Vegatopia Forum

Lier

Offline Anya

• 737
  • Geslacht: Vrouw
Lier
« Gepost op: 22 juni 2003, 23:45:04 »
Voor wie ooit in Lier zou komen (charmant provinciestadje op 20-30 minuten van Antwerpen met een mooi historisch centrum) heb ik 2 tips:

*Pili Pili (Berlaarsestraat, 2500 Lier, pilipili@pandora.be)
Trendy wok- & soupbar, met veel opties voor vegetariërs en veganisten. Als voorgerecht kun je de vegetarische sushi nemen, of kiezen tussen 3 soepen. Je hoofdgerecht stel je zelf samen: je schept de groenten/tofu die je in je wokgerecht wil op een bordje, je kiest saus & kruiden, en je gerecht wordt voor je neus klaargemaakt (in een woest sissende, vuurspuwende wok, dus hou afstand ;) ).

*Café Latino (Zimmerplein, 2500 Lier)
Spaans/Mexicaans restaurant. Voornamelijk voor vleeseters, maar als vegetariër kan je er ook goed eten. Er zijn een aantal vegetarische Spaanse tapas, en als hoofdgerecht vegetarische fajitas die je zelf moet vullen; je krijgt er een schaal met warme groenten bij en een bord met pikante tomatensaus, zure room, guacamole, ijsbergsla, komkommer en tomaat.

Edit: de nieuwe, iets hippere naam van restaurant 2 aangepast
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2004, 20:57:29 door Anya »

Offline Anya

• 737
Re:Lier
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2004, 21:01:50 »
Nog een aanrader in Lier: De Oude Komeet. Er zijn erg veel opties voor vegetariërs, en de meeste ingrediënten zijn bio (voor de vleeseters: biologisch vlees). Enkele voorbeelden van de vaste kaart: salade met bladerdeegrolletjes met geitenkaas, honing & appel; salade met mozzarella, tomaat, basilicum; salade met gerookte zeewierkaas; veggie mixed grill. Er staan ook altijd meerdere vegetarische opties op het suggestiebord.

De Oude Komeet
Florent Van Cauwenberghstraat 16-18
2500 Lier
03 488 21 56
Maandag gesloten.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2004, 22:26:29 »
Weet je ook openingstijden en heb je een indicatie van de prijzen van hoofdgerechten? Dan voeg ik ze toe aan de nieuwe restaurantgids.

Offline Anya

• 737
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2004, 20:37:02 »
Bijkomende info:

Pili Pili
Berlaarsestraat 41
2500 Lier
03/488.41.31
http://www.pili-pili.tk
Open: dinsdag, woensdag, donderdag 18-23u
vrijdag, zaterdag 18-24u
zondag 18-22u
Maandag gesloten
15 à 20 euro/1 hoofdgerecht

De Oude Komeet
Open: dinsdag t.e.m. vrijdag 12-14u en vanaf 18u
zaterdag en zondag vanaf 18u
Maandag gesloten
10 à 20 euro/1 hoofdgerecht

Café Latino
Zimmerplein 9
2500 Lier
03/290.56.63
(Openingsuren: niet vast)
Zomerperiode: dinsdag gesloten
Winterperiode: maandag en dinsdag gesloten
10 à 20 euro/1 hoofdgerecht

Sanneke

« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2005, 21:37:48 »
De Oude Komeet ben ik een tijdje geleden ook gaan eten.
Aanrader = veggi mixed grill.
erg orgineel en vooral erg lekker

xxx
Sanneke

dagoke

« Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2005, 19:58:55 »
Ik ben 2 weken geleden ook naar De Oude Komeet geweest maar ik vond het daar nogal duur.De mix grill vond ik eigenlijk niet zo speciaal.Dit kan je evengoed in de winkel kopen.Het deed me denken aan de dingen die ik dagelijks eet.Wat ik wel heel ok vond waren de Broers van Julienne en Caramba.Heel lekker :P

Offline Anya

• 737
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2005, 14:22:43 »
Ik vind de groentetaart of -quiche altijd wel lekker in De Oude Komeet (wisselend aanbod, niet op de vaste kaart).

Nog een kleine update: Pili Pili staat nu elke week op de zaterdagmarkt in Lier; je kunt er o.a. een veggie wokschotel afhalen.

Offline Anya

• 737
Lier
« Reactie #7 Gepost op: 12 juni 2005, 13:58:25 »
Gisterenavond in Café Latino in Lier gegeten. Ik heb queso manchego, reuzenkappers, olijven en zelf te vullen veggie fajitas gegeten (was heel lekker) en een Margarita (niet zo'n succes) en een Strawberry Mojito (erg lekker) gedronken.

Offline Anya

• 737
Lier
« Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2005, 14:31:03 »
Gisteren nog eens in De Oude Komeet in Lier gegeten. Het was er erg gezellig en het eten was heel lekker. Ik had de salade met gerookte zeewierkaas van de vaste kaart en de groentetaart van het suggestiebord. De kaart is trouwens niet superorigineel of zo, maar ik lust zulke dingen wel graag en de ingrediënten zijn gevarieerd en biologisch.

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Re: Lier
« Reactie #9 Gepost op: 24 december 2007, 11:38:05 »
We dineerden heel genoeglijk in De Nieuwe Schapestal, in een zijstraat van de Grote Markt van Lier. De eigenares is van Iraanse afkomst en dat is in vele gerechten merkbaar (hoewel er hier en daar ook enkele Franse gerechten op de kaart staan.) Maar vooral deugddoend is de vriendelijke aandacht voor vegetariërs met een apart blad op de kaart voor hen. Wij namen de vegetarische mezze: 12 amusante, verrassende, exotische gerechtjes. Onder andere een linzenbereiding, een rode bonengerecht, samosa, iraanse rijst, tarwe met groenten,
twee groententaartstukjes, spinazie met yoghurt... Zeer attent: men kwam vragen of we over heel de lijn vegetariër waren, zodat de amuses konden aangepast worden.
Verrassend, paars eigentijds interieur en in de zomer ook een (dak-?)-terras. We gaan er zeker terug. Reserveren in het WE lijkt me wenselijk.

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Re: Lier
« Reactie #10 Gepost op: 13 april 2008, 10:37:32 »
Nog eens in Lier, in de Nieuwe Schapestal, dat de redactie om mij onbekende redenen niet in de restaurantgids opneemt. Is voor ons een verademing tussen de gastronomische gemeenplaatsen. Zoals vorige keer de twaalf vegetarische mezze met oa. bonen in chili, linzen, Iraanse rijst (keuken is Iraans getint),
spinazie in yoghurt, groenten - en labbonentaartje, komkommerblokjes, aubergine-eierbereiding, samosa, lekkere paprika-notenpasta. Amuses komkommersoepje, toastje roomkaas en - meer voorkomend schoonheidsfoutje, vorige keer vermeden - toastje zalmterrine.  Al onze kommetjes waren leeg.
Naast de mezze zijn er een drietal vegetarische hoofdgerechten. Leuk uitziende menukaart en apart, net, paarsig interieur.
Wel zijn de warme mezze niet echt heet. Ik weet niet of dat een kritiek moet zijn. In Griekenland worden ook lauwe, op voorhand bereide gerechten geserveerd. Koelen die mezze in de glazen kommetjes ook redelijk vlug af? Het stoorde me niet echt, stelde het wel vast.