Ben pas 3 weken vegetariër en heb aan den lijve ondervonden hoe irritant het is om dit te moeten blijven verdedigen. Vooral op m'n werk, waar veel kortzichtige mensen zijn die het allemaal maar belachelijk vinden. Ze maken er een sport van om je "klem te lullen" zoals met "Eet je wel kaas, maar daar worden kalveren voor geslacht" en dat soort onzin. En dan beweren dat er geen alternatief is voor stremsel uit de lebmaag.... ik als onzekere beginneling ga dan twijfelen en dat lijken ze leuk te vinden.
Na wat bezoekjes aan verschillende Animal Rights sites op het net heb ik alles haarfijn uitgezocht en mijn eigen grenzen gesteld. Ik eet geen vlees, vis en eieren meer , alleen nog zuivel producten en dan 't liefst biologisch. Ik houd enorm van koken en lekker eten en heb ontdekt dat je dat nog steeds heel goed kunt, zonder vlees/vis. Ik hield eerst erg veel van barbeque en grote hamburgers en shoarma en zo. Maar dan komt toch die dag dat je de knoop doorhakt en beslist dat er heel veel ander lekker eten is waarvoor geen dieren hoeven te lijden...
Ik ben helemaal niet PC... het tegenovergestelde. In de kringen
(extreme metal) waar ik vaak verkeer worden veggies soms als half/mietje/homo o.i.d. beschouwd. Maar er is ook daar een subgenre van vega* 's . En verder ben ik te individualistisch om me door "scene rules" te laten lijden.
Tja, ik ben zo'n type dat helemaal niet van mensen houd maar heel veel van de natuur en dieren. Menselijk leed en lijden doet me niets, afgezien van een handjevol mensen waar ik van houd. In dat opzicht ben ik niet PC en politiek gezien misschien rechts al houd ik niet van politiek (door mensen bedacht machtspelletje). En ook niet straightedge want ik houd veel van bier en ook van tabak (pijp/sigaar).
Zo zie je maar weer, labeltjes hebben geen enkele zin want ik ben vegetariëer e
EN liefhebber van gore splatterfilms en andere extreme uitwassen. Mensen uit alle hoeken kiezen voor veggie life en pro animal rights/anti-bioindustrie !
Zo'n geval als mij maakt 't voor buitenstaanders NOG lastiger want nu kunnen ze helemaal niets meer met hun vooroordelen en labeltjes en ze snappen er helemaal niets meer van (narrowmindedness noemen de engelsen het).... maakt 't makkelijk voor mij want zo houd ik ze op afstand