Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #100 Gepost op: 09 augustus 2004, 22:25:22 »
Mijn ervaring met KLM. Zeer goed! Ik kreeg 2 keer een 'warme' maaltijd. De eerste was iets met cocos enzo.. wat fruit erbij en wat groente dingetjes. Dat bakje cocosvoedsel (een of andere saus met rijst e.d. ) was iig lekker. De 2e maaltijd was een of ander chinees gerecht ofzo, maar dat was niet echt lekker.

IIg een positief oordeel over KLM.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #101 Gepost op: 13 augustus 2004, 20:39:12 »
De foto's zijn online van de vlucht e.d.! zie www.vanafcuracao.nl

Dit kreeg ik in het vliegtuig.

Ginirover

« Reactie #102 Gepost op: 14 augustus 2004, 12:34:59 »
Het lekkerste vliegtuigeten ooit hadden wij enkele jaren geleden op onze vlucht naar Thailand met Balkan Airlines (Bulgaarse luchtvaartmaatschappij) Op de vlucht van Sofia naar Bangkok (en 3 weken later terug) hadden we keilekkere Shopsalad - dit is salade met tomaten, een soort fettakaas, peper en een dressingske.
Veel van onze medereisigers vonden het niet zo lekker, wij wel en dus hebben we zo wel enkele porties binnengespeeld van onze naaste buren  ;D.  Idem met de yoghoutjes die er als dessert waren, njummie njummie.....

Offline Brent

• 600
« Reactie #103 Gepost op: 18 augustus 2004, 10:55:56 »
Gisteren een reportage op BBC world gezien. Men had het over een onderzoek naar de kwali -en kwantiteit van vliegtuigmaaltijden. De Aziatische maatschappijen komen het best uit het onderzoek. Wat trouwens opvalt is dat de kwantiteit het laatste jaar erg verminderde. Ik kreeg trouwens ook alleen maar een piepklein broodje groenten een koekje en een alpropuddinkje bij Condor. ;)

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #104 Gepost op: 25 augustus 2004, 01:20:53 »
De foto's zijn online van de vlucht e.d.! zie www.vanafcuracao.nl

Dit kreeg ik in het vliegtuig.

Niemand gezien dat mijn stagegenoten de foto gefotoshopt hebben?

Offline Yessica

• 703
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #105 Gepost op: 10 november 2004, 22:04:15 »
Als je gaat vliegen en je wil weten hoe je vega(n) maaltijd eruit gaat zien, kun je op deze site alvast een kijkje nemen  :)

www.airlinemeals.net

(je kunt zoeken per type maaltijd en per maatschappij)

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #106 Gepost op: 22 januari 2005, 18:49:11 »
Nou mijn verdere ervaring met KLM.

Bij de terugreis kreeg ik mijn vega-meal. Het was een of andere mix met groente. Was niet te vreten eigenlijk.
En waarom stoppen ze kaas en boter plus een taartje bij mijn vegan meal? Ik heb het gemeld en de vriendelijke stewardes haalde voor mij wat fruit ipv datgene.

De 2e maaltijd was een ontbijt maaltijd. Ik kreeg iets van een gemaalde peren puree. Dat was eigenlijk best lekker.
En daarbij ontbijtkoek en nog een alpro-toetje.

Offline Gabs

• 796
« Reactie #107 Gepost op: 31 januari 2005, 16:27:22 »
ik vergeet eigenlijk altijd dat er eten aan boord is en daarom geef ik het nooit door. maar als ze dan langskomen zeg ik dat ik vegetarisch eet en dan hebben ze er altijd nog wel een aan boord.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #108 Gepost op: 31 januari 2005, 22:20:23 »
ik vergeet eigenlijk altijd dat er eten aan boord is en daarom geef ik het nooit door. maar als ze dan langskomen zeg ik dat ik vegetarisch eet en dan hebben ze er altijd nog wel een aan boord.

dat is fijn voor je, maar dat zou heel goed het eten kunnen zijn van een vega die het wel (1, 2, of 3 keer) door heeft gegeven en verderop in de rij zit, en dan dus kan fluiten naar z'n eten. Dus misschien kun je het een volgende keer beter wel doorgeven?
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2005, 22:20:53 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Gabs

• 796
« Reactie #109 Gepost op: 01 februari 2005, 21:43:46 »
nee nee, ze kijken altijd of er eentje overblijft, dus ik pik er geentje van een ander in...

« Reactie #110 Gepost op: 01 februari 2005, 21:46:00 »
Da's fijn voor jou, maar ik ben op die manier wel degelijk een keer zonder mijn bestelde maaltijd komen te zitten in het vliegtuig.
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2005, 21:46:22 door b@ña@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Gabs

• 796
« Reactie #111 Gepost op: 03 februari 2005, 13:39:13 »
sorry!

Dave

« Reactie #112 Gepost op: 27 februari 2005, 01:18:47 »
Ben met Varig naar Rio geweest. De heenreis was goed verlopen. Ze waren de vegan maaltijd voor mij vergeten, maar er werd iets in elkaar geflanst. in Parijs werd de maaltijd alsnog gebracht, dus had ik twee maal avondeten gehad. De terugreis was minder, want toen was ik ineens als vegetarier ingedeeld. Dus zorg altijd dat je altijd je boterhammen met pindakaas bij je hebt.

Kiwi

« Reactie #113 Gepost op: 27 februari 2005, 01:26:40 »
Wij vonden Varig echt geweldig, alles was echt perfect geregeld! Nu moet ik wel toegeven dat ik bij het boeken meteen al opgeef dat ik vegetariër ben, en bij het inchecken nog een keer. Soms stuur ik tussendoor zelfs nog een mailtje, zodat het maar goed duidelijk is. Ik ben als de dood dat het een keer niet goed doorkomt, dus is het wat mij betreft check-check-dubbelcheck.

Edit: we hebben ook een aantal binnenlandse vluchten met Varig gedaan (in Brazilië), en ook bij die was het elke keer weer verbazend goed geregeld. :D
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2005, 01:35:57 door Kiwi »

Offline bart

• 2.585
« Reactie #114 Gepost op: 21 maart 2005, 14:45:08 »
EVA Air: slecht. Het was vega, het was genoeg, het was op tijd en het was vies.  Al met al had het dus erger gekund; ook de vleeseters klaagden over de kwaliteit van het eten.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline bart

• 2.585
« Reactie #115 Gepost op: 22 maart 2005, 16:48:27 »
Bangkok Air gaat vooral over binnenlandse vluchten in Thailand. Omdat die zelden langer duren dan anderhalf uur maakt het natuurlijk weinig uit dat je er standaard vlees geserveerd krijgt. Bovendien: gratis koekjes, drank en internettoegang in hun eigen wachtruimte maakt veel goed.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

ericr

« Reactie #116 Gepost op: 30 maart 2005, 14:51:39 »
Delta Air, ondanks de bevestiging van het reisburo dat er twee vegetarische maaltijden waren besteld geen beloofde maaltijd op de heenreis. Veel reizen wereldwijd gemaakt, tot nu toe alleen maar meegemaakt met een Amerikaanse maatschappij dat het mis gaat.

Wordt trouwens ook tijd dat ze de westers vegetarische maaltijd aanpassen, op de terugreis weer eens kikkererwten, rijst en nog wat groenten. Iets wat ik bij diverse maatschappijen al jaren lang voorbij zie komen. De oosters vegetarische maaltijd kiezen is geen optie, die is te flauw. Dan krijg je rijst met linzen, maar dan zeer waterig klaargemaakt.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #117 Gepost op: 14 april 2005, 17:41:29 »
Zaterdag met Singapore Airlines naar Australie. Natuurlijk gekozen voor de asian vegetarian, altijd ontzettend lekker daar... Net toch maar even gebeld om te checken of het doorgegeven is (ik vrees altijd dat het mis gaat en 24 uur zonder voer is te lang!)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #118 Gepost op: 31 mei 2005, 22:49:22 »
Alitalia krijgt van mij een grote :angry4: Op de heenweg een vies broodje rookkaas, op de terugweg een vies broodje brie met daarop een spread met stukjes ham! Het is maar goed dat ik broodjes altijd uitpluis voor ik mijn tanden er in zet. Het is niet mogelijk van te voren een vegetarische maaltijd te bestellen, en ze hebben ook niets anders aan boord. Ongelofelijk goor allemaal en onaardige bediening.
Voor een retourtje Brindisi Italie (via Rome), bij elkaar 3,5 uur vliegen, betaal je maar liefst 851 fucking euro. En dan kan er geen eens iets lekkers te eten vanaf. Of een glaasje niet-standaard drank als tomatensap.

Singapore Airlines vorige maand was trouwens weer perfect  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #119 Gepost op: 07 juni 2005, 14:16:17 »
Relevante site: www.airlinemeals.net