Wederom heb ik voor het eerst in jaren weer een tas.
In de lockdown was ik begonnen met wat lokale cateraars van klandizie te voorzien, en dat deed ik nog steeds, maar ik vond dat dat inmiddels wel wat te ver ging en dat ik weer eens wat minder eten moest afhalen en meer zelf moet gaan koken.
Dus onderdeel van mijn voornemens voor 2023 werd het nemen van een groente-/fruittas, ook om mezelf te stimuleren weer wat meer nieuwe recepten te proberen. Ik heb de inhoud van Odin en Vitatas een paar weken bekeken, en de Vitatas leek me het aantrekkelijkst.
Op zich begon het slecht.
In week 1 had ik de Vitatas éénpersoons besteld, maar de groenteboer had wegens omstandigheden mijn bestelling niet op tijd gezien, dus er was geen tas voor mij.
Week 2 had ik hem gebeld en heeft hij de bestelling gedaan, maar toen ik hem kwam ophalen bleek er toch geen éénpersoonstas te zijn voor me. Maar om het goed te maken, kreeg ik een tweepersoonstas mee, met witlof, venkel, rodekool, komkommer, peren, sinaasappels en kumquats. Hier heb ik wel goed mee kunnen koken, en het is nog niet op!
Week 3 besloot ik de fruittas te nemen, want ik had nog genoeg groente over. Toen ik 's morgens aankwam bij de groenteboer, waren de tassen nog niet bezorgd (wegens sneeuw in het zuiden van het land) maar 's middags had ik dan toch eigenlijk voor het eerst een tas die ik had besteld.
Met daarin één grapefruit, twee peren, drie kaki's, vier bananen en vijf appeltjes.
Voor deze week heb ik een kleine groentetas besteld. De groenteboer en ik blijven erop vertrouwen dat het ooit een keertje wèl in één keer goed zal gaan.