het is ook een kwestie van wennen, je vrienden waren gewoon dat je dezelfde dingen at als hun, nu dat niet meer zo is moet dat even tot ze doordringen. Helaas blijven de flauwe grappen enzo vaak wel...
met bbq's gourmet dingen enzo zorg ik altijd dat ik de lekkerste dingetjes bij me heb (gevulde paprikaatjes, gevulde tomaatjes, plakken aubergine met feta munt en honing, plakken courgette met peppertjes olie, gevulde champies, aardappeltjes om te poffen etc. etc. zie ook de gourmet en bbq draadjes) zodat er gekeken wordt wat ik heb en ze willen proberen wat ik heb.
Ik plaag dan altijd terug dat ik alleen maar wil ruilen voor iets anders echt lekkers
of dan zeg ik dat eet jij niet hoor, hier zitten geen vl33sjes in.
denk dat sam gelijk heeft betreft t inconsequent zijn, merk dat t voor mij ook t beste werkt om naar de buitenwereld heel rechtlijnig te zijn: geen vlees (logisch) geen onverwerkte zuivel en ei (voor sommige erg vreemd) en geen gelatine (omdat ik t niet at werd een moslim collega erop aangesproken
) Thuis smokkel ik heel af en toe nog (een beker chocomel of toch snoepjes met gelatine)
En het heeft ook voordelen
de soja choco wordt met rust gelaten terwijl de drankjes van andere regelmatig worden leeg gedronken.. en ook mijn kaas is "eng" (omdat ik vertelde dat die vegagestremd is) dus daar grijp ik ook nooit naast, net zo min als naast de minarine. Zo zie je maar elk nadeel heb zijn voordeel