Maar daarmee vervreemd je mensen en jaag je ze tegen jou en andere vega's in het harnas.
Als je argumenten kloppen is het toch geen probleem. Wel natuurlijk de rustigheid zelf zijn.
Schreeuwen zou dat beeld idd vervormen en dat is negatief.
Maar zolang jij juiste argumenten aanhaalt, dan zal de vleeseter met mond vol tanden staan.
Dat weet die op een gegeven moment ook. Of je die om krijgt is niet zozeer de vraag... maar hij weet wel wat voor argumenten die te horen kan krijgen.
Op termijn zal bij zulke personen wel wat nagedacht worden. Hopelijk.
Misschien dat je er eentje in de zoveel tijd om krijgt, maar het gros krijgt een beeld van vega's waar ik persoonlijk niet op sta te wachten.
Wat voor beeld denk je dat ze krijgen van een vegetarier met goede argumenten waardoor die vleeseter alleen nog maar kan roepen dat de smaak zo lekker is?
Even er vanuitgaand dat dit in gehele rust wordt voorgelegd (zonder een agressieve houding dus).
Ik ben het eens met Lijntje, leven en laten leven.
'In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.' - MLK
Misschien een jammerlijke uitdrukking (want het gaat idd niet op voor de diertjes), maar het gaat er wel om dat ik mijn overtuigingen niet door iemands strot wil duwen.
Het gaat niet over overtuiging. Het gaat om feiten, om argumenten, om informatie. Er is niets mis met kennis delen. Mensen informeren.
Net als dat ik geen zin heb om altijd en eeuwig van diepgelovigen te horen dat er toch echt een god bestaat, staan anderen er niet op te wachten continue te horen dat ze verkeerd leven door vlees te eten.
Sommige gelovigen kunnen ook gewoon goed en positief iemand benaderen. Maar je hebt daar ook die erg opdringerig zijn. Zoals die gelovige gasten bij Amsterdam Centraal die mensen lastig vallen.
Wil ik nog wel even gezegd hebben dat ik het alleen maar toejuich dat je je beweegredenen beargumenteerd en goed onderbouwd. Maar vaak wordt er een soort machtsstrijd of welles nietes spelletje aangegaan, dat averechts werkt.
Ok, dat ben ik wel met je eens. Ik denk dat ook een groot deel het verkeerd aanpakt.