenleed plaatsvindt.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #39 Gepost op: 26 juli 2003, 21:45:57 »
Uh, sorry, het werd weer zo'n onoverzichtelijk berichtje. Ik zit zijn e-adres te verzinnen...totnutoe niet gelukt redactie.sites@quotemedia.nl lijkt me tot nu toe in ieder geval een ingang.
Wat ik trouwens tegengekomen ben.......weer vreselijk offtopic, maar echt erg  ;)
www.vipspotting.nl
de tuin: dat ben ik