Vegatopia Forum

Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #420 Gepost op: 01 juli 2009, 21:50:22 »
Zat ion de auto met een collega. Ze vond het zoooo vreemd dat ik geen vlees at, én geen vis, allejezus :)
Ze merkte op dat zij "het toch wel voelde als ze een week niet gezond heeft gegeten". Waarmee ze bedoelde 'met weinig vlees'. Ik zweeg maar gewoon.

Ooooh, ik zou me niet kunnen bedwingen om gewoon te antwoorden "geen idee, ik doe dat eigenlijk nooit, een week niet gezond eten".
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #421 Gepost op: 01 juli 2009, 21:56:00 »
Om één of andere rede denkt iedereen die ik ken dat vleesvervangers zoveel minder lekker zijn dan echt vlees en het lukt me gewoon niet om ze te overtuigen. Toen ik zelf vegetariër werd toen ik 7 of 8 was, weet niet meer precies en vleesvervangers begon te eten, proefde ik maar weinig verschil. Ik vond het net zo lekker.
Ik vind de meeste vleesvervangers niet te eten, en geef alle vleeseters die ze vies vinden en zich niet kunnen voorstellen dat je hier gelukkig van wordt altijd groot gelijk eigenlijk. Ik zal ze een vleeseter ook nooit voorzetten. Je ondersteunt ook het idee dat vleeseters hebben dat je vlees moet vervangen om gezond te blijven, terwijl dat helemaal niet hoeft. Ik kan me dus de reactie van vleeseters in dat geval best voorstellen. Geef ze maar eens een waanzinnige 5 gangenmaaltijd waar geen vlees of vleesvervanger aan te pas komt, wedden dat ze eerder overtuigd zijn dan wanneer je ze verteld dat die gebakken beschuitjes van de AH echt waar heel lekker zijn?

Ik gebruik af en toe wel vegameuk (wat ik overigens weiger vleesvervanger te noemen, halló, je hoeft vlees niet te vervangen), maar zet het geloof ik haast nooit anderen voor. Bij de meeste van mijn vrienden krijg ik ze ook niet. :) Alleen krijgt mijn moeder het niet voor elkaar om ook maar 1x in haar leven geen vegaburger o.i.d. voor me neer te zetten als ik bij m'n ouders eet, want ze moet me toch wel een volwaardige maaltijd voorzetten hè. Het is lief bedoeld maar de hardnekkigheid waarmee ze weigert te geloven dat je echt geen enkele dag in je leven zonder kunt, irriteert me af en toe wel een beetje. Gelukkig koopt ze dan meestal wel producten die ik lust (maar de vegetarische balletjes van AH/tivall voor op de gourmet mag ze toch echt, écht wel achterwege laten).
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #422 Gepost op: 08 juli 2009, 19:08:59 »

Ik gebruik af en toe wel vegameuk (wat ik overigens weiger vleesvervanger te noemen, halló, je hoeft vlees niet te vervangen

Ik heb ook liever geen vleeseterbedriegers. Dus als ik kook, ontwijk ik meestal deze dure bordopvullers. Maar vrouwtjelief vind ze wel lekker, dus....
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #423 Gepost op: 10 september 2009, 13:52:43 »
Laatst na een feestje, toen wij al wegwaren, hoorde ik van mijn zus dat vrienden hadden gezegd van  "Ja al dat vegetarische gedoe kant toch niet gezond zijn, ze zag er spierwit uit."

 >:(

Ik ben van mezelf altijd al wit geweest voor zover ik weet en daarnaast weet ik dat ik echt wel wat gezonder eet dan wat die jongen naar binnen werkt.

 :'(

En heb ook al een paar keer gehoord hoe zielig het wel niet voor me is dat ik geen vlees en vis "mag"  ??? En als je dan zegt dat dat toch echt vrijwillig is, denken ze helemaal dat je niet goed bij je hoofd bent.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #424 Gepost op: 10 september 2009, 19:34:53 »
Dat hoor ik ook vaak. "Ik vind het wel zielig hoor."
En mensen bedoelen het dan nog lief ook.

En als je dan uitlegt dat het niet zielig, maar een keuze is, tja dan vinden ze je nog steeds zielig.


Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #425 Gepost op: 25 september 2009, 11:09:43 »
Mn schoonmoeder zei een keer dat ze vegetarisch eten niet zo lekker vond, maar vroeg wel gelijk om nog een stuk door mij gebakken groentetaart  :)
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #426 Gepost op: 25 september 2009, 11:25:27 »
 :heehee: :angel:

tsja...

Maar goed, eten die ook alleen maar aardappelen groente vl33s?
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Rosanne

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #427 Gepost op: 25 september 2009, 11:59:50 »
Dat hoor ik ook vaak. "Ik vind het wel zielig hoor."
En mensen bedoelen het dan nog lief ook.

En als je dan uitlegt dat het niet zielig, maar een keuze is, tja dan vinden ze je nog steeds zielig.



Jaaa, vaak zeggen mensen als het om iets met vlees/vis erin gaat:
Ohnee, dat mag jij niet...
Ehh neeee, dat WIL ik niet!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #428 Gepost op: 26 september 2009, 01:41:02 »
Moet bekennen dat ik er soms ook express niet MAG van maak. Anders kreeg ik bij bepaalde familiesleden nog steeds vlees, en nu denken ze ohw nee dat mag ze niet dus hoef ik niet telken de discussie aan :bloos:
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #429 Gepost op: 26 september 2009, 12:19:50 »
Ik ook, want mijn broer 'wil' ook geen champignons, maar krijgt die toch, en zo krijg ik ook vaak een paar spekjes door mn salade. "Wordt je groot van."
Of "Probeer maar, dan vind je het vast wel lekker."

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #430 Gepost op: 27 september 2009, 17:35:39 »
Wat zeg je dan?
"doet er niet toe of het lekker is, ik WIL het niet!"?
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #431 Gepost op: 28 september 2009, 00:19:31 »
Ik zucht meestal. Een (goede) zucht zegt meer dan duizend woorden...

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #432 Gepost op: 28 september 2009, 12:06:33 »
Zaterdag een verjaardagsfeestje gehad van een vriend van W. Tijdens de frituurronde kwam natuurlijk naar voren dat ik vegetarisch eet. ( O nee, eerst: Je bent vegetarisch? Waarop ik weer lekker flauw antwoordde: nee joh, ik ben van vlees en bloed, maar ik eet wél vegetarisch  ;D) Uiteraard mondde dat uit in een discussie over het wel/niet eten van vlees, het waarom enz. Ik hoor dat graag aan, maar hou me er redelijk afzijdig bij. Ik ben geen evangeliserende vega, ik overdonder liever met mijn kookkunsten.
Ik eet dus ook niks vegetarisch uit een frituurpan waarin tevens frikandelletjes, bitterballen en garnalen in ronddobberen. Voor het eerst in mijn leven geen negatief commentaar gekregen, of stomme opmerkingen. Heel prettig, leuke mensen, die vrienden van W!.

Wat wel erg leuk was, mijn geliefde is een grotere corpse-muncher dan ik ooit in mijn (liefdes)leven ben tegengekomen maar hij heeft tijdens de gaande discussie vol lof staan praten over mijn koken en "kom anders binnenkort eten, Joyce kookt wel". De komende weekenden kom ik de keuken niet meer uit, tenminste, zo ziet het eruit haha!
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #433 Gepost op: 01 oktober 2009, 13:48:47 »


Wat wel erg leuk was, mijn geliefde is een grotere corpse-muncher dan ik ooit in mijn (liefdes)leven ben tegengekomen maar hij heeft tijdens de gaande discussie vol lof staan praten over mijn koken en "kom anders binnenkort eten, Joyce kookt wel". De komende weekenden kom ik de keuken niet meer uit, tenminste, zo ziet het eruit haha!

Ahhhh dat is toch wel lief ...


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #434 Gepost op: 01 oktober 2009, 13:50:03 »
Wat is een corpse-muncher??

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #435 Gepost op: 01 oktober 2009, 13:53:33 »
Iets als lijken-verorberaar, denk ik.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #436 Gepost op: 01 oktober 2009, 13:55:47 »
Ooooooooh, ik dacht dat hij bij een dispuut zat!  :schater2:

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #437 Gepost op: 01 oktober 2009, 17:20:08 »
Dat is een korpsbal.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline V

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #438 Gepost op: 04 oktober 2009, 14:13:14 »
Ik heb het geluk dat ik nogal in wat (semi-)spirituele kringen rondhang. Ben bijvoorbeeld ook enthousiast bezig met Reiki en zodra ik m'n volgende leraar tegenkom word ik ook leraar. Die Reiki heeft m'n lichaam vrij gevoelig gemaakt. Da's soms goed en soms niet. Maar het beste excuus is dus gewoon "vlees voelt niet goed". En dat accepteert iedereen. Datzelfde excuus gebruik ik overigens soms ook bij "oogkleppenvolk", de dames en heren die alles wat mama niet doet vreemd vinden, die het dan eng vinden klinken en die dan niks meer durven vragen. Werkt ook best leuk.
't wordt alleen steeds moeilijker; mede doordat die Reiki zegt wat wel en niet goed voor me is lust ik ook spontaan geen ei en melk meer. Word er direct ziek van...

Schanulleke

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #439 Gepost op: 04 oktober 2009, 14:45:41 »
Vrijdag weer iets vaags meegemaakt. Ik was op een feestje waarbij het gebruikelijk is dat alle gasten na afloop een vleespakket meekrijgen (hoe dat zo gekomen is, is een heel lang verhaal dat ik nu niet ga vertellen). Aangezien ik wat grieperig was, ben ik maar kort gebleven. Ruim voordat de vleespakketten uitgedeeld werden, was ik alweer huiswaarts gekeerd. Mooi opgelost, dacht ik...

... totdat een paar uur later de gastheer voor mijn deur stond met de woorden: "Ik weet dat je vegetarier bent, maar ik heb toch maar een rollade voor je besteld bij de slager".

 ??? ??? ??? ???