Vroeger gaf ik regelmatig bloed, nooit problemen met ijzertekorten. Sinds 2 zwangerschappen had ik regelmatig ijzertekort door overvloedige menstruatie, dus heb ik zeker 16 jaar geen bloed gegeven. Iedere maand was ik wel enkele dagen behoorlijk slapjes. Sinds kort ben ik terug begonnen met bloedgeven en dat geeft nooit problemen, ondanks dat ik al zeker 6 jaar vegetariër ben en er zeker niet speciaal op let. Het grote verschil met vroeger is dat ik nu een hormonenspiraal heb, destijds mee begonnen omwille van mijn overvl. menstruatie, die nu bijna tot nul gereduceerd is. Mijn dochter van 15 zit nu in het zelfde straatje als ik vroeger, bloedarmoede dus. Spijtig dat er voor die leeftijd geen spiraaltje bestaat, ik zou het dadelijk laten plaatsen. Ik weet wat het betekent iedere maand zoveel te verliezen, en je zo slap te voelen. Regelmatig moet ik haar wakker maken, als het etenstijd is 's avonds. Onze homeopaat heeft haar nu bio-ijzer voorgeschreven en koper om de opname te bevorderen. En ook nog multivitaminen. Maandag beginnen haar examens en ik ben blij dat ze al heel wat fitter is. Maar de ijzer en koper zou ze toch zeker enkele maanden moeten nemen, zolang duurt het voor het peil weer normaal is. Dus even een ijzerpilletje 1 keer in de maand , daar geloof ik dus niet in.