Vegatopia Forum

Groente- en fruitpakketten

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re:Groente- en fruitpakketten
« Reactie #420 Gepost op: 04 mei 2011, 13:29:29 »
Niemand  :nopompom: Geen ervaringsdeskundigen meer hier?

Heb geen Odin-tas, dus helaas.

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #421 Gepost op: 04 mei 2011, 13:30:28 »
Bedankt, Laurie.
LL: wat voor één heb jij?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #422 Gepost op: 04 mei 2011, 13:39:23 »
Ik heb een tas van de AKKU, een studentenvakbond in Nijmegen dus heel lokaal. Ze hebben groenten van De Stroom in Hemmen. Meeste is van hun of lokaal ingekocht. Ik heb een 1 persoons-groentetas voor 5,50.

In mijn eentje kan ik daar echt wel een week mee. Als mijn vriend er is of ik heb vaker gasten, dan is het snel op.
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2011, 13:43:49 door LL de Ling »

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #423 Gepost op: 04 mei 2011, 13:40:53 »
Wat leuk zeg!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #424 Gepost op: 04 mei 2011, 14:20:34 »
Ik heb hem een tijdje gehad, maar er zaten vrijwel elke week appels in. Wel steeds andere, maar ik wil wel eens wat anders. En te vaak fruit dat (net) niet goed meer was. Daar kreeg je dan wel compensatie voor, maar dat was dan weer gedoe. En ik heb het een aantal keer gehad dat ik pas de volgende dag mijn pakket op kon halen, en dan was er geen meer. Ik vind het een leuk initiatief, maar voor mij pakte het niet helemaal goed uit. En de porties groente waren voor mij te klein, en er zaten in de winter vaak bieten in, en in de zomer vaak rabarber. Van beide ben ik (zacht gezegd) geen fan. En in de zomer zo'n beetje elke week sperziebonen, een portie van niks.
Ik zou zeggen, probeer het een tijdje. Als het niet bevalt kun je het altijd annuleren. Misschien bevalt het jou wel. Ik ben helaas afgehaakt.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #425 Gepost op: 04 mei 2011, 21:03:27 »
Heb vanmiddag een proefabonnement genomen. Ik werd in ieder geval al heel blij van het aanbod van de natuurwinkel, vooral van de noten/ gedroogde vruchten muur!
Wel jammer dat ik nu niet direct een tas kon meenemen, want er zaten deze week doperwten in en daar had ik me stiekem al op lopen verlekkeren  ;)
Wat betreft dat annuleren, dat kan idd. bij voorkeur met twee weken opzegtermijn. Ik voel me dan alleen wel altijd zo lullig. Misschien heb ik daarom ook wel zolang mee gewacht om er überhaupt aan te beginnen.

*streng tegen zichzelf: GROW UP!!*

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #426 Gepost op: 05 mei 2011, 07:10:55 »
Goed zo. Ik hoop dat het je bevalt.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #427 Gepost op: 10 mei 2011, 10:09:28 »
Vanmiddag kan ik onze eerste Vitatas ophalen, ik ben heel erg benieuwd. Op papier ziet het er best goed uit.

Aiko

« Reactie #428 Gepost op: 10 mei 2011, 10:43:48 »
Op papier ziet het er best goed uit.

En in het papier?

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #429 Gepost op: 10 mei 2011, 11:39:32 »
Ja, da's dus nog even afwachten want ik heb 'm nog niet gehaald.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #430 Gepost op: 11 mei 2011, 14:53:00 »
En, Nevyn, is het wat?
Vandaag mijn eerste Odintas opgehaald. Aubergine, komkommer, andijvie, sinaasappel, banaan en misome. Nog nooit van misome gehoord, maar het schijnt iets paksoi-achtigs te zijn. Op zoek naar een recept dus.
En de bananen zijn voor vriendjelief.
Ik snap wel dat het pakket een beetje afwisselend moet blijven, maar alleen de andijvie en de misome komen uit de regio. De komkommer komt uit België, de aubergine uit Spanje, de sinaasappels uit Italië en de bananen uit Peru. Per boot of vrachtauto, dat dan weer wel.
En verder werd ik erg blij van de natuurwinkel. Een enorme zelfbedieingswand met noten, müsli enz. Lekker tartex en vega brandnetelkaas gescoord. Soms zou ik willen dat ik een rianter salaris had...

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #431 Gepost op: 11 mei 2011, 15:09:49 »
Ja, ik ben er best blij mee, even gekopieerd van de site: Appel Jonagold, Bindsla, Grapefruit wit, Prei, Sla Eikenblad, Sperziebonen, Tomaat cherry, Uien, Waspeen. De herkomst weet ik even niet zo snel, er zat wel een lijstje bij, maar ik ben het even kwijt.

Die grapefruit is wel een beetje jammer, want die lusten we allebei niet, maar goed. En verder allemaal redelijk "normale" dingen, ik vind het altijd wel leuk als er dingen inzitten die ik normaal niet zo snel zou kopen, dat is deze week niet het geval, maar dat komt vast nog wel.

Zaten er geen recepten bij de Odin-tas? Op de site van Odin staan ook recepten, misschien zit daar iets bij voor je.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #432 Gepost op: 11 mei 2011, 16:37:28 »
Oh, lekker, grapefruit! Veel ook, hebben jullie een tweepersoonstas?
Er staat een recept met misome op de site, met gemalen dode koe. Gemakkelijk door iets anders te vervangen natuurlijk en op internet is vast nog veel meer misome terug te vinden.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #433 Gepost op: 12 mei 2011, 12:59:50 »
Ja, het is een 2-persoonstas. De hoeveelheden zijn niet heel groot hoor, maar wel veel verschillende dingen, dat is wel leuk.

Hmm, ja, er zijn vast betere recepten te vinden.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #434 Gepost op: 13 mei 2011, 10:09:09 »
Wij hebben een vita-tas voor groenten en ik vind dat de inhoud nogal varieert. Wij hebben een gezinstas, maar in verhouding zal het kloppen. De ene week krijg ik het niet op en nu bijvoorbeeld deze week hebben we voor 4 maaltijden ofzo. En altijd een briefje met recepten (alleen deze week geen recept voor, maar wel de rabarber zelf  ???).
Met de fruittas ben ik gestopt omdat de appels vaak echt niet mooi waren en het fruit het ook niet zo lang hield.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #435 Gepost op: 13 mei 2011, 13:26:14 »
De eerste sinaasappel is genuttigd en die was bijzonder lekker  :D
Hij geurde al heerlijk bij de eerste actie van het mes.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #436 Gepost op: 07 september 2011, 13:54:44 »
Vandaag na 5 weken vakantie weer de groente-/fruittas afgehaald. Beetje dom, vergeten te vragen naar het compensatietasje dat voor me klaar zou staan. Ik vind het ook zo lullig om terug te gaan:"Hallo, staat er nog een compensatietasje voor me?" Maar ja, anders blijft het daar staan, ook zonde. Ik moet er wel speciaal 6 4,9x2 km voor fietsen...

Edit: De buienradar geraadpleegd en toen die beloofde dat het 50 min. lang droog zou blijven, toch maar braaf richting biowinkel gefietst. Geen tasje natuurlijk. Ging wel vaker mis bij Odin, volgens de biowinkelmeneer.
Er was ook nog een heuglijk moment: ik was nog geen minuut terug of het begon alweer te regenen. Goed getimed  :D
« Laatst bewerkt op: 07 september 2011, 17:02:28 door haantje »

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #437 Gepost op: 07 september 2011, 17:13:47 »
Vandaag na 5 weken vakantie weer de groente-/fruittas afgehaald. Beetje dom, vergeten te vragen naar het compensatietasje dat voor me klaar zou staan. Ik vind het ook zo lullig om terug te gaan:"Hallo, staat er nog een compensatietasje voor me?" Maar ja, anders blijft het daar staan, ook zonde. Ik moet er wel speciaal 6 4,9x2 km voor fietsen...

Edit: De buienradar geraadpleegd en toen die beloofde dat het 50 min. lang droog zou blijven, toch maar braaf richting biowinkel gefietst. Geen tasje natuurlijk. Ging wel vaker mis bij Odin, volgens de biowinkelmeneer.
Er was ook nog een heuglijk moment: ik was nog geen minuut terug of het begon alweer te regenen. Goed getimed  :D

Je kon niet even bellen?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

« Reactie #438 Gepost op: 07 september 2011, 17:20:05 »
Als je belt, zijn die groentes veel minder gezond natuurlijk.
Vooral als ze er niet zijn.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #439 Gepost op: 07 september 2011, 17:26:20 »

Je kon niet even bellen?
Ja, dat was natuurlijk ook een optie geweest.