Vegatopia Forum

Dierenbeulen actief!

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Toby

Dierenbeulen actief!
« Gepost op: 23 juli 2003, 21:06:45 »
Met de regelmaat van de klok kom ik berichten tegen over kinderboerderijdieren die op een afgrijselijke manier vermoord worden, merries die verkracht worden met één of ander voorwerp of cavia's die levend verbrand werden door één of andere crimineel.

Blijkbaar is het reuze moeilijk om dat gespuis te pakken te krijgen en ze te straffen.  

Laten lopen die figuren of hup flinke boete en naar een heropvoedingsgesticht?

Cheryl

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #1 Gepost op: 23 juli 2003, 21:11:36 »
Opsluiten zou ik zeggen, en heropvoedingsgesticht is ook niet zo slecht idee voor als ze weer vrij zijn.

willem1940

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2003, 21:17:41 »
Ik vermoed dat het psychopaten zijn (kan me ook niets anders voorstellen).

Hoorde vandaag op radio dat in zulke "categorie"(verkrachters, geweldplegers etc.) de recidive 85% bedraagt, met name bij "onbegeleid (proef-)verlof".

Er wordt gedacht in de richting van afschaffing van het onbegeleid verlof.
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2003, 21:18:17 door willem1940 »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2003, 21:53:24 »
Laten lopen die figuren of hup flinke boete en naar een heropvoedingsgesticht?

Ik denk dat het met wat 'heropvoeding' niet gaat lukken om daders met psychiatrische aandoeningen weer op het rechte pad te krijgen. Vermoedelijk moet je zo iemand levenslang behandelen om zijn (ik kan me zo geen vrouwelijke daders voor de geest halen) neigingen te onderdrukken. En dierenmishandeling is waarschijnlijk niet ernstig genoeg voor een tbs-eis.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2003, 21:56:25 »
En dierenmishandeling is waarschijnlijk niet ernstig genoeg voor een tbs-eis.
Het zou tegenwoordig, met de wetenschap in het achterhoofd dat seriemoordenaars bijn allemaal zo begonnen zijn, en vooral bij de zwaardere gevallen, wel een reden moeten zijn tot een psychologisch onderzoek.
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2003, 22:13:50 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

sanop001

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2003, 23:22:51 »
Vandaag ben ik bij de kinderboerderij in aanbouw wezen kijken, en tot mijn schrik is er een hek waar je zo omheen kan klimmen.
Met de beveiliging van kinderboererijen is het slecht gesteld.
Trouwens met het toezicht ook. Bij kinderboerdeijen is er weinig of geen toezicht. Mocht je slechte bedoelingen hebben dan zijn de dieren gauw voorhanden.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #6 Gepost op: 23 juli 2003, 23:50:56 »
Idd, zou er met de toename van mishandeling en moord op dieren van kinderboerderijen ook wat meer toezicht en beveiliging moeten komen op de boerderijen. Waarom eigenlijk altijd op deze kinderboerderijen? (meer dan bij gewone boerderijen heb ik het idee).
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2003, 23:52:32 »
Lokatie, lokatie, lokatie!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #8 Gepost op: 24 juli 2003, 10:37:47 »
Als ze die mensen te pakken krijgen vind ik dat ze zwaar bestraft moeten worden. Helaas krijgen ze alleen maar een lachwekkende geldboete. Het doet me zo zeer als ik die vreselijke verhalen lees. Laatst ook weer een eend, die met pijlen doorboord was. Hoe kunnen mensen dat toch met die lieve onschuldige dieren doen. Dieren zijn toch een va nde mooiste dingen op aarde.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

arianne

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #9 Gepost op: 24 juli 2003, 11:08:00 »
Ik vind het verschrikkelijk. Ik sanp niet dat mensen van zoiets een kick kunnen krijgen... Waarschijnlijk zullen ze  ook gewoon doorgaan als ze een straf hebben gekregen.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2003, 11:46:19 »
ik ben een beetje conservatief...zo het is eruit...in die zin dat ik denk dat er iets ongrijpbaars zit in de maatschappij - zéker in ieder geval te maken met opvoeding, vrijheid blijheid(geen grenzen stellen) en toegenomen welvaart: het is niet gek of niet gek genoeg. Kicks zijn al gauw weer niet genoeg en moeten nog weer eens overtroffen worden.  Meer, hoger, verder,enger enz. enz.Bij enkele mensen neemt het echt zieke vormen aan. Er zijn natuurlijk altijd sadisten geweest, maar het lijken er meer :( Het "klimaat" in de maatschappij draag daar m.i. aan bij.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2003, 11:47:39 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #11 Gepost op: 24 juli 2003, 13:05:09 »

Ik ben voor zwaardere straffen voor misdadigers als verkrachters, kindermoordenaars, dierenfolteraars en meer van die lieverdjes. Dus voor gevangeniskampen, waar (naast therapie) héél hard gewerkt moet worden. Dus niet alleen op de sofa liggen bij de schrink maar aanpakken die hap. Drillen.

En als die misdadigers dan worden vrijgelaten als hun straf erop zit? Uit onderzoeken is bewezen dat hoe harder je een gevangenisstraf maakt, hoe meer kans er is dat iemand  terugvalt in crimineel gedrag. Trouwens het is ook zo dat mensen zich vaak handhaven, gedragen in een erg gestructureerde omgeving, maar wat doen als die structuur wegvalt na hun vrijlating?  

femke

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #12 Gepost op: 24 juli 2003, 13:29:28 »
ik ben het met lovelocker eens (ben ik nou ook conservatief?), maar ik weet niet wat nu eigenlijk de beste straf voor dit soort mensen is....misschien bij hen doen wat ze het dier ook aangedaan hebben?


Dat meen je toch niet serieus hè?

Wat na het lezen van deze thread erg bij me blijft hangen is het volgende:
Iedereen is erg begaan met dierenrechten. Vind anderen daarin conservatief, en zichzelf erg vooruitstrevend/ alternatief etc. Maar als het op mensenrechten aankomt dan nemen velen het opeens niet zo nauw meer. Praten over martelen, heropvoeding e.d., doet echt niet onder voor de gemiddelde conservatieve borrelpraat.

Dat irriteert mij eigenlijk nogal. Mensenrechten zijn zo belangrijk. Stel dat ze opgepakte dierenbevrijders of activisten in heropvoedingskampen gaan stoppen? Vanuit een bepaald perspectief kan dat ook gerechtvaardigd zijn. En dat willen jullie toch ook niet? Stop er dan ook mee om anderen wel dat soort dingen toe te wensen.

edit: ik wil overigens dierenacticisten niet op één lijn zetten met die dierenbeulen hoor. Het gaat me alleen om het belang van het respecteren van mensenrechten.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #13 Gepost op: 24 juli 2003, 13:36:58 »
Nou, dan ben ik toch weer niet conservatief, want ik geloof o.h.a niet in zwaar straffen. Wat ik deed: was signaleren, tenminste: ik meen het te signaleren en verder geloof ik meer in preventie. Een studie naar hoe het geweten zich ontwikkeld heeft bij dergelijke mensen en zo. Onderwijs, gezinnen, buurthuizen ondersteunen. Dat klinkt weer erg Groenlinksig....Maar aan de andere kant: zij die dermate zijn afgegleden, mijn twijfels of dat nog wat wordt. Wat moet je daar nu mee? TBS lijkt me wel op zijn plaats, ook als het dieren betreft. Ben ook bang dat er engerds tussen kunnen zitten die in de toekomst wel eens mensen zouden kunnen gaan verminken/doden :(
de tuin: dat ben ik

femke

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #14 Gepost op: 24 juli 2003, 13:37:37 »
 ;D

edit: @mic newstarr
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2003, 13:38:59 door femke »

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #15 Gepost op: 24 juli 2003, 13:41:27 »
De vraag die ik me bij dit soort zaken altijd stel is ; Hoe komen mensen tot zo'n soort van negatief gedrag? Ik ben het er volledig mee eens dat het een maatschappelijk probleem is. In onze maatschappij staat men niet eens zo negatief tov het mishandelen van dieren, want het zijn toch maar dieren nietwaar... Opvoeding is hierin zeer belangrijk.

Als de maatschappij naar een meer diervriendelijke maatschappij verandert, krijg je dit soort problemen al minder. Maar ja, hoe begin je eraan hé. 'T is waarschijnlijk ook een langdurig proces.

Toby

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #16 Gepost op: 24 juli 2003, 14:10:34 »
ik ben het met lovelocker eens (ben ik nou ook conservatief?), maar ik weet niet wat nu eigenlijk de beste straf voor dit soort mensen is....misschien bij hen doen wat ze het dier ook aangedaan hebben?


Dat meen je toch niet serieus hè?

Wat na het lezen van deze thread erg bij me blijft hangen is het volgende:
Iedereen is erg begaan met dierenrechten. Vind anderen daarin conservatief, en zichzelf erg vooruitstrevend/ alternatief etc. Maar als het op mensenrechten aankomt dan nemen velen het opeens niet zo nauw meer. Praten over martelen, heropvoeding e.d., doet echt niet onder voor de gemiddelde conservatieve borrelpraat.

Dat irriteert mij eigenlijk nogal. Mensenrechten zijn zo belangrijk. Stel dat ze opgepakte dierenbevrijders of activisten in heropvoedingskampen gaan stoppen? Vanuit een bepaald perspectief kan dat ook gerechtvaardigd zijn. En dat willen jullie toch ook niet? Stop er dan ook mee om anderen wel dat soort dingen toe te wensen.

edit: ik wil overigens dierenacticisten niet op één lijn zetten met die dierenbeulen hoor. Het gaat me alleen om het belang van het respecteren van mensenrechten.


Ik ben alleen verantwoordelijk voor wat ik zelf aanbreng in deze tread. En ja, meningen kunnen verschillen over de aanpak en de straffen voor criminelen. Ik ben tegen martelen. Wel voor heropvoeden en ja, sommige mensen hoeven van mij nooit meer vrij te komen (Dutroux en consorten) als bewezen is dat ze daadwerkelijk hebben gedaan waar ze voor vastzitten en er (middels therapie en andere behandeling) niet gegarandeerd kan worden dat ze niet terugvallen.Tot nu toe worden in de huidige maatschappij de slachtoffers van zulke (on)mensen slechter begeleid en opgevangen dan de daders zelf.

Er zijn ook wel genoeg onderzoeksresultaten aan te dragen dat genoemde misdadigers terugvallen in hetzelfde gedrag. Fijne psychiaters die tekenen voor vrijlating van zulke mensen. Het zal je eigen kind, vriendin of dier zijn die slachtoffer wordt van een psychopaat. Ik heb het hier niet over een onschuldige Tibetaan bijv. die gemarteld wordt in een Chinese gevangenis maar over psychopaten.  


Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #17 Gepost op: 24 juli 2003, 15:01:10 »
Citaat
Er zijn ook wel genoeg onderzoeksresultaten aan te dragen dat genoemde misdadigers terugvallen in hetzelfde gedrag.

Tsja. Het probleem is natuurlijk dat niet alle psycho's in herhaling vallen. Het gaat altijd om een percentage. En hoe hoog moet dat zijn om een dierenbeul/pedo eeuwig vast te laten zitten voor misdaden die hij niet heeft begaan, maar waarschijnlijk gaat doen?
Misschien moeten we ook maar preventief wat dierenrechtenactivisten vastzetten voordat ze uitgroeien tot nieuwe Volkerts :)
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Toby

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #18 Gepost op: 24 juli 2003, 19:22:52 »
Citaat
Er zijn ook wel genoeg onderzoeksresultaten aan te dragen dat genoemde misdadigers terugvallen in hetzelfde gedrag.

Tsja. Het probleem is natuurlijk dat niet alle psycho's in herhaling vallen. Het gaat altijd om een percentage. En hoe hoog moet dat zijn om een dierenbeul/pedo eeuwig vast te laten zitten voor misdaden die hij niet heeft begaan, maar waarschijnlijk gaat doen?
Misschien moeten we ook maar preventief wat dierenrechtenactivisten vastzetten voordat ze uitgroeien tot nieuwe Volkerts :)

Je hebt gelijk Bart. Die moeten hoognodig achter slot en grendel. Samen met mensen die af en toe een biertje drinken want die zouden wel eens dronken in de auto kunnen stappen, en iemand kunnen dood rijden. En dan ook maar gelijk de softdrugsgebruikers erbij: voor je het weet zijn ze harddrugs verslaafd en slaan ze oude vrouwtjes tegen de grond voor d'r handtasje. :)

willem1940

Re:Dierenbeulen actief!
« Reactie #19 Gepost op: 24 juli 2003, 20:13:19 »
Rechte lijn volgen graag en practisch blijven.

Genezing van psychopaten is zeldzaam gebleken tot op het verwaarloosbare af; wel iets vaker: beheersbaarheid onder gedurige controle.

Onbegeleid "verlof" zou ik graag afgeschaft zien en "iemand" doet momenteel daartoe voorstellen op hoog(ste) niveau.

Ik vind het fout om een goedwillende gemeenschap steeds weer experimenteel bloot te stellen aan "aanvaardbare" risico's, al dan niet "democratisch besloten".

Zeker beschouw ik de vermindering van verschijnselen als lynchen/volksgericht, eigenrichting en doodstraf als verheugende vorderingen in het voortschrijden van Beschaving.

Het mijns inziens bijna religieus aanvaarden van risico's/offers zie ik echter als een technisch/organisatorisch doorschieten naar het andere uiterste, cultivering van de waanzin.