Vegatopia Forum

PDD-NOS

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:PDD-NOS
« Reactie #20 Gepost op: 14 april 2007, 15:48:32 »
 >:(

Harry

« Reactie #21 Gepost op: 14 april 2007, 16:24:23 »
Ja, dat waren wij ook. Ze bleek nota bene zelf een zoon te hebben met ASS.
Bovendien hadden we intensief contact over het wegloopgedrag van Joost. Naar school brengen en afscheid nemen was een drama. Ze had alleen maar even hoeven te bellen en we hadden hem opgehaald. En ze heeft er ook niets over gezegd die dag. We werden gebeld door de moeder van een jongetje bij Joost in de klas die totaal overstuur thuis was gekomen met de mededeling dat Joost in de kast was gestopt.

brenda_lelie

« Reactie #22 Gepost op: 14 april 2007, 17:26:13 »
ik kan me heel goed voorstellen dat het lastig is om om te gaan met een kind dat de hele tijd weg wil lopen, maar opsluiten in een kast??? Ik zou het niet eens verzinnen denk ik.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #23 Gepost op: 14 april 2007, 18:26:45 »
Onmacht en stress doen rare dingen met mensen. Niet dat het daar minder idioot van wordt, trouwens.

Offline braam

• 460
« Reactie #24 Gepost op: 14 april 2007, 18:31:19 »
:o Dat vind ik echt schandalig! Die mensen hebben zich toch wel diep geschaamd??

Het is schandelijk, zeker als er goed is uitgelegd wat er met het kind is. Bel de moeder, de vader of wie dan ook, maar laat zo'n kind niet aan z'n lot over. Probleem is dat veel mensen slechte oren hebben en boodschappen niet wíllen begrijpen. Dan denken ze: o ja, dat zijn van die makkelijke ouders! Geen regels! Geen regelmaat! Wij zullen dat varkentje wel eens even wassen, is per slot van rekening met onze eigen kinderen ook gelukt. En hoppakee, ze pakken jouw kind op hun manier aan, het lukt niet en jij zit soms nog dagen met de gebakken peren. Want reken maar niet dat je kind beter in z'n vel komt te zitten door zo'n ervaring.

Ik ben eigenlijk wel blij dat Julian nooit dit soort partijtjes heeft doordat hij op een speciale school zit. Met tien kinderen in een klas. Als hij een partijtje heeft, dan weten de ouders wat ze zich op de hals halen en dan is er wel goed nagedacht over van alles en nog wat.

Het onbegrip is groot. In het  voortgezet onderwijs zijn de groepen ook niet groter dan 13. niet alleen pdd nos maar ook adhd en kinderen van ouders die oprecht niet bij machte zijn hun kinderen op te voeden. ze doen wel enorm hun best. de ouders zijn zelf ook beschadigd. ik heb te maken met een zeer gemeleerde groep /groepen. in het voortgezet onderwijs geeft je elke 50 min. een andere groep les. Ik ben van nature een optimist en ik zie dat wij deze mensen een hoop duidelijkheid en veiligheid bieden. Structuur is een sleutelwoord. In de pubertijdfase bij ons op school hebben ze het naar hun zin in ieder geval.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #25 Gepost op: 14 april 2007, 21:41:45 »
In de pubertijdfase bij ons op school hebben ze het naar hun zin in ieder geval.

O, dat is mooi! Julian is gelukkig nog niet zo ver, maar ik ben al wel vast vorzichtig aan het nadenken over wat straks de beste keuze voor hem zal zijn. Het moet relatief klein en overzichtelijk zijn, dat weet ik wel, maar ik twijfel nog over het niveau dat hij aankan.

Harry

« Reactie #26 Gepost op: 15 april 2007, 07:31:15 »
Joost zit nu bij kinderen in de klas die licht verstandelijk gehandicapt zijn (IQ van zo'n 70-80), terwijl hij zelf een IQ heeft van 109. De klassen zijn superklein, 6 leerlingen per klas met 2 tot 3 onderwijzers/stagiaires. Als hij 4 augustus weer thuiskomt, dan gaat hij naar de externe klas van het Zonnehuis met 12 leerlingen. Eerst maar eens kijken hoe dat gaat. In 2008  komt er een dependance van een school voor speciaal onderwijs in Houten, waar ook een HAVO bij zit. Ik hoop dat hij uiteindelijk daar naar het voortgezet onderwijs kan.

Offline Wup

• 138
« Reactie #27 Gepost op: 15 april 2007, 23:15:17 »

:o Dat vind ik echt schandalig! Die mensen hebben zich toch wel diep geschaamd??

Eh, nee. Juist niet. Ik ben daar savonds gaan praten en ze wilden niet meer dat mijn kind met het hunne omging. Nou prima. Hun kind kon altijd bij ons spelen, maar de mijne wilde ik niet meer daar hebben. Na een jaar hebben ze gevraagd of hij weer mocht komen. Ze zijn ondertussen verhuisd en daar ben ik niet rouwig om, want als ik die pa zie gaat mijn bloed weer koken.
Dit jaar wil ik helderheid!

Offline Wup

• 138
« Reactie #28 Gepost op: 15 april 2007, 23:35:25 »
Joost zit nu bij kinderen in de klas die licht verstandelijk gehandicapt zijn (IQ van zo'n 70-80), terwijl hij zelf een IQ heeft van 109. De klassen zijn superklein, 6 leerlingen per klas met 2 tot 3 onderwijzers/stagiaires. Als hij 4 augustus weer thuiskomt, dan gaat hij naar de externe klas van het Zonnehuis met 12 leerlingen. Eerst maar eens kijken hoe dat gaat. In 2008  komt er een dependance van een school voor speciaal onderwijs in Houten, waar ook een HAVO bij zit. Ik hoop dat hij uiteindelijk daar naar het voortgezet onderwijs kan.

En dat is dus ook een groot probleem. Dat er voor Ass kinderen geen voortgezet onderwijs is. Vooral niet als ze een normaal tot hoger iq hebben. Die van mij zitten in een havo/vwo  en een vwo+ klas. Dat heb je niet in het speciaal onderwijs.
En school probeert veel hoor aan begeleiding. Maar opgelegde schema's pikken die van mij niet. Huiswerkklas is niet voor zorgleerlingen. De rugzakken zijn afgewezen want ze zitten op een normale school (?) en school moet maar meer doen.
Maar er is geen eenduidige manier van begeleiden van dit soort kids. En daar is geen tijd en geld voor.
Dus wij zitten zelf maar te huiswerkbegeleiden. Wat natuurlijk vaak een ramp is want je kind neemt in de puberleeftijd het liefst nul komma nul van paps en mams aan.
En dan altijd weer die leuke telefoontjes van school. Ik krijg de neiging om het f woord te gebruiken hoor!
Maar goed, school kan er ook niet veel aan doen. Heeft bijna 1000 leerlingen en het houd een keer op. Maar wat dan?
Liefs, Wup
(fijn dat ik hier herkenning vind)
Dit jaar wil ik helderheid!

Harry

« Reactie #29 Gepost op: 16 april 2007, 08:00:53 »
Ben je al lid van de NVA, Wup? Dat is een heel actieve vereniging. Ze organiseert congressen met lezingen van toonaangevende wetenschappers met de nieuwste onderzoeksresultaten op het gebied van ASS, maar ook bijeenkomsten waar ouders ervaringen kunnen uitwisselen.

Gwennepen

« Reactie #30 Gepost op: 16 juni 2007, 12:15:14 »
we zijn al ruim twee jaar bezig om hem zijn zwemdiploma te laten halen.

Hij mag volgende week afzwemmen. :ylsuper:

Gwennepen

« Reactie #31 Gepost op: 23 juni 2007, 17:50:08 »
En geslaagd! :wave:

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #32 Gepost op: 23 juni 2007, 17:54:38 »
Hieperdepiep hoera voor de waterrat!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Harry

« Reactie #33 Gepost op: 23 juni 2007, 17:58:54 »
Dikke pluim voor Simon en zijn geduldige moeder. :thumbsup:

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #34 Gepost op: 23 juni 2007, 18:28:31 »
Gefeliciteerd!  :D Fijn hoor!

Gwennepen

« Reactie #35 Gepost op: 24 juni 2007, 08:14:49 »
Dank voor de felicitaties, ook namens Siem. :)
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2007, 08:15:47 door Gwennepen »

Harry

« Reactie #36 Gepost op: 27 juni 2007, 14:52:50 »
Joost heeft na jarenlang zwoegen vanmorgen zijn B-diploma gehaald. Wat zijn wij trots op die jongen.

Gwennepen

« Reactie #37 Gepost op: 27 juni 2007, 16:29:47 »
 :wave: Een nieuwe generatie van den Hoogenbands is opgestaan! ;) Gefeliciteerd! :)

Harry

« Reactie #38 Gepost op: 27 juni 2007, 16:32:35 »
 :heehee: Dankjewel.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #39 Gepost op: 27 juni 2007, 20:47:06 »
Gefeli Joost en Uil!  :)