Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad in het vliegtuig wat betreft vegetarisch eten.
Overigens heb ik ooit (hier?) iets gelezen over de reden waarom vegetarische maaltijden nergens naar smaken. Had iets te maken met de hoogte of de druk in de kabine of zo. Maar of het eten daar nou smakeloos van werd of dat je 't niet goed meer proeft weet ik niet meer. Iemand hier dioe er verstand van heeft?
Dat klopt, behalve wat KLM betreft: op vluchten binnen Europa serveren zij geen warme maaltijd meer, alleen nog maar (ontzettend gore) broodjes, en daar bestaat geen specifiek vegetarische variant van; het heeft dus geen zin om voor Europese vluchten bij KLM een vegetarische maaltijd te reserveren.
Via de website van je vluchtmaatschappij kan je meestal ook opgeven.Vlieg je naar Amerika, onthoud dan dat een vegetarische maaltijd een 'vlaggetje' bij je naam oplevert, en dat je iets meer aandacht van de douane krijgt, zeker als je je ticket contant betaald hebt. De CIA vindt het blijkbaar belangrijk om te weten dat er vegetariërs hun land binnenkomen...0
Zojuist ticket gekocht bij Swiss Air. Meteen werd mij gevraagd wat ik wilde eten (vega), in welke stijl (Aziatisch ipv Europees), zonder toeslag ofzo.
O ja, ik verbruik wat veel kerosine, maar éénmaal op de grond doe ik alles met de fiets en trein...
Wij hadden één veganistisch/glutenvrij menu willen hebben, maar dat kon dus niet. Dus toch nog boterhammen moeten meeslepen.