Ik heb net ff (nou ja, ff....) dit topic helemaal gelezen, klinkt zo bekend allemaal! Maar toch merk ik wel een verandering, ik ben nu een jaar of 15 vegetariër, vroeger moest ik me echt heel erg verdedigen!! Ja maar, je draagt wel leren schoenen, het verhaal van de ongeboren kuikentjes, als je in het stenen tijdperk had geleefd, als je in hongerig afrika had geleefd etc. etc. En dat vind ik toch een stuk minder geworden de laatste paar jaar. Of heb ik gewoon mazzel?
En wat ik veel meer meemaak, is dat ook vleeseters vegetarisch koken en ook vegetarische producten gebruiken. Ik kan rustig met verschillende collega's een discussie voeren over welke burger nou wel of niet lekker is bijv. En vroeger wat het gewoon echt uit den boze om zoiets te eten als vleeseter! Nou ja, misschien als je dan een vegetarisch kind had en die dingen toch al in huis had, een hapje proberen, okay, maar die dingen gewoon echt voor jezelf kopen en opeten Nou, dat was wel heel vooruitstrevend!
Wat familie betreft, mijn familie is geen enkel probleem, die weten wel wat ik wel en niet eet, voor zover ik bij familie kom dan, sinds ik het huis uit ben zijn het eigenlijk alleen nog m'n ouders. En mijn moeder weet precies wat ze wel en niet kan maken en wat ik lekker vind. En ze houdt ook rekening met me op feestjes ofzo, met de hapjes. Eigenlijk houdt ze altijd rekening met me.....
M'n schoonmoeder, tsja.......Meestal gaat het wel goed, maar helemaal snappen doet ze het nog steeds niet. Ze is er inmiddels wel aan gewend dat ik dus geen jus over mijn eten doe (ze is nog van de traditionele pot, aardappelen, tot snot gekookte groenten en stukje vlees/vegaburger) (blegh!), maar ook dat begreep ze in het begin niet. En toen ze 65 werd moest dat gevierd worden met de hele familie en met salades van de catering. Toch jammer dat de keuze was gevallen op huzaren-, vis- en kipkerriesalade........ Oh, zit er dan vlees in huzarensalade........
tr%t......