Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

Offline renske

• 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #120 Gepost op: 12 juni 2005, 01:00:08 »
Op vluchten binnen Europa krijg je bij Transavia geen eten meer, je kunt het wel kopen aan boord. Ze noemen dat 'a la carte'. Ik vind dat helemaal prima, je betaalt niet voor vies eten dat er niet als eten uit ziet en je eet dat waar je trek in hebt: dat wat je lekker zelf meegenomen hebt of dat wat je aan boord koopt omdat je het wilt eten.

Offline Brent

• 600
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: 17 juni 2005, 15:13:23 »
Ik heb net bijna een uur geprobeerd een vegetarische maaltijd op mijn vlucht te krijgen en dit zonder resultaat.

Het probleem:

Via de touroperator moet je 15 Euro betalen om een maaltijd te bestellen. Dat is dus meer dan de maaltijd zelf kost. Normaal gezien vertrek ik via Brussel en dan kan ik het zelf kosteloos telefonisch regelen. Deze keer vlieg ik echter via de kleinere luchthaven Luik. Zelfs met mijn beste Frans krijg ik het daar niet geregeld, de reden hiervan is dat ze de vraag nog nooit gehad hebben. Ze weten blijkbaar zelf ook niet wie voor de maaltijden zorgt. Dan maar bellen naar de touroperator Sunjets, die me ook geen telefoonnummer kunnen (willen) geven, omdat ze zelf niet weten wie de maaltijdservice van Luik regelt en de vraag ook nog nooit gehad hebben.  :frusty:
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2005, 15:37:38 door Brent »

Pieter B

« Reactie #122 Gepost op: 19 juni 2005, 16:37:15 »
Gedoe over telkens weer bestellen/bevestigen van vegetarische maaltijden beu?

Jezelf aanmelden als frequent flyer van de luchtvaartmaatschappij waar je het meest mee vliegt. Is gratis en je kan een vaste voorkeur wb eten opgeven: vegetarian, asian vegetarian etc.

Bij KLM werkt het nog niet al te goed maar bij SN Brussels is het bij mij nog nooit fout gegaan, zonder dat er herinneringen of bevestigingen nodig waren.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #123 Gepost op: 20 juni 2005, 18:27:34 »

Jezelf aanmelden als frequent flyer van de luchtvaartmaatschappij waar je het meest mee vliegt. Is gratis en je kan een vaste voorkeur wb eten opgeven: vegetarian, asian vegetarian etc.

maar dan moet je neem ik aan ook een frequent flyer zijn? Als je er 1x per 2 jaar mee vliegt neem ik aan dat je je niet kan aanmelden als frequent flyer?
,,,,فلافل

Kiwi

« Reactie #124 Gepost op: 20 juni 2005, 19:53:25 »
'tuurlijk wel! Alleen gaat het sparen van de mijlen niet zo snel, maar daar doe je het in dit geval dan ook niet voor.

Offline Yessica

• 703
« Reactie #125 Gepost op: 22 juni 2005, 12:26:20 »
'tuurlijk wel! Alleen gaat het sparen van de mijlen niet zo snel, maar daar doe je het in dit geval dan ook niet voor.

Ik vlieg zelf ook hooguit 1 of 2 keer per jaar, ben begonnen met mijlen sparen in '99 en heb een nu een vlucht van Europa naar Azie gratis, of van Europa naar Amerika (incl. Hawaii) en dan heb ik zelfs nog mijlen over. Ideaal! Bij United krijg je zelfs economy plus stoelen, economy stoelen met dito service, maar met de beenruimte uit de business class.

Enige voorwaarde is dat je minimaal één keer per 3 kaar een vlucht maakt.

viv

« Reactie #126 Gepost op: 01 juli 2005, 23:05:00 »
goede tips hiero
ben vorig jaar naar turkije gevlogen met onur air *ben goed aangekomen ;D
hadden vegetarische besteld op heen reis was het er wel
ach ja het was eetbaar...
op terugreis niet, maar kon een ontbijt krijgen waarbij geen vlees in zat dus ze deden er wel wat mee :)

smikkeltje

« Reactie #127 Gepost op: 13 juli 2005, 18:32:57 »
ik ben met varig naar sao paulo en terug geweest, met nog binnenlandse vluchten van rio naar manaus en van manaus terug naar sao paulo, en ik heb steeds heerlijk eten gehad! wel vantevoren bij de reisorganisatie opgegeven als veganist, en bij het herbevestigen weer, en bij het inchecken weer. ze zetten je naam én stoelnummer op de maaltijd dus er kan niet heel veel misgaan. ik was erg blij met mijn rijst met groente en salade en fruitsalade toen ik zag wat voor ondefinieerbare bruine prut er voor een vleesmaaltijd door moest gaan. enige jammere was dat er melkpoeder in de zogenaamde vegamargarine zat en dat ik daar pas achter kwam toen ik het al opgegeten had.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #128 Gepost op: 13 juli 2005, 18:41:20 »
ik ben met varig naar sao paulo en terug geweest, met nog binnenlandse vluchten van rio

welke vliegmaatschappij was dat?  
,,,,فلافل

Kiwi

« Reactie #129 Gepost op: 13 juli 2005, 21:47:41 »
Zoals je zelf al kwoot: Varig! :)
Wij hebben ook van en naar en in Brazilië met Varig gevlogen, en ik was er ook heel heel erg tevreden over.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #130 Gepost op: 13 juli 2005, 21:50:45 »
oh  :bloos: Overheen gelezen.
,,,,فلافل

Offline Kim

• 114
« Reactie #131 Gepost op: 11 augustus 2005, 15:33:45 »
Ik ben met Air Transat naar Canada gevlogen en n.a.v. jullie griezelverhalen hier maakte ik me grote zorgen of ik wel een vegetarische maaltijd zou kunnen bemachtigen. Eerst een mailtje via hun website gestuurd, want daar stond wel op dat je een speciale maaltijd kon aanvragen maar niet hoe dat moest. Er kwam echter geen enkel antwoord op die mail, dus toen maar eens gebeld.
Een speciale maaltijd aanvragen kon, als je via een reisbureau geboekt had, alleen via het reisbureau. Dat dus maar gedaan, maar ik had er niet veel vertrouwen in. Nou, dat was volkomen onterecht, zowel op de heen- als terugreis was er een vegetarische maaltijd (warm ontbijt op de heenweg, warm avondeten op de terugweg) die ze netjes kwamen brengen voordat de rest uitgedeeld werd. Het broodje konden ze eerst niet vinden zodat ik toch maar het broodje met ham en kaas nam en de ham aan mijn man gaf. Toen ik dat ophad kwam de stewardess aan met het vegetarische broodje: toch nog gevonden! Zo was ik dus waarschijnlijk de enige aan boord die twee broodjes kreeg, hoi!

Tsja, de smaak van al dat eten... smaken verschillen en ik had best trek dus ik vond het eigenlijk best goed te eten, maar ik kan niet zeggen dat het smullen was.

Ik vind wel dat het reisbureau wat behulpzamer had kunnen zijn en bij het boeken wat dingen had kunnen aangeven; je kon namelijk, als je dit bij het boeken had aangegeven, per persoon een stuk extra bagage tot 30 kg meenemen zoals sport- of campeeruitrusting. Ook kun je vooraf tegen een kleine vergoeding een stoel reserveren zodat je wat meer beenruimte hebt. Dat soort dingen zou ik nooit opgekomen zijn, ik vlieg bijna nooit dus waarom geven ze dit op het reisbureau niet aan?

Maar goed, ik heb me nu voorgenomen om in elk geval de volgende keer als ik vlieg al bij het reisbureau bij het boeken een vegetarische maaltijd aan te vragen; nu maar hopen dat ik dit onthoud!

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #132 Gepost op: 13 augustus 2005, 20:42:04 »
Transavia verstrekt geen standaard maaltijden meer. Handig, eindelijk geen gedoe meer met reserveren, checken, nog eens checken en tot de conclusie komen dat het niet goed is doorgekomen.

Offline kimske

• 174
    • Kimske
« Reactie #133 Gepost op: 19 augustus 2005, 11:50:35 »
Ben in 2001 ( jees das lang geleden) met transavia naar spanje gevlogen, en moet zeggen: dat eten was best wel te doen. Aardappeltjes, sperciboontjes volgens mij en een spaanse omelet. Was zowaar best binnen te houden, heb me maar niet bezig gehouden met herkomst ei, had echt HONGER!
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Nikkie

« Reactie #134 Gepost op: 19 augustus 2005, 13:48:17 »
Ik heb met verschillende maatschappijen gereisd en het is altijd goed gegaan.
Ik geef bij reservering op dat ik vegetariër ben, bij het inchecken weer.
Soms jammer dat je als eerste je maaltijd krijgt, dat is nogal ongezellig voor je reisgenoot.....maar de anderen kijken hun ogen uit naar al dat lekkers (voor vliegtuigvoedsel dan)

bienne

« Reactie #135 Gepost op: 19 augustus 2005, 17:35:20 »
Malysia airlines is ook erg goed

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #136 Gepost op: 19 augustus 2005, 17:37:08 »
Malaysia airlines is ook erg goed

ja die zijn prima inderdaad!
,,,,فلافل

Nikkie

« Reactie #137 Gepost op: 19 augustus 2005, 22:53:03 »
Zeker weten! Aziatisch vegetarisch is altijd goed!
Ik geef altijd op dat ik Aziatisch vegetarisch ben....krijg je geen broodje kaas!
Is niks mis mee, maar ik let op de combinaties.

anjo

« Reactie #138 Gepost op: 25 augustus 2005, 19:36:50 »
Het wordt steeds gebruikelijker dat je geen eten krijgt, zo ook voor onze vlucht naar Italië.

Ik vond het toch altijd wel een gezellig gezamenlijk iets, eten zo hoog in de lucht.

eediete

« Reactie #139 Gepost op: 01 februari 2006, 15:07:50 »

Wat durven verbazingwekkend veel mensen het nog aan: vliegtuigvoer. Bah! Die geur alleen al!
Ik ga lekker voor een zelf meegenomen quichje, gevulde spaanse tortilla of desnoods een broodje. En op de terugweg plunder ik een locale bakker voor allerlei lekkers. Ik word wel even raar aangekeken als ik de maaltijd weiger, maar ik eet een stuk smakelijker.
Een oud-teamgenootje van mij had de bijzondere baan van het proeven van vliegtuiggerechten en -snacks. Zij vond het wel te doen, maar of ze heeft geen gevoel voor smaak (mijn mening) of ze kreeg de gerechten vers en dan zijn ze een stuk beter...