Hallo,
Ik zag mijn zwangeschapsaankondiging staan en nu is het tijd voor een geboorteaankondiging
Op 24 mei is Jonathan geboren!
De rest van het verhaal is minder vrolijk, maar heeft gelukkig wel een goed eind. Ik ben met 31 weken zwangerschap met een spoedkeizersnede van hem bevallen, nadat ik eerst 1.5 week in het ziekenhuis lag met HELLP-syndroom en zwangerschapsvergiftiging. Dankzij de goede zorg van artsen leven we allebei nog. Hij woog slechts 1250 gram, inmiddels is dat 2050 gram. Hij ligt nog steeds in de couveuse en zal daar nog wel even blijven want hij heeft nog steeds een snuf zuurstof nodig vanwege een longaandoening. Voor de rest gaat het goed met hem, het is een pittig mannetje.
Met mij gaat het redelijk, het is nu ruim 6 weken geleden en ik loop nog steeds rond met een open operatiewond waarvoor ik wijkverpleging nodig heb. Daardoor duurt mijn herstel wat langer. Inmiddels ben ik geen vegetariƫr meer en eet ik elke dag vlees. Als alles voorbij is zal ik eens gaan nadenken over de toekomst, dierenleed ligt nu zo ver bij me vandaan... het leven bestaat nu uit herstellen, wat kleine huishoudelijke klusjes en naar Jonathan op bezoek gaan. Ik kan niet wachten tot het moment dat hij thuis zal komen en ik mijn rampzalige kraamtijd eindelijk tot een goed en vreugdevol einde kan maken.
groetjes, Ezzie
(ps " Elvis" is nog steeds veganist hoor!)