North-West naar Boston: ze delen altijd een veggie en een niet veggie optie uit. Ik had Asian Vegetarian doorgegeven voor ons beide (want bij KLM geboekt) maar eerdere keren bij North-West kreeg ik dat niet maar 'gewoon' de veggie optie waar iedereen keuze uit had. Prima natuurlijk, veggie is veggie. Vorige keer vroeg ik me al af hoe het zou moeten als de meeste 'gewone' mensen de veggie optie namen en jij aan het eind van de rijen zat. Nou... dan heb je dus gewoon pech. Toen de totaal ongeïnteresseerde stewardess bij mij was, was het veggie etn volgens haar op. Ik stond volgens haar ook niet op de veggie lijst (volgens de KLM infolijn wel). Na gezeur van mij, dat ik er speciaal nog achteraan had gebeld, werd er toch nog een veggie maaltijd te voorschijn gehaald. Als we met 2 veggies geweest waren had 1 van ons gewoon geen eten gehad. Ik kreeg overigens canneloni met tomaat, kaas en spinazie en een Griekse salade: lekker. De snack later op de vlucht (keuze uit veggie wrap of veggie 4 kazenpizza en een ijsje - ik nam de pizza) was best lekker.
Terug met KLM vanuit New York: prima Asian veggie maaltijd met wat droge dahl, rijst en bloemkoolerwtencurry, een salade en echt lekkere meloen. Bij het ontbijt: een chocolademuffin, sinsaasappelsap en yoghurt met gelatine. Nou vergaat de wereld niet, maar ik vind dat best slordig: yoghurt met gelatine als je doorgeeft veggie te zijn. Geven ze die yoghurt ook aan mensen met een koshere en halalmaaltijd? Ik ga KLM maar eens mailen, want dat van de heenweg vind ik echt storend. Ik vermoed dat NorthWest helemaal niet aan een vegetarische aparte maaltijd doet want alle keren dat ik met hun vloog kreeg ik de standaard-veggie maaltijd, waarvan je dus maar moet afwachten of die nog over is. Als het alternatief is dat je bij hun vegan moet bestellen en dan wel een aparte maaltijd krijgt vindt ik het prima, ze doen wel aan iets van aparte maaltijden want ik zag iemand die iets aparts kreeg (misschien iemand zonder zout?), maar dat wil ik dan wel eens van KLM horen. Maar ja, NW is door Delta overgenomen, dus voor je het weer is het weer anders.