Vegatopia Forum

Terreur van dierenvrienden

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

willem1940

Terreur van dierenvrienden
« Gepost op: 25 juli 2003, 23:28:36 »
Toch gaat het nogal eens even anders er aan toe maar ik kan mij niet voorstellen dat weldenkende mensen aan bijvoorbeeld brandstichting meedoen.

Reformatorisch Dagblad

Dierenactivisten oefenen weer ware terreur uit
_Geplaatst:__25-7-2003 | 22:41____Laatst gewijzigd:__25-7-2003 | 22:41


DEN HAAG - Na de moord op Pim Fortuyn
hielden dierenactivisten zich
tijdelijk rustig, maar sinds vorig jaar
september oefenen ze weer een ware
terreur uit.
.
Dat blijkt uit onderzoek van deze krant.
De jongste actie dateert van eind vorige
maand. Activisten zetten toen een grote
kippenslachterij in Breukelen in
lichterlaaie. Daarbij werd voor enkele
tientallen miljoenen schade
aangericht. Het bedrijf ligt voor acht
maanden plat.
.
In de politiek ontstaat steeds meer
ergernis over het uitblijven van
arrestaties. CDA, VVD en LPF spraken
eerder dit jaar al hun ergernis uit over de
ontbinding van het Escape-team, dat
speciaal was opgericht om
dierenactivisten de voet dwars te
zetten.
.
CDA-kamerlid Mosterd vindt dat justitie
snel aan het werk moet. Hij noemt het „een
blamage” dat de familie Fortuyn zelf
onderzoek laat uitvoeren naar de kringen
van dierenactivisten.
.
LPF’er Wien van den Brink juicht het
particulier onderzoek toe. Volgens hem
zullen er dan eindelijk successen worden
geboekt.

« Laatst bewerkt op: 25 juli 2003, 23:31:43 door willem1940 »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2003, 23:43:25 »
Acties waar ik een gruwelijke hekel aan heb en die volgens mij volslagen averechts werken omdat vreedzame vegetariërs er uiteindelijk op aan gekeken worden. Ik kan me in het afgelopen jaar, anderhalf jaar niet 1 keer herinneren dat er in de media positief bericht is over vegetariërs of dierenrechten. Heeft volgens mij alles te maken met de radicalisering van de dierenrechtenbeweging.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2003, 23:43:48 »
waarom de fam. Fortuyn onderzoek laat doen is mij een raadsel
- ik keur het niet goed, maar ik kan het ook niet erg vinden...zeker niet als ik partijen en namen zien die genoemd worden...hetze-achtig lijkt het.
Als je als regeringen al heel veel jaren nauwelijks opschiet voor de dieren in de bio-industrie dan kweek je radicale mensen.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2003, 23:46:33 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2003, 23:57:45 »
Love-locker: vrij laag in het eerste bericht staat dat het bijzondere opsporings-team "Escape" voor- of vroegtijdig is opgeheven. De Familie Fortuijn neemt geen genoegen met "geen verder onderzoek", lijkt mij.

Ik kan dit niet geheel vreemd vinden.

De gedachte ligt voor de hand dat brandstichters en moordenaars makkelijk in 1 club kunnen zitten.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2003, 23:59:39 door willem1940 »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2003, 00:02:15 »
Ze zijn waarschijnlijk net zo strontverwend als broer Pim die ook altijd zijn zin wilde hebben. Nou, ik wil er geen letter meer over zeggen, vreselijke mensen.....

« Laatst bewerkt op: 26 juli 2003, 00:05:43 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2003, 00:21:29 »
Bij mijn weten hebben de Fortuijns nog niets in brand gestoken en evenmin iemand vermoord.

Op TV komen ze ook BESCHAAFD over.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2003, 00:23:51 »
De gedachte ligt voor de hand dat brandstichters en moordenaars makkelijk in 1 club kunnen zitten.

Natuurlijk moeten brandstichters opgespoord en berecht worden. Wat mij tegen de borst stuit is dat dat klaarblijkelijk moet in een hetzerige sfeer van verdachtmakingen tegen zo ongeveer alles wat zich ter linkerzijde van Mat Herben c.s. bevindt.

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #7 Gepost op: 26 juli 2003, 00:54:19 »
Een "hetzerige sfeer" inclusief geweldplegingen dateert al van de 60-er jaren en spitst zich sinds een jaar of 3 wat toe, met dien verstande dat niet-linxen zich wat weerbaarder zijn gaan opstellen, zij het tot nog toe zonder tegen-terreur, brand of moord.

Niet geheel onbegrijpelijk dat er enigszins gelet wordt op vooral reeds langer gesignaleerde terroristen, die zich "mogelijk" verschuilen in oorspronkelijk als vredelievend ingeschreven organisaties.
"Heksenjacht" lijkt mij vooralsnog een te sterke term maar "vriendschappelijk" of "gemoedelijk" zal het bezwaarlijk kunnen.

De rol (en de persoonlijkheid) van Hr Herben kan ik al helemaal niet thuisbrengen. Voor mij een tamelijk eng raadsel hoe die zich daar zo heeft kunnen profileren.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #8 Gepost op: 26 juli 2003, 01:29:00 »
Bij mijn weten hebben de Fortuijns nog niets in brand gestoken en evenmin iemand vermoord.

Op TV komen ze ook BESCHAAFD over.

Was het niet de fam.fortuyn die vlaggen e.d. heeft laten maken met pims hoofd om te verkopen? Ik vind dat niet echt beschaafd om maar even wat geld te verdienen. Zeker niet binnen een jaar zoiets.

Ik kan wel begrijpen dat ze boos zijn en proberen mensen te zoeken om zich op af te reageren, maar ik denk dat hun gedrag niet altijd zo juist is. En zo beschaafd. Het onderzoek mag van mij best, als het maar niet te bevooroordeeld is.
Stem op de Partij voor de Dieren

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #9 Gepost op: 26 juli 2003, 01:58:31 »
Die vlaggen met het hoofd van Hr Pim (wel off-topic want niet terroristisch) kan ik ook niet goed plaatsen; ik geef sowieso weinig om vlaggen/spandoeken en zou hooguit 1 gewone Nederlandse vlag soms/weer willen, tamelijk voorschrift trouwens, achterop een bootje als ik ermee naar het buitenland ga.
Weet niet precies waar het geld voor bedoeld was, misschien ter stelping van de begrafenis-kosten.

"Bevooroordeeld" zit nog; dat weet je pas zeker als er daders gepakt zijn.

Natuurlijk heb ik er alle begrip voor als aan/met straffeloze "axies" al tientallen jaren ge/ver-wenden schrikken van enige niet-linxe (re-)"axies".

Eveneens begrijpelijk levert men niet zomaar de in ongeveer 40 jaren opgebouwde "progressieve" tradities/verworvenheden/monopolies/privileges in, vooral "privacy" (waar Marx/Lenin/Stalin/Castro zeker nooit rekening mee hielden).

Maar moord-en-brand moeten echt met alle middelen worden bestreden en ontraadseld en zeker niet gedoofpotteerd.
Het blijft wel opvallen hoe weinig "linx" bereid is hieraan mee te werken.

De kruik gaat te water totdat zij breekt.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2003, 02:00:41 door willem1940 »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2003, 02:01:39 »
dat niet-linxen zich wat weerbaarder zijn gaan opstellen, zij het tot nog toe zonder tegen-terreur, brand of moord.

Dat zou je eens kunnen navragen bij synagoges in den lande. Ik vermoed dat die daar andere opvattingen over hebben.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2003, 02:10:03 »
"Bevooroordeeld" zit nog; dat weet je pas zeker als er daders gepakt zijn.
Sorry, maar uit die 'hoek' schreeuwt iedereen meestal dat alle veggies/vegans extreem zijn. Best dat ze het in de 'linkse' hoek willen zoeken, maar dan wel ieder mens als een individu beoordelen.

Citaat
Maar moord-en-brand moeten echt met alle middelen worden bestreden en ontraadseld en zeker niet gedoofpotteerd.
Het blijft wel opvallen hoe weinig "linx" bereid is hieraan mee te werken.

Als ze meteen een actie starten om naast de 'extreme' moletovcoctailsgooiende linkse beweging ook de rechtse variant hiervan aanpakken, dan vind ik het best, maar ga dan niet eerst achter de een aan.
Stem op de Partij voor de Dieren

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #12 Gepost op: 26 juli 2003, 02:25:08 »
Zijn er "rechtse" molotovcocktail-gooiers (ooit) gesignaleerd in Nederland? En ook gedoofpotteerd?

De vermoorde Hr Fortuyn had duidelijk niets tegen de Joden en hun aandeel in de westerse beschaving.

Vrij kort geleden werd er in Amsterdam opvallend gedemonstreerd tegen Joden, door linkse actievoerders zij-aan-zij met geïmporteerde (rechtse)  Moslims, met leuzen, spreekkoren en spandoeken waarvoor een niet-linkse autochtoon zeker (en: terecht!!) in het gevang zou zijn beland. Ook werden/worden in Amsterdam (weer) Nederlandse Joden lastig gevallen en mishandeld.

Maar misschien is er een aparte topic nuttig over onze zeer Nederlandse Joden.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2003, 02:25:38 door willem1940 »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #13 Gepost op: 26 juli 2003, 08:51:54 »
Los van deze discussie signaleer ik dat o.a. de bio-industrie nog steeds bestaat, de luchthaven Schiphol uit mag breiden ondanks herhaaldelijke  leugens van management enz. enz. dus die invloed van "links" komt vooral van de zijlijn - economie blijft allesbepalend - en misschien juist daarom komen er fanatici. Als je ziet waar de ministers van Verkeer en Waterstaat en Schiphol mee weg gekomen zijn...de firma Leugen en Bedrog. Daar hielp geen Wijnand Duyvendak c.s. aan...
Die meneer Cerdelafontaine vind je zeker ook heel beschaafd, als je op uiterlijkheden afgaat.
Pim Fortuyn is eens uit een homotent gezet omdat hij zich vreselijk misdroeg. Een "nee" van een leuke jongen accepteerde hij niet. Het was "jij moet meekomen" Toen hij er uit werd gezet, riep hij: "ik kóóp deze tent" Hij liet achternaam Fortuin in Fortuyn veranderen, vond hij chiquer.  Gewoon een ordinaire proleet. "Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding" Ik zou er geen letter meer over typen...Pim Fortuyn en de deels zeer domme aanhang van de LPF, ik word er iedere keer woest van: vooral omdat de argumenten vaak geen argumenten zijn . Mensen voelen zich ernstig tekort gedaan en zelf doen ze dan vaak bijvoorbeeld dingen die dan wel gedoogd moeten worden. Minstens 3 LPF prominenten hebben over de weg geraced afgelopen tijd. Het milieu zit ook in het complot volgens veel lPF mensen- vermoed ik- en ze hebben er geen enkele boodschap aan vaak. IK eerst
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2003, 08:57:32 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #14 Gepost op: 26 juli 2003, 09:19:51 »
Maar het blijft wèl een gouden ring.

Kind en badwater en shit...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #15 Gepost op: 26 juli 2003, 10:04:04 »
Zijn er "rechtse" molotovcocktail-gooiers (ooit) gesignaleerd in Nederland? En ook gedoofpotteerd?

Ja, ik meen me zulke incidenten te herinneren. En het gaat niet of ze alleen molotovs gooien, maar ook vandalisme, bedreigen etc.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #16 Gepost op: 26 juli 2003, 10:23:24 »
is het interessant eigenlijk?: de tijd is soms rijp voor fanatiekelingen, rechts of links of... Nu duidelijk meer voor "links" met dit kabinet. Want het heeft veel met onmacht te maken. Dan laat ik maar even liggen dat dierenrechtenactivisten ook vaak a-politiek zijn, niet noodzakelijk "links" Het gemak waarmee =tekens worden gezet  :-\
de tuin: dat ben ik

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #17 Gepost op: 26 juli 2003, 11:36:52 »
Wat nu "normaal" is bijvoorbeeld - even voortborduren op kastelen  ;) Van twee plekken, van twee verschillende bronnen gehoord: mensen in dure woningen gaan in hun (bos)tuin bomen omhakken, wat niet mag...Men betaalt de boete lachend...de bomen plus alles wat erin en om leeft, zijn voorgoed weg. Als er dan een groenfronter zich aan zo'n boom ketent in zo'n particuliere tuin...mijn zegen heeft hij/zij. Mij ontbreekt het lef.
Het zijn niet alleen de naffies in grote steden waar justitie geen vat op heeft.........
de tuin: dat ben ik

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #18 Gepost op: 26 juli 2003, 11:38:17 »
Ik mis Apraxia, om haar onderschrift...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #19 Gepost op: 26 juli 2003, 11:51:57 »
In Eindhoven pakt men crimineeltjes aan door hun spullen in beslag te nemen: scootertjes en zo. Hierdoor geïnspireerd: je zou de mensen in Waalre vlakbij die die bomen illegaal om laten hakken taakstraffen moeten geven. Het is niet eens een grapje...
de tuin: dat ben ik