Vegatopia Forum

Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Traantje

  • **
  • 61
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #400 Gepost op: 14 juni 2009, 16:30:12 »
Toen ik in Rome was kreeg ik vaak gefrituurde aubergine en courgette (die echt enorm vet waren) of gewoon een blok kaas op mijn bord ::)

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #401 Gepost op: 14 juni 2009, 16:34:40 »
Er is ooit een heleboel ophef over eieren geweest, dat je er niet meer dan 3(ik noem maar wat) per week mocht eten ofzo. Vervolgens bleek dat elk land daar zn eigen toelaatbare grens voor had en dat die zo verschrikkelijk veel afweek van die van ons dat ik me er nooit meer wat van aangetrokken heb. Maar wellicht is het bij mensen blijven hangen dat veel eieren niet gezond zou zijn.

Het 'de klok hebben horen luiden maar de kleppen niet weten hangen' is spijtig genoeg een heel algemeen fenomeen.  Op zich niet zo erg, zolang mensen voldoende kritisch zijn tegenover zichzelf en dus geen sterke meningen verkondingen op basis van die paar klokslagen die ze ooit oorden.  Erg wordt het pas - en zo zijn er ook wel wat mensen, gelukkig relatief weinig op dit forum - als mensen denken dat ze perfect een mening kunnen vormen over een onderwerp op basis van 'wat er ooit is blijven hangen'.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #402 Gepost op: 14 juni 2009, 17:09:56 »
Dat was in zuid-spanje ook zo, toetjes of voor de zoveelste keer een gebakken ei
(iedere dag ei is toch ook niet gezond?)

Valt best mee hoor.  Zeker als je voor de rest gezond eet (niet nog een massa vlees of zo) dan is één ei per dag absoluut geen probleem.  Wat zou er niet gezond zijn aan één ei per dag?

Nou, Xiara schrijft dat ze alleen toetjes at verder; dat lijkt me niet echt gezond.
Sowieso is elke dag afgescheept worden met gebakken ei toch gewoon slecht en fantasieloos?

Gelukkig doe ik niet aan verzorgde vakanties, en ook als andere mensen restaurants regelen ofzo informeer ik meestal vantevoren even wat en hoe.
't Blijft wel snoei-irritant natuurlijk als het personeel niet gewoon iets lekkers kan maken voor je.
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2009, 17:13:50 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #403 Gepost op: 14 juni 2009, 17:38:24 »
Het was idd dat max 3 eieren per week verhaal wat ik ken. Weet niet of het een klok-klepel verhaal is, ben er mee opgevoed.
Maar of het gezond was of niet, ik hou al niet zo van gebakken ei maar zeker niet dagelijks ;)

Maar goed, allemaal reuze oftopic natuurlijk ;)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #404 Gepost op: 14 juni 2009, 18:24:07 »
ehhh moet ik mezelf nu niet alleen tegenover vl33seters verdedigen maar ook tegenover ligfietsertjes??
Of lees ik m nou verkeerd?

Om er maar een beetje een ontopic draai aan te geven.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #405 Gepost op: 14 juni 2009, 19:25:13 »
ehhh moet ik mezelf nu niet alleen tegenover vl33seters verdedigen maar ook tegenover ligfietsertjes??
Of lees ik m nou verkeerd?

Je interpreteert mijn schrijven inderdaad verkeerd.  Ik ben het eens met wat je schreef maar ik reageerde gewoon op het gegeven dat er ook mensen zijn die ooit eens gehoord hebben dat meer dan 3 eieren per week eten ongezond is en daar nu als een vaststaande waarheid aan vast houden zonder het in vraag te stellen.  Dat doe jij in ieder geval niet.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #406 Gepost op: 14 juni 2009, 19:56:44 »
 :bonk: Gelukkig.
Ik had nog niet gegeten he, dan krijg je dat soort reacties.

Offline Lenda

  • ***
  • 377
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #407 Gepost op: 26 juni 2009, 10:58:57 »
Vorige week had ik het met een vriendin over vegetarisch eten, zij kon zich geen fatsoelijke maaltijd zonder vlees voorstellen.
Daarom heb ik haar uitgenodigd om eens te komen eten, en dat is gisteren gebeurd.
Ze vond het erg lekker, en ze is zelfs van plan om vaker vleesvervangers te gaan gebruiken.

People never grow up, they just learn how to act in public.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #408 Gepost op: 26 juni 2009, 11:56:23 »
Wat goed van je!
Ik kan met mijn kookkunsten helaas niemand overtuigen, maar vind het altijd zo leuk als anderen dat doen.

@Traantje, ik heb ooit met een excursie naar Italie, ELKE dag een bord pasta met verder niks, nothing, niente erop gekregen en een plak van een of andere vieze kaassoort ernaast.
Elke dag, terwijl ik bijna met de excursie mee was gegaan voor het heerlijke Italiaanse eten.

(Overigens kregen mijn klasgenootjes kip met patat en appelmoes, dus zij hadden het ook niet veel beter...)

Schanulleke

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #409 Gepost op: 26 juni 2009, 21:22:13 »
Oef, dat klinkt als een kok met een groot gebrek aan culinaire creativiteit. :frusty:

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #410 Gepost op: 27 juni 2009, 12:54:10 »
Dan zou hij toch geen kok genoemd moeten worden.. ik kan ook pasta maken en patat..  :chef: weer iets erbij voor mn CV  :laugh:

ik krijg ook regelmatig vraag.. "wat eet jij dan ipv vlees?" heb toen ook paar keer vriendinnen uitgenodigt en vegetarisch op tafel gezet.. ze hebben het vlees niet eens gemist..

een keer was ik ook bij een vriendin (ook vegetarier) eten en mn ex (en nog paar andere vlees eters) was er ook die had dus helemaal niet door dat hij ook vegetarisch aan het eten was terwijl hij elke dag een stukje vlees op zn bord wou.. die zat echt raar te kijken toen we zeiden dat het vegetarsch was..  :angel:
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Appelflap

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #411 Gepost op: 29 juni 2009, 20:51:04 »
Om één of andere rede denkt iedereen die ik ken dat vleesvervangers zoveel minder lekker zijn dan echt vlees en het lukt me gewoon niet om ze te overtuigen. Toen ik zelf vegetariër werd toen ik 7 of 8 was, weet niet meer precies en vleesvervangers begon te eten, proefde ik maar weinig verschil. Ik vond het net zo lekker.

Ook hoor ik vaak van kinderen die vegetariër willen worden, dat ze bijvoorbeeld één keer in de week van hun ouders een visje móéten eten of kinderen die gewoon elke dag vlees móéten eten, omdat geen vlees eten niet gezond zou zijn. Mijn opa is nu bijna 94 en heeft nog nooit vlees gegeten in zijn leven. Hij is zo gezond als een man van 30.

Toch blijven de meeste jongens zeggen hoe een onzin het is en kunnen ze me maar niet begrijpen, terwijl de meeste meiden juist meteen gaan vertellen over hoe goed ze het vinden van me en meteen honderd redenen gaan opnoemen waarom ze zelf wel vlees eten, om zichzelf te verdedigen...

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #412 Gepost op: 29 juni 2009, 21:03:00 »
krijg ook vaak tegenvraag "maar vegetarisch zijn is toch niet gezond?"
hoezo niet?
eet het al bijna 9jaar niet en leef nog steeds..
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #413 Gepost op: 30 juni 2009, 00:32:56 »
Toch blijven de meeste jongens zeggen hoe een onzin het is en kunnen ze me maar niet begrijpen, terwijl de meeste meiden juist meteen gaan vertellen over hoe goed ze het vinden van me en meteen honderd redenen gaan opnoemen waarom ze zelf wel vlees eten, om zichzelf te verdedigen...

ja idd!! moet er wel altijd om lachen om die verdediging.. een stuk leuker dan erop worden aangevallen  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #414 Gepost op: 01 juli 2009, 11:48:00 »
Zat ion de auto met een collega. Ze vond het zoooo vreemd dat ik geen vlees at, én geen vis, allejezus :)
Ze merkte op dat zij "het toch wel voelde als ze een week niet gezond heeft gegeten". Waarmee ze bedoelde 'met weinig vlees'. Ik zweeg maar gewoon.

Offline Sam

  • ******
  • 7.108
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #415 Gepost op: 01 juli 2009, 13:08:03 »
Om één of andere rede denkt iedereen die ik ken dat vleesvervangers zoveel minder lekker zijn dan echt vlees en het lukt me gewoon niet om ze te overtuigen. Toen ik zelf vegetariër werd toen ik 7 of 8 was, weet niet meer precies en vleesvervangers begon te eten, proefde ik maar weinig verschil. Ik vond het net zo lekker.
Ik vind de meeste vleesvervangers niet te eten, en geef alle vleeseters die ze vies vinden en zich niet kunnen voorstellen dat je hier gelukkig van wordt altijd groot gelijk eigenlijk. Ik zal ze een vleeseter ook nooit voorzetten. Je ondersteunt ook het idee dat vleeseters hebben dat je vlees moet vervangen om gezond te blijven, terwijl dat helemaal niet hoeft. Ik kan me dus de reactie van vleeseters in dat geval best voorstellen. Geef ze maar eens een waanzinnige 5 gangenmaaltijd waar geen vlees of vleesvervanger aan te pas komt, wedden dat ze eerder overtuigd zijn dan wanneer je ze verteld dat die gebakken beschuitjes van de AH echt waar heel lekker zijn?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #416 Gepost op: 01 juli 2009, 13:19:20 »
Ik vind de meeste vleesvervangers niet te eten, en geef alle vleeseters die ze vies vinden en zich niet kunnen voorstellen dat je hier gelukkig van wordt altijd groot gelijk eigenlijk. Ik zal ze een vleeseter ook nooit voorzetten. Je ondersteunt ook het idee dat vleeseters hebben dat je vlees moet vervangen om gezond te blijven, terwijl dat helemaal niet hoeft. Ik kan me dus de reactie van vleeseters in dat geval best voorstellen. Geef ze maar eens een waanzinnige 5 gangenmaaltijd waar geen vlees of vleesvervanger aan te pas komt, wedden dat ze eerder overtuigd zijn dan wanneer je ze verteld dat die gebakken beschuitjes van de AH echt waar heel lekker zijn?

Helemaal met Sam eens. Vegaburgers zijn :bigeyes:
Heb ook liever dat mensen die moeite niet nemen als ze niet anders weten te koken voor me. Meestal moet ik veel moeite doen om het speciaal voor mij in huis gehaalde weg te werken. En dat kan nooit de bedoeling zijn.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Suzanne86

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #417 Gepost op: 01 juli 2009, 14:43:11 »
In het begin at ik ook bijna elke dag vleesvervangers, maar tegenwoordig hooguit 2 keer per week.
Het is niet nodig idd, en er zijn er maar een paar echt lekker.

Mensen die zichzelf gelijk gaan verdedigen vind ik ook grappig. Dat zegt al genoeg... Meestal reageer ik er nauwelijks op, je hoeft je tegenover mij niet te verantwoorden, doe dat maar tegenover de koetjes in de wei ofzo.

En de mensen die zeggen dat het ongezond is om geen vlees te eten zijn doorgaans de mensen die roken, drinken en veel patat eten, dus daar ga ik al helemaal niet mee in discussie.

Sowieso is deze discussie vrijwel altijd nutteloos en een herhaling van clichematige opmerkingen.

Schanulleke

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #418 Gepost op: 01 juli 2009, 18:23:40 »
En de mensen die zeggen dat het ongezond is om geen vlees te eten zijn doorgaans de mensen die roken, drinken en veel patat eten, dus daar ga ik al helemaal niet mee in discussie.

Ik heb wel eens een familielid bij hoog en bij laag horen zweren dat een mens niet gezond kan zijn zonder vlees. Op dat moment vroeg ik me af in hoeverre die persoon zich ooit in het vegetarisme en in voedingsleer in het algemeen had verdiept. Volgens mij echt nooit. Als zo iemand zich nou goed ingelezen heeft, dan valt er nog op een redelijke manier te discussieren, maar als iemand vanalles roept zonder onderbouwing, dan neem ik zo iemand al niet eens meer serieus.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #419 Gepost op: 01 juli 2009, 19:09:27 »
Ik heb wel eens een familielid bij hoog en bij laag horen zweren dat een mens niet gezond kan zijn zonder vlees. Op dat moment vroeg ik me af in hoeverre die persoon zich ooit in het vegetarisme en in voedingsleer in het algemeen had verdiept. Volgens mij echt nooit. Als zo iemand zich nou goed ingelezen heeft, dan valt er nog op een redelijke manier te discussieren, maar als iemand vanalles roept zonder onderbouwing, dan neem ik zo iemand al niet eens meer serieus.

Welkom op de wereld  ;) Dat gedrag gaat volgens mij op voor een behoorlijk groot aantal mensen bij de meerderheid van de onderwerpen.  Het zou prachtig zijn als mensen hun mond zouden houden (of slechts met de nodige bescheidenheid zouden spreken) als het over onderwerpen gaat waar men weinig/niets van weet.