Ik verbaas mij eerlijk gezegd over de verwijzingen naar een aantal voedingsbronnen i.v.m een bepaalde hoeveelheid ijzeropname.
Ik eet minstens 2 keer per week bruinbrood(licht)
Nooit volkorenbrood.
Ik ben ook totaal geen fruiteter, zo;n 1 keer per week of 1 keer per twee weken 1 stuks fruit.
Ik eet geen eieren, drink geen melk, maar eet wel kaas.
Zo'n 8 plakken per dag, soms meer.
Verder eet ik wel groentes, voornamelijk uit blik of diepvries, verse groenten zo'n 2 a 3 keer per week.
Volgens onderzoek is het van belang om vitamine c te eten zoadat het ijzer zich beter op kan nemen, maar ik eet bijna nooit fruit?
En mijn ijzergehalte is prima, zelfs een vrij hoog gehalte, werd er gezegd, dan vraag ik mij af, is het wel zo bedoeld als dat de voedingvoorlichtingsbureau's je vertellen?
Is het allemaal niet een beetje overdreven?
Of is het gewoon zo, dat als ik mijn dagelijkse portie kaas eet, dat ik dan mijn ijzergehalte goed op peil blijf houden?
Dat dat dus
DE ijzerbron bij mij is?
Verder puf ik als een oude vastgeroeste stoomlocomotief, ik rook bijna 11 jaar, er wordt beweerd dat als je veel rookt, je behoefte aan ijzerpreparaten groter wordt.
Oftewel, ik eet weinig ijzerbronnen en rook als een ketter, en ik heb eerder een teveel aan ijzer in mijn bloed dan te weinig, dat snap ik eerlijk gezegd niet helemaal, plus het feit dat ik amper daglicht zie, wat overigens een slechte invloed op het ijzergehalte heeft.
Waar komt mijn ijzerbron vandaan?