Ik heb toch zo'n idee dat je ze een vrijgeleide geeft als je ze met de pil laat beginnen.
Ik ben op mijn 14e met de pil begonnen en nog steeds maagd (ben nu 22) dus het werkt iig niet voor iedereen zo dat als je de pil dan toch al slikt, je meteen gaat sexen.
En die pil op zich is ook niet zo fantastisch, geruchten genoeg over vrouwen met hersentrombose die waarschijnlijk veroorzaakt zijn door het pilgebruik.
Was trombose niet iets wat vooral door een oudere generatie pillen werd veroorzaakt?
Er was trouwens ook iets met de pil en borstkanker, ik geloof dat als je je jong begint de kans iets groter wordt (en dan weer afneemt als je stopt) maar als je regelmatig doorslikt weer kleiner, omdat je hormoonniveaus redelijk gelijkmatig blijven.
Maar ik ben erg pro-pil omdat ik een hormoonafwijking heb, en gewoon veel beter functioneer mét pil. Het is wel belangrijk om een pil te hebben die goed bij je past, want van de diane pil (die tegen acné zou moeten helpen) kreeg ik wel ontzettend last van bijwerkingen.