Vegatopia Forum

Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #320 Gepost op: 11 maart 2007, 13:46:37 »
Overigens ben ik zelf sinds ee tijdje de trotse bezitter van 3 paar (of eigenlijk 4 paar, mijn hardloopschoenen meegerekend) leerloze schoenen, dus ik kan die opmerking soms extra gemakkelijk pareren met: 'nee hoor, deze schoenen zijn niet gemaakt van leer". Overigens is dat dan ook weer vaak tegen het zere been, zo heb ik gemerkt. "Zijn die schoenen van plastic? Maar dat is toch helemaal niet goed voor je voeten?" *zucht* Het is ook nooit goed.




Ikzelf draag donkerblauwe spijkerstofachtige schoenen, Celtics gekocht bij Scapino (25 Euro). Het zijn geen "nette" schoenen, maar lekker sportief, dikke zolen. Lopen lekker in zomer en winter.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

vlietje

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #321 Gepost op: 15 maart 2007, 14:17:51 »
Positieve reactie's?

Wij eten voor 80% vegetarisch, af en toe vlees, moet dan koosjer zijn ook.
dus eten bij een ander gaat niet.

Ik heb nog nooit een positieve reactie gehad, van familie. Trouwens vegetarisch vind men  apart,
maar koosjer..?? dat gaat er bij niemand in, ook mijn familie, werkt weinig of niet mee.

Ik moet ver reizen naar familie, 1,5 tot 2 uur (bezoek) en we eten (picknicken) wat we hebben meegenomen. Ons gezin.
Wij zijn erg positief, en open, hoe we het ook brengen, altijd geen reactie,  of een vervelende reactie. Hoe dat moet met bruiloften?
Je kan vegetarisch vragen, maar die schijven zijn dan misschien wel in vet met dierlijke stoffen gebakken, of in zo'n pan, waar spek enz. ook wordt in gebakken, dat kan je niet controleren. Daar kom ik zelf achter, (pukkeltjes na een paar dagen, )

 Zal wel aan de omgeving liggen daar, (platteland) En dat vind ik heel jammer van de relatie's.
Of men denkt, kan toch wel een keer? Je hebt het vroeger altijd gegeten, ja, toen wist ik niet beter.

liszha

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #322 Gepost op: 29 augustus 2007, 11:48:53 »
Steeds vaker koop ik vleesvervangers en ben hier best happy mee.
Wanneer ik dit ter sprake breng vraagt men me altijd gelijk waarom ik dan nog leren schoenen draag.
Tsja, heb ik eigenlijk geen goed antwoord op.

Nu heb ik op mijn weblog een filmpje tegen bont gezet en weer wordt me gevraagd wat het verschil is met leren schoenen.
Onderhand ben ik dat argument kotsbeu maar er zit een kern van waarheid in.

Toch.................wie weet hier een goed tegenantwoord op.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #323 Gepost op: 29 augustus 2007, 12:28:21 »
Steeds vaker koop ik vleesvervangers en ben hier best happy mee.
Wanneer ik dit ter sprake breng vraagt men me altijd gelijk waarom ik dan nog leren schoenen draag.
Tsja, heb ik eigenlijk geen goed antwoord op.

Nu heb ik op mijn weblog een filmpje tegen bont gezet en weer wordt me gevraagd wat het verschil is met leren schoenen.
Onderhand ben ik dat argument kotsbeu maar er zit een kern van waarheid in.

Toch.................wie weet hier een goed tegenantwoord op.

wat ik in elk geval gehoord heb:

ik ben vegetarier en ik eet mijn schoenen niet op

ik zou anders willen, maar plastic schoenen zijn smerig

restproduct --> schijnt onzin te zijn

ik doe mijn best, maar kan nou eenmaal niet 100% zuiver leven, maar het toch wel beter dan anderen!

Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Nine

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #324 Gepost op: 29 augustus 2007, 14:33:26 »
ik probeer wel vegetarische schoenen te kopen, maar mijn nette schoenen zijn wel van leer, het lukt ook niet altijd maar let er wel op


Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #325 Gepost op: 01 september 2007, 11:42:41 »
Als degene die de kritiek spuit er gevoelig voor is, kun je een bijbelcitaat aanhalen: "Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?" (Lucas 6:41)

Je kunt ook uitleggen hoe lastig het helaas is om goeie, leuke, mooie niet-leren schoenen te vinden. En dan een dealtje sluiten: "Maar weet je wat? Als jij nou ophoudt met vlees eten - wat een stuk makkelijker is - dan zal ik niet-leren schoenen kopen.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #326 Gepost op: 04 september 2007, 00:39:21 »
danmm gisteren door zwaar tijdgebrek chinees gehaald bij een andere chinees dan anders. bestel ik VEGETARISCHE tomatensoep zitten er gewoon stukken kip in  :o
en ook in mijn foe yong hai zat vlees  >:( dus ik gisteren avond meteen gebeld nar de chinees doet die vrouw zo van nou vlees is toch lekker.. dus ik zeg ja maar ik eet geen vlees.. wou ze het gewoon niet snappen.. nou ik ga dus mooi vanavond terug om even verhaal te halen.. want ga wil dus echtmijn geld terug!! heb uiteindelijk maar een boterham gegeten..

 :o zulke mensen zouden verboden moeten worden in de horeca! hoe is het afgelopen?

heb een tegoedbon gehad van t restuarant.. de manager bood wel 1000 x zijn verontschuldigingen aan, zei dat het hem speet dat er niemand was die mijn klacht serieus nam. Heb maar die bon aan een vriend gegeven want durf daar dus cht niet meer te eten.

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #327 Gepost op: 04 september 2007, 22:03:00 »
Leren schoenen zijn inderdaad niet te vreten. Verder is het natuurlijk afhankelijk van de reden waarom je geen vrees eet. Er zijn mensen, die het eten van vlees niet gezond vinden. Goede schoenen, die niet van koeien zijn gemaakt, zijn moeilijk te vinden en duur.
Net zoals dat mensen het gek vinden als je in een boerka loopt, zijn er ook mensen die vreemd naar mijn voeten kijken. Lelijke, goedkope schoenen zonder vrees. Ik ben daarom nog steeds geen manager. ;)
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #328 Gepost op: 17 september 2007, 17:01:38 »
Goede schoenen, die niet van koeien zijn gemaakt, zijn moeilijk te vinden en duur.
Juist ja, vooral als je zoals ik maatje 49,5 (of groter) hebt. Dan ben je blij met leuke en betaalbare schoenen en maak je je minder druk over een restproduct van de dierindustrie.

Maar als ik het geld zou hebben om makkelijk niet-leren schoenen te kopen, zou ik het denk ik wel doen.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #329 Gepost op: 25 september 2007, 23:39:36 »
Het lijkt me, dat er ook schoenen zijn van biologisch leer. Maar ik heb er nooit van gehoord.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

vegachica

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #330 Gepost op: 06 februari 2009, 15:17:24 »
Hee iedereen,

ik ben nu zo ongeveer 1,5 maand vegetariër voor de tweede keer. De eerst keer heb ik het niet volgehouden helaas maar nu kan ik me niet voorstellen dat ik nog terug zou gaan.
Ik heb alleen een vraag aan jullie, ik krijg echt super veel te maken met mensen die mij hypocriet noemen omdat ik bijvoorbeeld wel leren schoenen draag en eieren eet enzo (wel biologisch dan, maar niet altijd als ik bij andere mensen ben). Ik vraag me af wat voor antwoord jullie aan deze mensen geven?
Ik word er soms een beetje moedeloos van, ze geven me dan echt het gevoel dat ik eigenlijk voor niks geen vlees meer eet. Maar goed ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan.

groetjes :)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #331 Gepost op: 06 februari 2009, 15:25:28 »
Sam geeft een mooi antwoord hierop!

Het is ook raar als mensen jou bekritiseren dat je niet genoeg tegen dierenleed zou doen, terwijl ze zelf nog een stuk minder doen...

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #332 Gepost op: 06 februari 2009, 16:09:57 »
Helemaal nooit kom je er ook niet af, ik hoor mensen na 10 jaar vegetariër zijn er nog wel eens over zeuren.
Ik denk dat je moet proberen dergelijke opmerkingen een beetje naast je neer te leggen. Je bent niet voor iemand anders vegetariër. Er is ook niemand die voor jou kan bepalen wat je al dan niet moet of mag (of juist niet mag).

Overigens de opmerking "je draagt wel leren schoenen" reageer ik altijd alleen maar met "dat klopt".
Als je je gaat verdedigen hebben ze voeding voor een discussie, als je ze gelijk geeft zijn ze vaak klaar
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #333 Gepost op: 07 februari 2009, 20:06:50 »
Het is mij al heel erg lang niet overkomen. Maar jeetje...wat heb ik veel over mij heen gekregen, 33 jaar geleden. Continue ter verantwoording geroepen. Destijds zei ik: "maar ik eet mijn schoenen ook niet op", maar dat was niet echt een goede. Ik noemde toen jus "lijkenwater" en zei wel een "aaseter" terug als ze mij "hamster" noemde. Maar ja, toen was ik aan het puberen en teeneren he.

Ik zou nu zeggen op zoiets, zoiets: "als jij veganist bent geworden, dan discussieren we nog eens over die schoenen, oke, maar eerder niet!" Mensen die trouwens zo reageren, daar hoef je niet al teveel energie in te stoppen. Beperkt denkvermogen, niets aan te doen en iemand die je goed gezind is die prijst je alleen om zo'n principe.
de tuin: dat ben ik

Lalena

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #334 Gepost op: 17 maart 2009, 18:00:53 »
Ik krijg heel vaak te horen dat vegetarisch zo ongezond is.. :o Ik kom vaak in discussie met mensen die beweren dat ze elke dag vlees moeten eten omdat je dat nodig zou hebben blabla.. en als je dan ziet hoeveel vlees ze naar binnen werken.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #335 Gepost op: 17 maart 2009, 18:16:03 »
Ik kom vaak in discussie met mensen die beweren dat ze elke dag vlees moeten eten omdat je dat nodig zou hebben blabla..

En dan vraag je aan die mensen denken waarom ze het denken beter te weten dan het voedingscentrum?

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #336 Gepost op: 17 maart 2009, 20:10:55 »
Als degene die de kritiek spuit er gevoelig voor is, kun je een bijbelcitaat aanhalen: "Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?" (Lucas 6:41)

Je kunt ook uitleggen hoe lastig het helaas is om goeie, leuke, mooie niet-leren schoenen te vinden. En dan een dealtje sluiten: "Maar weet je wat? Als jij nou ophoudt met vlees eten - wat een stuk makkelijker is - dan zal ik niet-leren schoenen kopen.

Ik las vorige week het essay van marianne Thieme daarin quote ze iemand: Liever inconsequent goed dan consequent fout.. vind ik zelf ook wel ee erg mooie!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #337 Gepost op: 18 maart 2009, 10:53:59 »
Overigens de opmerking "je draagt wel leren schoenen" reageer ik altijd alleen maar met "dat klopt".
Doe ik ook en werkt heel goed, de discussie is snel afgelopen, je reageert eerlijk en schiet niet in de verdediging.

Als mensen gezondheid als argument aanvoeren en beginnen over pipse, magere bleekneusjes die de natuurvoedingswinkels bevolken vertel ik dat ik me juist gezonder en gelukkiger voel sinds ik geen vlees meer eet en dat het toch wel ver gaat mij een pips en mager bleekneusje te noemen. Ik ben al jaren zo'n 5 kilo te zwaar en heb (te) blozende wangen. De man was als vleeseter een ongezond te magere man en is nu een aantal kilo gespierder, ziet er gezonder uit en is prachtig op gewicht. Zonder vlees! Hahaha!

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #338 Gepost op: 18 maart 2009, 17:32:17 »
Als mensen gezondheid als argument aanvoeren en beginnen over pipse, magere bleekneusjes die de natuurvoedingswinkels bevolken

Dan stel ik vaak voor om eerst een eindje te gaan fietsen en daarna verder te praten.  Dat werkt meestal ook prima.  (Doe ik natuurlijk niet als ik het vermoeden heb dat de ander misschien wel een snellere fietser zou kunnen zijn dan ik.)

Lalena

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #339 Gepost op: 18 maart 2009, 19:59:22 »
Als mensen gezondheid als argument aanvoeren en beginnen over pipse, magere bleekneusjes die de natuurvoedingswinkels bevolken

Nou ben ik zelf vrij dun (hoewel wel een gezond gewicht en BMI) en daarom krijg ik inderdaad ook vaak te horen dat dat vast en zeker komt omdat ik geen vlees eet. Terwijl ik zelf ook wel vegetariërs ken die vrij stevig zijn, en ook wel mensen die vlees eten en veel dunner zijn dan ik. Dus het slaat helemaal nergens op en op dat punt is er, vind ik, zoiezo over het algemeen altijd erg veel kritiek en gezeur.