Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #240 Gepost op: 11 januari 2008, 13:52:39 »
Op de website van Thomas Cook saat het aangegeven trouwens (na lang zoeken):

Ik wens een andere maaltijd dan de standaard maaltijd, kan dat?

Op de meeste van onze vluchten kan je ook andere maaltijden verkrijgen: vegetarisch, koosjer, glutenvrij, moslim, diabetisch. Deze zijn soms tegen een meerprijs en moeten op voorhand aangevraagd worden, je reisagent regelt dit voor jou.

http://www.thomascook.be/ThomasCook/action/StaticPageAction?Url=ThomasCook/nl/help/faq&Language=nl

Hmm.. Maar je hebt gelijk, ik kan net zo goed 14euro van hen terugkrijgen, aangezien ik geen maaltijd nuttig. Hoewel ze die wel voor mij aan boord hebben, zal ik maar zeggen. Dus het is niet dat ze 'winst' maken met dat ik hun maaltijd niet eet. Dus zal ik waarschijnlijk gen vergoeding krijgen.

« Reactie #241 Gepost op: 11 januari 2008, 13:58:42 »
Ja maar het is niet Thomas Cook die de boordmaaltijden regelt. Ik zou dus echt contact opnemen met de vliegmaatschappij, 14 euro bijbetalen voor een vegetarische maaltijd vind ik toch echt bizar.

In eerste instantie zou ik dat per telefoon doen trouwens. Hangt er ook een beetje vanaf hoeveel tijd je nog hebt om het te regelen.

Wie weet is er ergens een foutje gemaakt of probeert Thomas Cook er een extra slaatje uit te slaan. En als het een bepaling van de vliegmaatschappij is valt het Thomas Cook natuurlijk ook verder niet aan te rekenen, hooguit dat ze je tevoren niet over dieetmogelijkheden en eventuele bijkomende kosten hebben geïnformeerd.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2008, 14:08:40 door Juf @ñs »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #242 Gepost op: 11 januari 2008, 15:30:13 »
Welke maatschappij is het?
Of is het binnen Europa?
,,,,فلافل

Offline IneN

• 873
« Reactie #243 Gepost op: 11 januari 2008, 21:38:23 »
De vlucht is geregeld via Thomas Cook Airlines. Zowat dezelfde organisatie als Thomas Cook dus, neem ik aan.
Ik ben niet van plan om oeverloos te lopen bellen met allerlei instanties die mij doorverwijzen naar andere telefoonlijnen e.d., dus heb ik Thomas Cook Airlines alvast een mail gestuurd.
Ben benieuwd naar het antwoord.

Mijn mail:

Beste,

Twee weken geleden boekten mijn moeder en ik via Thomas Cook een reis naar Egypte (vertrekdatum 20 januari 2008).
Bij het reserveren moesten wij vaststellen dat er een meerwaarde van 14 euro/persoon werd gevraagd voor het verkrijgen van een vegetarische maaltijd aan boord van het vliegtuig.
Graag kregen wij hier enige toelichting over.

Met vriendelijke groeten,

bestmayo

« Reactie #244 Gepost op: 14 januari 2008, 09:54:24 »
Ik geef altijd ruim van te voren op dat ik vega ben maar is me toch wel gebeurd dat ze in t vliegtuig niets ervan wisten!!

Laatste keer naar Tunesie, maar was ook de maatschapij van daar...
Heb iig extra broodjes gehad , extra slalade en yogert. Toch aardig maar fijn is anders.

Met slm/ KLM naar suriname altijd zeer goede ervaringen.

Nu in juni met martinair naar mexico en geef ik t dus maar ruim vant e voren op....op goede hoop.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #245 Gepost op: 01 februari 2008, 17:42:09 »
KLM heeft aan boord van de cityhopper de broodjes en drankjes nu vervangen door jus met een meergranenkoekje van Lu. Tsja... Zo hoef je je in ieder geval niet druk te maken om lastige vegetariers en anderen met rare eetwensen  :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline IneN

• 873
« Reactie #246 Gepost op: 16 februari 2008, 22:29:27 »
Ben vandaag een reis gaan boeken, niet via Thomas Cook meer dit keer, wel via Jetair > gratis vegetarische maaltijd op het vliegtuig!!:) :wortel:
Heb die gelijk maar voor mijn (vleesetende) vriendje ook besteld, vege maaltijden zijn over het algemeen altijd beter dan de vlezige :)
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2008, 22:29:40 door IneN »

Offline Meneer de Uil

• 794
  • Geslacht: Man
« Reactie #247 Gepost op: 16 februari 2008, 22:32:08 »
Op het vliegtuig? :o
Forumkenner 2007 8)

Offline IneN

• 873
« Reactie #248 Gepost op: 16 februari 2008, 22:35:50 »
Op het vliegtuig? :o

Die vlezige zijn al zo afschuwelijk, dan moeten de vege toch gewoon beter zijn ?!

Offline Meneer de Uil

• 794
« Reactie #249 Gepost op: 16 februari 2008, 22:45:41 »
Maar dat je ze niet gewoon in het vliegtuig kan eten... ;)
Forumkenner 2007 8)

Offline IneN

• 873
« Reactie #250 Gepost op: 18 februari 2008, 14:22:49 »
Maar dat je ze niet gewoon in het vliegtuig kan eten... ;)

Oh :)
Wordt dat niet gezegd, 'op het vliegtuig' ?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #251 Gepost op: 18 februari 2008, 14:24:50 »
:heehee: Die Belgen ook  ;).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline IneN

• 873
« Reactie #252 Gepost op: 18 februari 2008, 15:32:02 »
:heehee: Die Belgen ook  ;).

Hee oppassen hoor !! ;)  8)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #253 Gepost op: 20 maart 2008, 15:30:14 »
NorthWest naar Amerika, omdat ik via KLM boekte Asian Vegetarian besteld, maar ik had al het idee dat NorthWest alleen 'gewoon' vegetarian had. Op de heenweg was er dan ook keuze voor iedereen uit niet-veg of veg. Dat was een canneloni met tomaat en spinazie. Best lekker, alleen lastig te eten. Erbij salade van in minuscule stukjes gesneden selderijstengel. Heel zout, maar op zich lekker, net zoals de tiramisu. Daarna nog een goed eetbaar broodje roomkaas en vies chocoijs.
Op de terugweg kreeg ik op eens wel een special meal vegetarian asian. Curry, die wel oke was, met suffe appelpartjes als toetje en couscoussla.
Maar wel tevreden dus.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #254 Gepost op: 01 april 2008, 22:02:06 »
Applaus voor KLM. Een van mijn vluchten met Air Canada was geannuleerd dus ik vloog uiteindelijk een paar uur later met KLM naar Toronto. Geen tijd om van te voren door te geven dat ik een asian vegetarian maaltijd wilde, dus ik had me al voorbereid op droog brood. Maar als hoofdmaaltijd kon iedereen kiezen uit kip of indiaas vegetarisch (rijst, saag panir, dal, raita, bonensalade, pickles) en als snack later uit vegetarische quiche of cake. Meer dan de helft van het eten aan boord was gewoon vegetarisch, ipv enkele maaltijden. Volgens de stewardess doen ze dit heel vaak tegenwoordig, omdat vegetarisch voor heel veel dieetwensen gebruikt kan worden (ook religieus). Helemaal happy mee!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #255 Gepost op: 13 april 2008, 03:06:43 »
Complimentje voor Lufthansa. Tijdens mijn vlucht van München naar Madrid (en vice versa) was er slechts één keuze, maar dan wel vegetarisch! Op de heenvlucht een zeer acceptabele pasta, op de terugvlucht een enigszins chemische tortellini con broccoli. Kijk, als je het al je klanten naar hun zin wil maken en toch op de kleintjes wilt letten, bied dan een lekker/acceptabel vegetarisch gerecht. Blijkbaar heeft Lufthansa dat begrepen  :D.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline greet

• 2.671
« Reactie #256 Gepost op: 15 april 2008, 17:19:03 »
ik heb met delta gevlogen, en dat was ook dik in orde...
de vegetarische maaltijden zijn daar trouwens automatisch veganistisch.
veel boontjes dus ook, maar ook veel groentjes en dat was dik in orde kwa kruiden. geen vleesvervanger.
helemaaaaal blij was ik niet, want de brownie die bij het ander eten zat zag er veel lekkerder uit dan de paar stukken meloen die ik als dessertje kreeg... en pizza met kaas is ook een stuk lekkerder dan bruin vliegtuigbroodje met pompoencurryachtig iets ertussen...
maar het hoofeten vond ik voor vliegtuigeten erg doenbaar. dat vonden ook de niet-vegetariers, trouwens.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #257 Gepost op: 22 april 2008, 12:48:45 »
Herkenbaar, dat van die brownies versus de meloen. Ik kreeg nu (KLM) in plaats van een reep chocola ook weer een reep gedroogde pruimen en zaadjes. Maar goed, wel gezond :)

KLM was weer OK, tenminste het eten. Weer de indiase maaltijd, en later als snack linzensoep.  Zelfs South African Airlines (Kaapstad - Namibie) had mijn asian vegetarian maaltijd zonder problemen geregeld: pastasalade en sandwich met groente.

Het feit dat het KLM vliegtuig zowel heen als terug zwaar overboekt was is minder, op de heenweg 2 uur moeten wachten of er nog wel een stoel voor me was. Na veel gezeur alsnog aan boord (10 man konden niet mee!) En dan gaat het cabinepersoneel klagen dat, als je eenmaal zit, je niet aan hebt doorgegeven dat je van stoel gewisseld bent en ze nu niet weten waar ze de vegetarische maaltijd moeten afleveren. Ja hallo, jullie hadden mijn stoel twee keer verkocht, ik niet! Tot twee keer toe die discussie, bij de hoofdmaaltijd en bij de snack. Allemaal goed gekomen uiteindelijk  :)

sjalot

« Reactie #258 Gepost op: 09 mei 2008, 17:25:29 »
Op weg naar China met Oostenrijkse vliegmaatschappij kregen we op de heenweg een vleesgerecht, nota bene met ham, wie serveert dat nou nog in een tijd dat mensen ook om religieuze redenen geen ham meer eten. We hadden netjes aangegeven dat we vegetarisch wilden eten van tevoren, toen we hierover vragen hadden aan de stewardess riep ze boos: you can eat the potatoes around it! Aangezien we in China soms ook moeite hadden vegetarisch eten te vinden werd dit een gevleugelde uitspraak. Maar leuk is anders. Op de terugweg, zelfde maatschappij, vlogen we vanuit Kathmandu. Veel boeddhisten, Hindoeisten etc.: iedereen kreeg vegetarisch eten Absurd. Maar lekker gegeten.:) Nepal was een vegetariërs paradijs by the way.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #259 Gepost op: 25 mei 2008, 17:51:37 »
Onze vlucht naar Cyprus verliep vegetarisch perfect.
Op de heenreis waren er linzen in saus, granen, broccoli, fruit als dessert. Waarbij ik op het deksel opmerkte dat er een Aziatische vegetarische maaltijd, een lacto-ovo en een vegan bestaat, wij hadden de laatste. Op de terugweg waren er gebakken aardappeltjes, bonen en spinazie,  fruit toe, heel aardig. Broodje met smeerkaas. Vriendelijk en als eerste bediend, wat een luxe. Zaak lijkt me dat je tijdig (via boeking) opgeeft dat je vegetarisch bent, dan loopt het normaal niet mis.