Zo, laat ik nog even een oud topic omhoog schoppen.
Mijn ervaringen in Marokko van vorig jaar zijn zo ongeveer gelijk aan de voorgaande posters; het eten is vrijwel hetzelfde, couscous/tajines en vaak was veel van de kaart al "op" toen wij met onze groep van 24 personen in een restaurantje met "zjeap koet vood" werden gedropt door onze chagerijnige reisbegeleider. En er waren vast wel wat "vege-tables" voor de vegetariƫrs. Na 2x ziek te zijn geweest van het eten in anderhalve week tijd, hebben we in Taroudant maar eens ons eigen plan getrokken en de top choice van de Lonely Planet verblijd met een bezoekje, dat was
L'Agence.
De vegetarische keuze was op dat moment niet heel groot, ze was nog bezig met een of twee goede hoofdgerechten; maar ik kwam zelf ook prima uit met wat brood en een voorgerecht + nagerecht, de voorgerechten waren al een hele maaltijd
. Het eten heeft ook de aandacht gekregen die je gewend bent, netjes geserveerd en smaakvol. Als toetje was de chocolate fudge cake hemels en de eigenaresse, Maria, wellicht een van de meest gastvrije mensen die ik daar ontmoet heb. De dag erna kwamen we haar weer tegen toen we naar een hammam zouden gaan, en besloten dat we die avond nog maar eens bij haar zouden eten. De foto's met blije smoeltjes van onze groep laat een jaar na dato nog altijd zien hoe blij we waren met haar fijne eten.