Vegatopia Forum

Simple Treats

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wemba

Simple Treats
« Gepost op: 04 juli 2003, 20:14:53 »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Simple Treats
« Reactie #1 Gepost op: 06 juli 2003, 16:37:45 »
"Goed" en "veganistisch" is wel de allerkortste recensie die ik in tijden over een kookboek gelezen heb... Bespreek je 'm ook even voor ons Wanda? Zie ook de regels voor Kookboeken en zo

Wemba

Re:Simple Treats
« Reactie #2 Gepost op: 06 juli 2003, 18:42:24 »
Okay Jan. Ik wil pas een echte recentie schrijven (op mijn site) als ik wat meer recepten heb gemaakt.

De recepten die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn allemaal heel goed gelukt (wel een beetje te zoet/ik voeg zelf minder suiker toe). Ze zijn vooral erg goed voor mensen die niet gewend zijn aan veganistische baksels (schoonzus vond het lekker, beste test). De recepten zijn heel goed getest en worden al jaren verkocht in winkels. Je kan ook echt merken dat ze gemaakt zijn voor de 'gewone' mensen en niet speciaal voor veganisten.

Alle recepten zijn tarwe-vrij (er wordt veel gebruik gemaakt van barley (Nederlands?) in plaats van tarwe), maar kunnen ook met tarwe gemaakt worden. Ik vind dat persoonlijk niet nodig, omdat je gewoon niet merkt dat er geen tarwe in zit. Het haalt niks van de kwaliteit af.

Bij elk chocolade recept staat hoe je het kan maken met carob (goed voor mensen zoals ik die geen chocolade eten).

Erg lekker vond ik vooral de rice crispies/carob chip blondies en coconut macaroons.

Is dit genoeg voor nu Jan?

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Simple Treats
« Reactie #3 Gepost op: 09 juli 2003, 17:48:10 »
Alle recepten zijn tarwe-vrij (er wordt veel gebruik gemaakt van barley (Nederlands?)

Barley = gerst. Voor zulke vertaalprobleempjes kan ik je de site van Jos en Marg Sparrenboom aanraden: foodlexicon.net. Erg volledig.

Citaat
Is dit genoeg voor nu Jan?

Ja hoor ;)
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2003, 17:50:44 door J@n »