Mijn vriend en ik zijn sinds gisterenavond terug van vier heerlijke dagen Barcelona. Was heel erg leuk, van die vier dagen vielen er drie samen met het jaarlijkse vier dagen durende Festes de la Mercè. Dat is het grootse jaarfeest in Barcelona ter ere van de patrones van de stad, om de zomer uit te luiden, en dan zijn er overal in de stad muziek- en dansoptredens, straattheater, kraampjes en marktjes, optochten met reuzen, enz.
Dankzij o.a. dit forum vertrok ik naar daar met een lijstje restauranttips en dus hebben we er enkele keren erg goed gegeten. Vandaar dat ik ook maar even verslag kom uitbrengen, voor de volgenden die hier terechtkomen op zoek naar vegetarisch eten in Barcelona
De eerste avond aten we in Restaurante Vegetariano Oriental. De inrichting vonden we niet erg gezellig, maar het eten was erg lekker. Het was een buffet en we mochten eten zoveel we wilden, dus mijn vriend had achteraf buikpijn van teveel te eten
mijn versgeperst appelsapje was ook erg jammie, mijn vriend mopperde wel een beetje omdat er geen alcoholische dranken te krijgen waren.
De dag erop ontbeten we in het hotel, was ook weer een enorm en erg lekker buffet en we hadden eerst uitgeslapen, dus toen hebben we de lunch maar overgeslagen. Wel aten we in de late namiddag nog ergens een paar tapas (ergens aan de waterkant, maar vraag me niet waar precies) maar de ober was zeer onprofessioneel en goot o.a. een glas bier over mijn handtas, de tapas lieten erg lang op zich wachten en uiteindelijk kregen we te horen dat er maar één gerechtje nog voorradig was van de drie die we besteld hadden. Die avond aten we in de Juicy Jones. Ik heb trouwens ontdekt dat er twee Juicy Jones zijn. Wij aten in de Juicy Jones in de C. Cardenal Castanas. Mijn vriend begon met een slaatje en ik met soep, daarna allebei de thali en dan allebei nog een lekker dessertje. En dat voor slechts 7,75 EUR. Dit is echt een aanrader!!
De dag erop ontbeten we bij Starbucks op La Rambla, dat is een afrader! Heel duur en een zeer arrogante en onbeleefde bediening (het was er ook vreselijk druk, het duurde een eeuwigheid vooraleer we onze koffie hadden). ’s Middags aten we Moaz Falafel, dat was dan weer wel leuk en zeker zijn geld waard. ’s Avond wou mijn vriend graag ergens gaan waar ze ook vlees serveren (hij is geen vegetariër, hij eet hier thuis wel altijd mee vegetarisch maar op restaurant of op zijn werk eet hij graag eens een stukje vlees). Op
http://www.sincarne.net/ had ik het adres gevonden van een Libanees restaurant: Al-Whaha Detalles del Restaurant. Ik koos het Festin Vegetal, maar dat was allesbehalve reclame voor de Libanese keuken (vlak naast mijn werk zit ook een Libanees en zijn eten vind ik super, maar dit was gewoon jakkie), ik kreeg gewoon een bord met een heel klein beetje groenten, twee bolletjes falafel, en vooral heel veel smaakloze saus. En dan kost dan 10,50 EUR. De bediening was ook niet echt super, men sprak er geen Engels en er werd ongelooflijk veel gerookt. Ook al geen aanrader dus.
De dag erop ontbeten we ergens anders, ik weet niet meer waar, maar niks speciaal. Die middag aten we nog eens tapas op een terrasje, was erg lekker, maar eigenlijk veel te duur voor wat het is (toch als je vergelijkt met de Juicy Jones).
Conclusie: de Juicy Jones is zeker een aanrader, Restaurante Vegetariano Oriental ook als je niet teveel naar het decor kijkt