Positieve reacties krijg ik zeker. Ik heb op mijn dertiende volledig zelf de beslissing genomen om vegetariër te worden. Ik kende persoonlijk niemand die veggie was. Sinds een halfjaar ben ik veganiste en ook dat was een bewuste, weloverwogen keuze die ik volledig zel fgemaakt heb. Eerst kreeg ik heel veel negatieve raecties. Degenen die hierboven al vermeld werden, komen mij erg bekend voor. Maar tot mijn verbazing veranderde dat toen ik veganiste werd. Dat had ik nooit veraacht eigenlijk. In't begin kreeg ik wel vragen of het wel gezond is, of ik wel alle vitaminen binnenkrijg, of ik wel voldoende variatie in mijn voedsel heb, enz., enz.... Maar nu ze zien dat ik me er veel beter bij voel, veel minder snel ziek ben en niks tekort lijk te hebben, krijgen ze er zelfs bewondering en respect voor: "Hoe hou je dat vol? Ik zou het echt niet kunnen..." Ik probeer echter nooit mijn levensstijl aan anderen op te dringen, en dat dwingt volgens mij ook respect af. Hoe kun je van iemand verwachten dat hij of zij respect en begrip voor je opbrengt, als je dat zelf niet doet voor anderen? Ik stel me dus altijd zo tolerant mogelijk op tegenover vleeseters, en dat werpt zijn vruchten af. Vroeger ging ik altijd onmiddellijk in de verdediging als ze met van die vervelende vragen en opmerkingen kwamen. Wel, dat is nu precies wat ze willen. Nu hou ik gewoon mijn mond en geniet van mijn vleesloze maaltijd... Als ik veganistisch kook voor anderen, verwonderen die zich er vaak over dat het zo lekker is: "En zit daar nu echt niks vlees in? Hoe doe je dat toch?"...
Eigenlijk vind ik dat deze discussie zou moeten gevoerd worden met wat meer vleeseters erbij, zodat ook hun visie ten opzichte van ons, veggies/vegans, wat meer naar voren komt...