Een tip voor Madrid: Calle de Las Huertas, nr 57, vlakbij station Atocha: de biowinkel/restaurantje Viva la vida.
Het is een klein winkeltje met wat biologische producten en dingen zoals vb tofu, waar in Madrid best moeilijk aan te raken is en achterin is een soort van buffet met allerlei vegetariche gerechten, gaande van salades tot wraps, ik zag ook een linzengerecht en iets dat op falafel leek, aan 1.80 euro per 100 gram. Verder ook een dessertenbuffet, met taarten en koekjes, ook vegan. Helaas hadden we al gegeten, en hebben we dus niets van het buffet genomen, maar het zag er allemaal erg lekker uit. We hebben ons dan maar beholpen met enkel het dessertenbuffet. Mijn vader had een lekker stuk chocolade-walnoten taart en ik een aardbeien kaastaart, heerlijk. Het buffet zag er ook echt goed uit, ik ga er zeker eens terug om te luchen. Het is geen echt restaurant, meer een take-away. Buiten stonden wel stoelen en een soort van tafel tegen de muur waar je kon eten. Het is een erg gezellig straatje, dus fijn. (oeh ik kan niet wachten tot ik weer in madrid ben)
Oh, het is elke dag open van 11-24.