Vegatopia Forum

Groente- en fruitpakketten

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Groente- en fruitpakketten
« Reactie #120 Gepost op: 18 februari 2005, 13:03:17 »
da's niet zo veel... hoe lang zou je daar mee moeten doen?? En wat kost dat als ik vragen mag?

Deze tas kost 6,50 en is voor een week.

Odin is een euro duurder geloof ik en voor mij persoonlijk is het vervelend dat die niet wordt geleverd bij het natuurwinkeltje in de buurt.
Ik heb m nu een week op proef. Misschien moet ik de Odin tas ook een keer proberen. Volgens mij zijn er geen andere leveranciers in Amsterdam.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #121 Gepost op: 18 februari 2005, 13:53:28 »
Trostomaten, een stuk of 5 bieten, een grote chinese kool en twee bosjes raapstelen

Daar kun je toch nooit een hele week van eten? ... Alhoewel me dat ook weer niet de bedoeling lijkt voor 6,50 aan groenten... Waarom heb je de tas, en koop je geen losse bio-groenten als ik vragen mag? Hmm dat zal dan wel duurder zijn denk ik....Heb je dat wel eens vergeleken?

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #122 Gepost op: 18 februari 2005, 18:21:52 »
Uhm even ter volledigheid: het waren twee bundeltjes raapstelen, met elk 3 a 4 bosjes. Nou ja, voor zover het uitmaakt.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #123 Gepost op: 23 februari 2005, 15:07:38 »
Ik ga me zodadelijk toch abonneren op de Vita-tas.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #124 Gepost op: 24 februari 2005, 21:35:05 »
Wat hadden jullie deze week?

Ik bietjes, broccoli, rode kool, stoofpeertjes en een groene paprika. Viel dus al weer een beetje mee :).

@ Bambi, is Odin echt duuder vanwege de antroposofische doelstelling of zoiets? Weet je hier meer van?
Ik zit er over te denken om anders een groentepakket via de universiteit te nemen maar die kun je alleen op (voor mij) onhandige tijden ophalen en over het fruistpakket van Odin ben ik wel tevreden. Ook een dilemma dus.  :-\

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #125 Gepost op: 25 februari 2005, 11:25:54 »
Net opgehaald: 7 stronkjes witlof, 1 rode kool, 2 rode paprika, 500 gr zuurkool en 4 venkelknollen.
Ik ben tevreden. ;D

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #126 Gepost op: 25 februari 2005, 11:31:21 »
Wij hadden een zak waspenen, 2 stronken broccoli, een paksoi, een zak winterpostelein en een avocado.

Aiko

« Reactie #127 Gepost op: 25 februari 2005, 23:19:55 »
Vraag: hoe zitten die spullen verpakt? De voornaamste criteria voor mij om te beslissn of ik een bepaald stuk groente koop of niet is de verpakking. Alles in zo'n groente / fruitpakket verpakt in dikke lagen plastic of wat verantwoorder in donkerbruine papiertjes?

sanop001

« Reactie #128 Gepost op: 26 februari 2005, 00:02:23 »
Een kennis van mij heeft een groentenkistje dat volgens mij thuis afgeleverd wordt. Ik weet alleen niet waarvan...
Sinds vandaag heb ik een groente-abonnement van biologische tuinderij De Goudsbloem uit Buren. In Gorinchem brengen ze de groenten ook in een houten kistje thuis.

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #129 Gepost op: 26 februari 2005, 00:15:13 »
In Gorinchem brengen ze de groenten ook in een houten kistje thuis.

wel FSC hout?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #130 Gepost op: 26 februari 2005, 09:56:18 »
@ Aiko: De Odintas is van gerecycled papier, soms zitten er groenten apart in een papieren zakje, alleen champignons, sprouty mix en alfalfa zaten tot nog toe in een plastic bakje. Ik snap ook niet waarom champignons niet ook in een papieren zakje kunnen.  ???

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #131 Gepost op: 26 februari 2005, 14:29:55 »
De vitatas is van donkerbruin (verantwoord) papier. Soms zitten een paar groenten apart in een zelfde soort zakje. (deze week zit de zuurkool, uiteraard, wel in plastic)

Tijmetje

« Reactie #132 Gepost op: 27 februari 2005, 15:05:44 »
Citaat
wel FSC hout?
:O

Zo af en toe denk er er ook aan zo'n pakket te nemen. Ik ben alleen wat lui. En ik ben een beetje bang dat dingen krijg die ik niet lekker vind of waar ik niets mee kan.

Offline Viz

• 395
« Reactie #133 Gepost op: 27 februari 2005, 16:14:28 »
Wij hebben een groentepakket van een boerderij in deze streek. Die brengt het zelf naar verschillende afhaalpunten in Twente. De groente is soms dus nog dezelfde ochtend geoogst! :D
Wij hebben een groentepakket voor 1 a 2 personen, officieel voor 4 dagen, maar dat hangt in de praktijk van de inhoud af.
Deze week zaten er in: 3 winterpenen, 1 bloemkool, 2 pastinaken, 2 venkelknollen en nog iets dat ik vergeten ben...

Groetjes, Isa

edit: was een krop roodrandsla
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2005, 16:14:49 door Viz »
'fish are friends, not food!'

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #134 Gepost op: 03 maart 2005, 08:32:58 »
Deze week hebben we witlof, pastinaken, een bakje alfalfa, en prei. Op zich zijn de hoeveelheden wel ok maar ik vind het toch wel weer weinig.  :(
En twee weken geleden kregen we een antroposofisch blad erbij en deze week reclame voor 'Onkruid'. ::)

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #135 Gepost op: 03 maart 2005, 09:12:38 »
"@ Bambi, is Odin echt duuder vanwege de antroposofische doelstelling of zoiets? Weet je hier meer van?"

Nee, ik weet niet of het daardoor duurder is, maar het geblaat in bijvoorbeeld zo'n tijdschrift staat me tegen (heb ook zo'n moeder).
Hier in Delft heb ik echter geen alternatief gevonden. De argumenten pro wegen voor mij ook nog op tegen de weerzin.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #136 Gepost op: 03 maart 2005, 11:10:05 »
@ Aiko: De Odintas is van gerecycled papier, soms zitten er groenten apart in een papieren zakje, alleen champignons, sprouty mix en alfalfa zaten tot nog toe in een plastic bakje. Ik snap ook niet waarom champignons niet ook in een papieren zakje kunnen.  ???

Vanwege het transport vermoedelijk.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #137 Gepost op: 04 maart 2005, 12:45:33 »
Deze week: 2 maiskolven, 2 preien, 2 stronken broccoli, bakje alfalfa en een stuk of 5 waspenen.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #138 Gepost op: 11 maart 2005, 10:31:24 »
Deze week:  1 paksoi, 1 stronk selderij, 5 uien, 1 witte kool en 4 stronkjes witlof.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #139 Gepost op: 12 maart 2005, 20:11:30 »
Deze week schorseneren, broccoli, winterpeen en een krop ijsbergsla.

We hadden via de mail een enquete van Odin waar J. heeft aangegeven dat hij minder te spreken is over de prijs-kwaliteit verhouding. Ben benieuwd....