Bijna altijd gaat het mis. Mijn vriend eet zo af en toe wel vlees, dus als we twee vegetarische maaltijden bestellen, zijn we met een al tevreden. Dat lukt nog wel eens. Twee is zeldzaam. BA spande laatst toch wel de kroon: op de heenweg vonden ze uiteindelijk nog een eersteklas veg maaltijd, terug kregen we een eindeloze preek dat we dat dan ook moeten bestellen. Ja, wat dacht je dat we gedaan hadden? Toen beweerden ze nog ergens "left-overs" gevonden te hebben, die ze op zouden warmen, maar die kwamen toch ook niet. Nou had ik ook niet zo'n trek in kliekjes (en al op het vliegveld van Kaapstad gegeten (pitabroodje gevuld met spinazie en feta, lekker!), dus t was niet zo erg. 's Ochtends was er ineens wel veg ontbijt. (de vleeseters hadden spek ofzo op hun broodje).
Ik geef het altijd door bij boeken en vraag er ook naar bij inchecken (soms staat het er wel, soms niet en veel verband met de aanwezigheid van veg maaltijden heb ik niet kunnen ontdekken). Hoe doen jullie dat, ook nog extra bellen een paar dagen voor je weggaat? Helpt dat?
Hoe lukt het jullie om oosters veg te bestellen? Heb ik wel eens geprobeerd, maar dan kan dat niet. (lijkt me veel lekkerder)
En dan die toetjes van blikfruit als het wel lukt. Misschien zit er gelatine in de taartjes, maar ik heb ook wel eens de indruk dat je gemakshalve veganistisch krijgt als je vegetarisch hebt gevraagd. Zo krijg ze soms margarine terwijl de rest roomboter krijgt. Ik kan me een reis per Lufthansa herinneren, waarbij ik even bang was dat ik hele lange oren zou krijgen: echt alleen konijnenvoer. (waarmee ik niet zeg dat veganistisch eten per definitie konijnenvoer is, maar in deze Duitse interpretatie was het dat wel)
Enfin, heel erg is het allemaal niet, wel ergerlijk.