Vegatopia Forum

Bakken

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Katleen

Bakken
« Gepost op: 19 april 2003, 18:37:08 »
De bakkers onder jullie wil ik graag ‘Bakken’ aanbevelen, ook al is het geen volledig vegetarisch kookboek, omdat je er werkelijk veel mee kan leren. De uitgebreide inleiding (60 pagina’s) biedt eerst en vooral basisinformatie over de ingrediënten voor deeg, over deegsoorten en keukengerei. Daarop volgen basisrecepten voor meer dan twintig soorten deeg, met aanwijzingen voor het vormen en bakken van deeg en voor het maken van sierranden en decoraties. Ten slotte komen talloze vullingen en sauzen aan bod voor hartig en zoet gebak. Het receptengedeelte bestaat uit verschillende hoofdstukken.De eerste vier bieden recepten voor hartig gebak zoals quiches, pasteien en taarten. Ongeveer een derde is vegetarisch. De volgende zes hoofdstukken bevatten recepten voor zoet gebak, waarvan heel veel met fruit en ook noten worden vaak gebruikt. De instructies zijn heel duidelijk, de moeilijkheidsgraad varieert van eenvoudig tot redelijk moeilijk.  De vele foto’s maken er een kleurrijk boek van.

Titel: Bakken
Auteur: Catherine Atkinson
Uitgeverij: Veltman Uitgevers
Verdeler voor België: Agora Uitgeverscentrum
ISBN: 905920056-X
256 p., harde kaft, kleurenfoto’s
Prijs: 19,95 euro

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Bakken
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2003, 22:18:58 »
Werk je in een kookboekwinkel? Of heb je net als ik de vervelende gewoonte dat je niet met lege handen een boekwinkel uit kan lopen?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Bakken
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2003, 22:21:31 »
misschien een handige link voor de boekenliefhebbers:

http://www.zoekboeken.nl/ :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Katleen

Re:Bakken
« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2003, 17:35:46 »
Bart, 't is een beetje vanalles, maar geen kookboekenwinkel.... Ik  koop zelf regelmatig kookboeken (en ik moet me inderdaad inhouden...), dan is er nog de bibliotheek, en het beste van al is natuurlijk dat ik recensies schrijf voor een drietal Belgische uitgeverijen.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Bakken
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2003, 15:30:50 »
Oh ja?
Nou, mocht je ooit zwanger worden, emigreren of dood neervallen, dan soliciteer ik alvast naar je baan :)
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll