Ik ben met Air Transat naar Canada gevlogen en n.a.v. jullie griezelverhalen hier maakte ik me grote zorgen of ik wel een vegetarische maaltijd zou kunnen bemachtigen. Eerst een mailtje via hun website gestuurd, want daar stond wel op dat je een speciale maaltijd kon aanvragen maar niet hoe dat moest. Er kwam echter geen enkel antwoord op die mail, dus toen maar eens gebeld.
Een speciale maaltijd aanvragen kon, als je via een reisbureau geboekt had, alleen via het reisbureau. Dat dus maar gedaan, maar ik had er niet veel vertrouwen in. Nou, dat was volkomen onterecht, zowel op de heen- als terugreis was er een vegetarische maaltijd (warm ontbijt op de heenweg, warm avondeten op de terugweg) die ze netjes kwamen brengen voordat de rest uitgedeeld werd. Het broodje konden ze eerst niet vinden zodat ik toch maar het broodje met ham en kaas nam en de ham aan mijn man gaf. Toen ik dat ophad kwam de stewardess aan met het vegetarische broodje: toch nog gevonden! Zo was ik dus waarschijnlijk de enige aan boord die twee broodjes kreeg, hoi!
Tsja, de smaak van al dat eten... smaken verschillen en ik had best trek dus ik vond het eigenlijk best goed te eten, maar ik kan niet zeggen dat het smullen was.
Ik vind wel dat het reisbureau wat behulpzamer had kunnen zijn en bij het boeken wat dingen had kunnen aangeven; je kon namelijk, als je dit bij het boeken had aangegeven, per persoon een stuk extra bagage tot 30 kg meenemen zoals sport- of campeeruitrusting. Ook kun je vooraf tegen een kleine vergoeding een stoel reserveren zodat je wat meer beenruimte hebt. Dat soort dingen zou ik nooit opgekomen zijn, ik vlieg bijna nooit dus waarom geven ze dit op het reisbureau niet aan?
Maar goed, ik heb me nu voorgenomen om in elk geval de volgende keer als ik vlieg al bij het reisbureau bij het boeken een vegetarische maaltijd aan te vragen; nu maar hopen dat ik dit onthoud!