Al een tijdje ben ik hier niet meer op het forum geweest en dat heb ik best wel jammer gevonden.
Zelf ben ik nog meer sinds april/mei dit jaar vegetariër en ik wist werkelijk niet dat het zo moeilijk was.
Ik was in de veronderstelling dat je gewoon kon stoppen met het eten van vlees.
Maar er komen zoveel problemen bij kijken.
Hiermee bedoel ik te zeggen dat ik me toch wel zwaar in de minderheid voel als 'nieuwbakken' vegetarier.
In mijn omgeving ken ik eigenlijk maar één persoon die vegetarier is en eigenlijk verder niemand.
Dat geeft me weleens een gevoel van onbegrip en onmacht.
Ook heb ik me nog weleens laten overhalen om toch biologisch vlees af en toe te eten en ook weleens vis (maar toch wil ik geen pescotariër zijn).
Hier heb ik wel een schuldgevoel aan overgehouden (en neem het me aub ook niet kwalijk, het was uit onzekerheid ook).
Toch wil ik graag vegetariër blijven, want ik heb er geen problemen mee om geen vlees (en vis) te eten.
Er liggen echter wel veel problemen op de loer, bijvoorbeeld zoals uitgenodigt worden voor de barbeque, gourmet, steengrill etc.
En nogmaals; ik voel me toch wel een 'outcast' naar mijn omgeving toe, waar vrijwel iedereen vlees eet.
Tevens lijken veel mensen ook niet bewust van het feit hoeveel dierenleed er wel niet is.
De meeste mensen lijken niet om deze wereldproblematiek te geven (net als met het milieu trouwens).
Hier in Nederland hebben we nog de Partij voor de Dieren, maar in veel landen wordt er helemaal niet naar dieren omgekeken.
Voorbeelden zijn landen als China, maar ook Nepal (waar jaarlijks offerfeesten worden gehouden, net als in veel Islamitische landen).
Hoe ervaren jullie deze problematiek?
En ook zoals jullie omgeving ermee omgaat?