Vegatopia Forum

Groente- en fruitpakketten

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Groente- en fruitpakketten
« Reactie #520 Gepost op: 24 juli 2012, 17:17:05 »
Ik had laatst tuinbonen in mijn pakket. Lekker dacht ik, die ga ik dubbeldoppen en door de pasta of risotto doen. Maar toen ik ze nader inspecteerde bleken het enorme meelballen te zijn, zelfs dubbeldoppen hielp niet. Dat vind ik best slecht, als je geen goede tuinbonen hebt doe ze dan niet in zo'n pakket.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #521 Gepost op: 24 juli 2012, 18:15:31 »
De tuinbonen in mijn pakket waren wel erg lekker van de week, dus misschien heb je net een verkeerde gehad?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #522 Gepost op: 24 juli 2012, 18:42:20 »
Ik had, niet in een pakket maar zelfgekocht, enorme meelballen als doppers. Maar dat was ongedopt niet te zien. Yuk.
Maar dopperseizoen is alweer voorbij. Capucijners ook bijna hoorde ik, maar ik probeer toch nog wat te scoren want ik heb ze dit seizoen nog niet gehad. En de sperziebonen beginnen weer yes!  :D Kijk ik het hele jaar naar uit, soort asperges. Net zo duur ook haast  >:(
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #523 Gepost op: 24 juli 2012, 20:20:20 »
Oh, nou dan hadden we mazzel denk ik, want de doperwtjes van de markt zaterdag waren ook goed te doen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #524 Gepost op: 24 juli 2012, 21:00:53 »
Courgettesoep wecken! Leuk joh dat die moestuin het goed doet. Jammer dat je zo ver woont  ;)

L. heeft van de week een heleboel courgettes ingemaakt.

En verder moet je hier maar komen inderdaad, want eigenlijk eet ik al de hele week sperziebonen.

De tuinbonen waren prima te eten bij ons. Zonder dubbeldoppen erg lekker. Capucijners groeiden helaas slecht en er is maar een handje ofzo afgekomen en opgegeten door een tuingenoot.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2012, 21:05:08 door LL de Ling »

Offline greet

• 2.671
« Reactie #525 Gepost op: 25 juli 2012, 09:25:45 »
Hihi, als sperziebonen komen, komen ze inderdaad ineens goed. Hebben wij in ieder geval (samen met boterbonen) altijd heel veel over. Mijn papa heeft dan de neiging om ze in te vriezen, wat echt helemaal iets anders is erna. Wel fijne jeugdherinneringen, samen met de grootouders boontjes gaan plukken. En dan zeker een lange broek aandoen, zelfs al is het warm, want die zitten altijd vol met kriebelbeestjes. En dan bladeren van de snijbonen tegen je kleren plakken, en anderen daar mee foppen. Puur jeugdsentimend, ik wordt oud, denk ik  ;D

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #526 Gepost op: 22 oktober 2012, 19:33:53 »
Er valt via de voorpagina trouwens een Hello Freshbox te winnen http://www.vegatopia.com/vega/component/content/article/12061-winactie-en-bietensalade
,,,,فلافل

Offline Groent

• *
  • 5
    • Groent
« Reactie #527 Gepost op: 14 april 2013, 11:27:49 »
Ik heb hard mijn best gedaan om alle biologische groentepakketten verkrijgbaar in Amsterdam op een rijtje te zetten. Een deel komt uit deze draad, maar er bleken er nog veel meer te zijn! Mocht je er nog eentje kennen, laat het me weten!

Ruud Maaz
De krat
Odin
Vitatas
Freshbox
Beebox
De streekbox
EKOnoom
Beemsterbezorgservice
Hofwebwinkel

Zie de blog http://www.groent.org/blog/food/organic-produce-delivery-in-amsterdam/ voor links en prijzen.

Offline Windigo

• 525
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #528 Gepost op: 28 februari 2017, 14:45:49 »
Ik ben vandaag begonnen met mijn Odin abonnement, wat een mooie prijs voor zo'n tas biologische producten zeg!

Dat lukt me echt niet voor 8,75 bij een andere winkel.

Er zat vandaag in:
Aubergines
Aardperen
Broccoli
Uien
Clementines
Conference peren

Ideaal voor mij als alleenstaande.

Hier kom ik bijna de hele week mee door, en het zijn producten van een mooie kwaliteit. Vanavond ga ik aardpeersoep maken, nog nooit een aardpeer gehad dus ik ben benieuwd.

Erg blij! :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline jol

• 2.653
« Reactie #529 Gepost op: 01 maart 2017, 15:30:03 »
Goh, zeker een leuke inhoud. Jaren geleden heb ik een tijdje een Odin-abonnement gehad maar toen ik in de winter weken achtereen alleen maar gigantische kolen en dikke preien inmijn tas had zitten ben ik er mee gestopt. Misschien de moeite waard het weer eens een tijdje te proberen.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #530 Gepost op: 01 maart 2017, 15:56:06 »
Goh, zeker een leuke inhoud. Jaren geleden heb ik een tijdje een Odin-abonnement gehad maar toen ik in de winter weken achtereen alleen maar gigantische kolen en dikke preien inmijn tas had zitten ben ik er mee gestopt. Misschien de moeite waard het weer eens een tijdje te proberen.

Voor mij was het inderdaad ook jaren geleden, en inmiddels is het in die zin veranderd dat het dus niet alleen meer lokaal biologisch is maar ook import. De hele winter prei en kool zal dus niet veel meer voorkomen.

Ik ben jaren geleden gestopt omdat ik ging emigreren naar Engeland, maar ik ben eigenlijk altijd tevreden geweest over de inhoud van de pakketten. Blij dat ik nu weer terug ben :)

De aardpeersoep is goed bevallen, leuk om zo weer eens wat nieuws te maken en mijn moeder vond de soep ook heerlijk!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #531 Gepost op: 03 maart 2017, 20:59:04 »
Ik was in mijn vorige huis hartstikke blij met de vitatas. Hier ging het in begin nog wel, de ekoplaza vergat hem wel eens, maar dat losten ze ook op. En toen werd het een conceptstore ipv een kneuterig winkeltje en wat we ook proberen, sindsdien hebben we geen tas meer kunnen bemachtigen. Wel tassen betaald, dat wel.

Ook de Odintas geprobeerd, bij de andere natuurwinkel, maar na 2 pogingen hebben we dat ook opgegeven.

Ik wil dus heel graag een groententas, maar dan moet ik denk ik gaan verhuizen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #532 Gepost op: 04 maart 2017, 15:20:00 »
Interessant, nog nooit gehoord van de Odintas, maar ga het ook maar eens proberen. Ben altijd op zoek naar nieuwe pakketten. Vind je de prijs-kwaliteit-kwantiteitverhouding ook goed?

Offline Windigo

• 525
« Reactie #533 Gepost op: 04 maart 2017, 19:04:21 »
Interessant, nog nooit gehoord van de Odintas, maar ga het ook maar eens proberen. Ben altijd op zoek naar nieuwe pakketten. Vind je de prijs-kwaliteit-kwantiteitverhouding ook goed?

8,75 voor 2 aubergines, 6 aardperen, 5 middelgrote uien, 1 giga broccoli, 6 peren en 7 clementines vond ik inderdaad zeker een goede deal. Alles is biologisch, zo goedkoop lukt het me bij een normale supermarkt niet eens voor bespoten groenten en fruit!

Ik heb de 1 persoons combitas. En je kan altijd opzeggen.

Ik heb er de hele week genoeg aan in mijn eentje ;)

Offline Indira

• 520
« Reactie #534 Gepost op: 04 maart 2017, 22:11:54 »

Ik haal een pakket bij LekkerNassuh, misschien interessant voor mensen rond/in Den Haag, sympathiek! Betaalbaar, lokaal, bio en niet enkel kolen en knollen in de winter. http://www.lekkernassuh.org/
Za Zemiata!

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #535 Gepost op: 04 maart 2017, 23:17:38 »
Toen ik nog bij de Ekoplaza in Delft werkte, was ik altijd verantwoordelijk voor het bestellen van de Odinpakketten. Ik vond ze altijd er goed uitzien, wij hadden om de week zelf een fruitpakket. Wij kregen niet atijd alles helemaal op in een week, vandaar.

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #536 Gepost op: 05 maart 2017, 13:40:29 »
Ahja, dat klinkt inderdaad wel goed :).

@Indira: Daar heb ik inderdaad ook een tijdje wat gehaald, maar mijn vriend was er nooit zo enthousiast over, dus kort nadat we gingen samenwonen ben ik er mee gestopt.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #537 Gepost op: 08 maart 2017, 12:02:57 »
Weer een flink pakket  ;D

Meer dan op de site stond zelfs.

Ik heb:
-Knolselderij
-4 Bieten
-Courgettes (2 maar liefst, ook al zo'n dure groente momenteel)
-4 Kiwi's
-4 Appels
-3 Avocado's
-Zak Winterpostelein

Blij mee! :)

Lekker guacamole maken in ieder geval, en pasta met courgettes, winterpostelein salade met bieten en appel.. Ik kan hier wel wat mee.

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #538 Gepost op: 08 maart 2017, 17:16:26 »
Netjes, wat een flink pakket! Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #539 Gepost op: 08 maart 2017, 18:02:14 »

Ik haal een pakket bij LekkerNassuh, misschien interessant voor mensen rond/in Den Haag, sympathiek! Betaalbaar, lokaal, bio en niet enkel kolen en knollen in de winter. http://www.lekkernassuh.org/

Klinkt interessant! Wil ik misschien wel eens proberen, is niet zo ver van mij vandaan.