Vegatopia Forum

Ik wil chocola!

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Katleen

Ik wil chocola!
« Gepost op: 10 oktober 2003, 17:43:17 »
Linda Collister heeft me vroeger al eens overtuigd van haar kunsten met haar boek ‘Bijzonder brood’ en nu doet ze het opnieuw met ‘Ik wil chocola !’. Chocoholics maken met haar boek hopen pralines, truffels en chocolaatjes, taarten, koekjes, muffins, brownies en donuts, mousses, soufflés, chocoladesauzen, vullingen voor taarten, ijs, … Echte klassiekers zoals Sachertorte en Kirschtorte ontbreken niet, maar daarnaast zijn de recepten echt wel origineel. De Italiaanse trekken me zeker aan : chocolade-hazelnotentorta, chocolade-amarettotorta, chocolade-mascarponetaart, …Als je in dit boek niets geschikt vindt, dan weet ik het ook niet meer.  
Niet altijd even gemakkelijk, maar wel duidelijk uitgelegd, en wie zich echt wil uitleven, leert ook nog temperen, bonbons omhullen, chocoladekrullen maken, … Er is een kunstje dat ik hier wel wil verklappen : cakejes met een lopende vulling maak je door je vormpje half te vullen met cakebeslag, er een blokje bevroren chocoladesaus op te leggen en het vormpje verder te vullen met beslag. Daarna alles de oven in…
Minpuntje aan dit boek ? Toch wel : bij het samenstellen van de lijst met nuttige adressen, was het blijkbaar weer teveel moeite om eens goed in Vlaanderen rond te kijken. Twee adressen is behoorlijk mager voor een chocoladeland als België.

Titel : Ik wil chocola !
Auteur : Linda Collister
Uitgeverij : Terra / Lannoo
ISBN : 90-5897-094-9
128 p., met kleurenfoto’s
Prijs : 14,95 euro

Edit Jan: reparatie link
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2003, 20:58:09 door J@n »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Ik wil chocola!
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2003, 20:17:23 »
Een terzijde: bij de Hema zag ik een chocoladefonduepan en de ingredienten bij de aanbiedingen.
de tuin: dat ben ik