Vegatopia Forum

Groente- en fruitpakketten

Offline Uniflame

• 180
Re:Groente- en fruitpakketten
« Reactie #480 Gepost op: 19 oktober 2011, 14:57:58 »
Ik heb de VitaTas Twee Personen Extra besteld. Vrijdag gaat mijn vriend hem ophalen :)

Er zou in moeten zitten:
Courgette, Gekookte biet, Groene puntpaprika, Paksoi, Raapsteel, Rode paprika, Romanesco, Taugé kiem

Ik ben benieuwd.

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #481 Gepost op: 19 oktober 2011, 19:51:28 »
Ik had vandaag de eerste Vita. De tas zelf is beduidend groter dan de Odinversie. Het zou heel fijn zijn als ie in onze groene afvalbak past.
De inhoud zag er wel oké uit zo op het eerste gezicht. De eikenbladsla was heerlijk modderig.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #482 Gepost op: 27 oktober 2011, 23:31:09 »
Goed gevulde tas deze week: romanesco, paksoi, vier pastinaken, venkel, twee appels en veel onwijsgroene satsumamandarijnen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Edda

• 159
« Reactie #483 Gepost op: 28 oktober 2011, 08:02:18 »
Ook hier maar weer aan de vitatas gegaan ,
deze week de combi, volgende week de extra ,  de bietjes zien er erg mooi uit:j
sowieso ziet de inhoud er goed uit , alles fris en vers...

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #484 Gepost op: 28 oktober 2011, 15:52:51 »
Mijn biowinkel doet gewoon aan vaste abonnementen.

Offline Edda

• 159
« Reactie #485 Gepost op: 28 oktober 2011, 18:33:32 »
ik heb hier geen biowinkel in de buurt, moet ik 20 km verderop voor zijn, maar de groentewinkel een dorp verderop is afhaalpunt van de vitatas, daar kan ik dan ook nog een beetje mee varieren , ook wel fijn :j

Offline Uniflame

• 180
« Reactie #486 Gepost op: 03 november 2011, 10:38:47 »
Vorige week had ik de Holland tas. Qua kwakiteit prima, maar naar verhouding wel duuder. Ik betaalde 7,50 en er zaten maar 4 verschillende groenten in. Dan vind ik de Extra tas toch beter, want dan betaal ik wel 10,00 maar ik krijg wel 8 verschillende groenten ongeveer.

Morgen de Extra tas dus weer ophalen.

Offline Sedna

• 160
« Reactie #487 Gepost op: 03 november 2011, 22:26:30 »
Ik ga voor mijn groente en fruit naar de Lidl aangezien ze dit jaar weer de winnaar zijn met de beste groente en fruit.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Edda

• 159
« Reactie #488 Gepost op: 04 november 2011, 07:39:14 »
voor de lidl moet ik 4 keer zo ver als de groenteboer :)

Offline Sedna

• 160
« Reactie #489 Gepost op: 04 november 2011, 15:30:51 »
Dan zou ik ook naar de groenteboer gaan Edda ;)
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #490 Gepost op: 04 november 2011, 16:25:56 »
Ik zag vandaag bij de natuurwinkel (Ekoplaza) groentetassen van Vitatas. Ze waren 4 euro, maar er zat een struik andijvie in en een grote broccoli (ik hou niet zo van broccoli) en nog wat ronde dingen (appels, sinaasappels of knolletjes). Ik vond het de centen niet waard.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Edda

• 159
« Reactie #491 Gepost op: 07 november 2011, 17:09:54 »
er zat in mijn tas een andijviestronk waar we drie keer van konden eten
1 keer stamp, 1 keer gekookt en 1 keer door de sla , nu ben ik de andijvie wel weer een weekje beu  :P

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #492 Gepost op: 07 november 2011, 17:49:35 »
Die andijvie had ik ook, ik heb nu biologisch etende cavia's  ;)
Maar ik moet echt wel heel veel moeite doen om de tas op tijd op te krijgen, zo veel zelfs dat ik denk dat ik er toch maar mee ga stoppen.

Offline Edda

• 159
« Reactie #493 Gepost op: 08 november 2011, 08:54:44 »
als het zoveel moeite kost om het weg te krijgen, das idd niet handig :n
ik heb hier momenteel ook een soort van overschot, maar dat komt omdat we een paar dagen niet zelf hebben kunnen koken ivm een kleine keukenverbouwing , normaal krijg ik de 2 persoonstassen makkelijk op en koop ik zelf nog een gemaks dingetje erbij(roerbakpakketje, of soepgroen etc)  maar we hebben ook wel minimaal 1 keer per week eters...deze week sowieso al twee keer , hoewel dat wel weer opgeheven word omdat ik vrijdag en zaterdag in het poppodium moet koken(erwten en pompoensoep op beide dagen met turks brood  , twee verschillende clubjes die de avonden organiseren, dus lekker makkelijk houden)

Offline Uniflame

• 180
« Reactie #494 Gepost op: 08 november 2011, 10:49:28 »
Tot nu toe krijg ik de tassen precies op in een week. Hier gaat het wel goed dus :) Ik ben alleen wel 1.5 uur kwijt met een menu plannen als de tas binnen is, maar heb er dan de rest van de week geen omkijken meer naar.

Offline Gabs

• 796
« Reactie #495 Gepost op: 18 november 2011, 11:21:51 »
Ik heb een klein abonnement van de Odin, daar kunnen we met z'n tweeen ongeveer een week van eten. Soms, als we vaker buiten de deur of afhaal hebben gegeten, blijft wat over, maar meestal hebben we de groente sneller op. Met sommige groenten, zoals een rode kool, doe je wel twee dagen en de restjes gaan vaak in een grote pan soep.

Ik vind het wel fijn om van te voren even te plannen wat we de komende week gaan eten en daar de rest van de boodschappen al op aanpassen, door de week ben ik zo sneller klaar.

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #496 Gepost op: 27 november 2011, 19:46:31 »
Ik zit te dubben tussen Odin en de Vitatas. Ik neig eigenlijk naar de Vitatas, hoewel de Odintas is iets dichterbij te verkrijgen. Hoewel dat ook lood om oud ijzer is.

Meningen?
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #497 Gepost op: 27 november 2011, 20:43:40 »
Vita: meer en betere kwaliteit.

Offline chinoiseries

• 247
    • Always cooking up something
« Reactie #498 Gepost op: 22 december 2011, 20:04:38 »
Ik heb Kievit (uit Katwijk) opgezegd, omdat het sjouwen van die tassen tussen Leiden en Rotterdam me toch echt op begon te breken (of: die irritante medereizigers in de spits die tegen m'n sla aan trappen...) en er nog geen 100 meter verderop een zaak is die kratten van Landzicht (groentenabonnement.nl) heeft staan. Heeft iemand daar ervaring mee?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #499 Gepost op: 21 januari 2012, 15:41:34 »
We hebben sinds een paar weken weer een groenteabonnement (Vitatas) en ik zit weer met de wekelijkse kool in mijn maag. Die tassen zijn voor 1 persoon bedoelt, maar volgens mij moet je dagelijks kool eten wil je zo'n ding in een week op krijgen in je eentje. Ik kan er gewoon niet zoveel mee, en de recepten die je bij de tas krijgt word ik ook niet vrolijk van.