ik ben het met lovelocker eens (ben ik nou ook conservatief?), maar ik weet niet wat nu eigenlijk de beste straf voor dit soort mensen is....misschien bij hen doen wat ze het dier ook aangedaan hebben?
Dat meen je toch niet serieus hè?
Wat na het lezen van deze thread erg bij me blijft hangen is het volgende:
Iedereen is erg begaan met dierenrechten. Vind anderen daarin conservatief, en zichzelf erg vooruitstrevend/ alternatief etc. Maar als het op mensenrechten aankomt dan nemen velen het opeens niet zo nauw meer. Praten over martelen, heropvoeding e.d., doet echt niet onder voor de gemiddelde conservatieve borrelpraat.
Dat irriteert mij eigenlijk nogal. Mensenrechten zijn zo belangrijk. Stel dat ze opgepakte dierenbevrijders of activisten in heropvoedingskampen gaan stoppen? Vanuit een bepaald perspectief kan dat ook gerechtvaardigd zijn. En dat willen jullie toch ook niet? Stop er dan ook mee om anderen wel dat soort dingen toe te wensen.
edit: ik wil overigens dierenacticisten niet op één lijn zetten met die dierenbeulen hoor. Het gaat me alleen om het belang van het respecteren van mensenrechten.