Zaterdag een verjaardagsfeestje gehad van een vriend van W. Tijdens de frituurronde kwam natuurlijk naar voren dat ik vegetarisch eet. ( O nee, eerst: Je bent vegetarisch? Waarop ik weer lekker flauw antwoordde: nee joh, ik ben van vlees en bloed, maar ik eet wél vegetarisch
) Uiteraard mondde dat uit in een discussie over het wel/niet eten van vlees, het waarom enz. Ik hoor dat graag aan, maar hou me er redelijk afzijdig bij. Ik ben geen evangeliserende vega, ik overdonder liever met mijn kookkunsten.
Ik eet dus ook niks vegetarisch uit een frituurpan waarin tevens frikandelletjes, bitterballen en garnalen in ronddobberen. Voor het eerst in mijn leven geen negatief commentaar gekregen, of stomme opmerkingen. Heel prettig, leuke mensen, die vrienden van W!.
Wat wel erg leuk was, mijn geliefde is een grotere corpse-muncher dan ik ooit in mijn (liefdes)leven ben tegengekomen maar hij heeft tijdens de gaande discussie vol lof staan praten over mijn koken en "kom anders binnenkort eten, Joyce kookt wel". De komende weekenden kom ik de keuken niet meer uit, tenminste, zo ziet het eruit haha!