Ik wist wel dat ze vlees at, maar ze had nog nooit haar mening daarover gegeven.
Het schijnt haar allemaal wat koud te laten, en dat valt mij zo tegen,
Wat had jij dan verwacht, dat ze zichzelf 10 zweepslagen toediende na elke 100 g vlees? Welkom in de echte wereld, Magic Aura: zo denken alle vleeseters er (ongeveer) over, want anders zouden ze het laten. Doe toch gewoon je best om normaal met mensen om te gaan. Het is nu eenmaal een feit dat de meesten vlees eten.
First off all, ik kan er niets aan doen dat ik er zo over denk, ik ben tegen het doden van dieren, dus erg verwonderlijk is het niet als ik hier rare gevoelens aan over hou.
Die vrouw, blijft in mijn ogen een leuk mens, maar wat betreft het onderwerp dieren vind ik haar gewoon niet zo leuk meer.
Ik denk dat ik haar niet zomaar de rug zal toekeren omdat dat niet in het aard van het beestje zit, ik ben niet iemand met een harde kop, ik wil gewoon het beste voor die dieren, en ik weet heus wel(welcome to the real world) dat er mensen zijn die er anders over denken, maar daarom hoef ik dat nog niet leuk te vinden natuurlijk.
En wat het Biologisch houden van dieren betreft: Het is altijd beter dan de bio-Industrie maar het blijft natuurlijk doden.
Men pleegt veraad tegenover dat dier, je varkentje iedere dag lief over de bol aaien en lekker vrij rond laten lopen.
En dan vervolgens dat dier een schop na geven en laten slachten.
Er wordt gesuggereerd dat ik maar vooral het beste met de mensen om moet gaan, en geloof me, dat doe ik ook wel, ik zal nooit iemand zomaar veroordelen, maar ik zeg wel, degene die een ander wezen de dood gunt is mijn vriendje niet, ik kan er dan mischien wel d.m.v struisvogelpolitiek mee opschieten, maar ik wens niet mijn kop in het zand te steken, als ik ergens op tegen ben kan ik dat ook niet goedkeuren bij een ander.
Maar het blijft natuurlijk ieders mening voor zich.
Hoe ver ga je?
Hoe ver wil je gaan?
Ga je ook naast een kinderverkrachter zitten en dan maar het onderwerp verkrachting vermijden?
Zeg je dan ook, ja, ik vindt het verschrikkelijk hoe hij is, maar het is verder een goeie man hoor.
En dan heerlijk over koetjes en kalfjes gaan zitten praten?
Waar ligt de grens?
Ik ben hier heel eerlijk in, ik wil best wel naast haar gaan zitten, maar als zij nog meer dingen over dieren gaat zeggen waar mij de maag bij omdraait dan ben ik er klaar mee.
De meeste mensen hier op aarde zijn toch ook niet met jan en alleman bevriend?
Ik mag toch aannemen dat je best selectief mag zijn, en selectieve mensen die zijn eerlijker en kun je tenminste van op aan.
En dan mag iedereen mij veroordelen, zoveel ze maar willen.
Want je kunt niet werkelijk met elkaar door 1 deur, als iemand iets doet wat jij verafschuwt.
Ja, bla, bla, bla praatjes, maar als het werkelijk to the point komt, kom je er achter dat het meningsverschil te groot is, en dat botst en zal ongetwijfeld vervelende gevolgen hebben voor beide partijen.
Edit: Ik vind het behoorlijk vervelend dat ik er zo over denk en had het graag anders gezien.
Het gekke is dat ik me er bijna schuldig over voel, Ik wil in principe niemand veroordelen,Ik zou ook wel graag willlen dat ik het met idereen eens was, maar helaas is dat niet het geval.
Het gaat mij erom dat hoe je het ook went of keert,dat wat iemand ook zegt, het altijd ten koste zal gaan tegenover het dier, en als iedereen er net zo over zal denken als zij ,dat dat dan uiteindelijk zal betekenen dat het doden nooit op zal houden.
En dan schiet het dus nooit op.
Natuurlijk zullen er beter welzijnsregels komen in de toekomst, we proberen er met zijn allen voor te zorgen dat dieren een beter leven krijgen, maar aan de dood kunnen we helaas niks doen.
En dat brengt een gevoel van verdriet met zich mee en een gevoel van machteloosheid.
Je wilt van alles, maar je kunt niks, het lot van die dieren ligt niet in onze handen , nee het ligt in de handen van de maatschappij, en aangezien de vleeseters in de meerderheid zijn zie ik het nog duister in.