Vegatopia Forum

PDD-NOS

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:PDD-NOS
« Reactie #120 Gepost op: 04 maart 2010, 14:39:17 »
 :( shit zeg... Maar als het zo goed ging, dan zullen zij misschien ook wel begrijpen dat het beter is als hij nog een kans krijgt.

Als hij zo driftig is, is het dan niet een idee dat hij 10 rondjes op het schoolplein/in de buurt gaat rennen om af te koelen?

Gwennepen

« Reactie #121 Gepost op: 04 maart 2010, 14:41:11 »
Dat zou goed zijn. Ware het niet dat hij in de toestand waarin ik hem aantrof tegen dat muurtje al te ver heen was voor zulke voorstellen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #122 Gepost op: 04 maart 2010, 14:44:47 »
Dat zou goed zijn. Ware het niet dat hij in de toestand waarin ik hem aantrof tegen dat muurtje al te ver heen was voor zulke voorstellen.

Ja, dat moet je voor zijn. Is hij nu wel weer helemaal gekalmeerd? En weet hij dan nog wat hij gedaan heeft en heeft hij dan nog spijt?

Gwennepen

« Reactie #123 Gepost op: 04 maart 2010, 14:49:14 »
Ja hij is afgekoeld en maakt zich nu wel zorgen om de gevolgen van zijn daden. En hij snapt ook dat hij zijn excuses moet gaan maken aan dat meisje. Maar aan die schorsing gaan we hoe dan ook niet ontkomen, vrees ik. Ik zou op dit moment trouwens moeten werken. Ik vind een middagje vrij heel fijn. Maar niet zo.

Gwennepen

« Reactie #124 Gepost op: 06 maart 2010, 09:22:52 »
Gisteren een gesprek gehad met de directeur en de leraar. Siem wordt niet geschorst. Ze keken toch naar zijn handicap. Ook hebben we gisteren met het meisje en haar moeder gebeld. Siem z'n excuses aangeboden en het meisje was helemaal niet boos. Meneer Wout had in de klas ook al uitgelegd dat het niet goed te praten was maar dat Siem er eigenlijk niet zoveel aan kon doen dat af en toe de stoppen springen. De moeder was ook niet boos en vond het fijn dat we belden. Ze heeft een zoon met add en loop zelf ook tegen allerlei dingen op. We kunnen opgelucht het weekend in. :)

Wel hebben we bedacht dat het misschien helemaal niet zo erg zou zijn om na het reguliere basisonderwijs toch voor voortgezet speciaal onderwijs te kiezen, want we zijn bang dat hij "verzuipt" hier op de KSE. En de rugzakaanvraag stagneert steeds door allerlei bureaucratische toestanden. Ik moet het nog zien gebeuren dat we die op de lagere school nog op tijd mogen ontvangen.

Kiwi

« Reactie #125 Gepost op: 06 maart 2010, 09:47:24 »
Oh Gwen, fijn dat er van alle kanten zoveel begrip voor de situatie is! :)

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #126 Gepost op: 06 maart 2010, 13:09:52 »
Jazeker, wat fijn zeg. Erg netjes van zowel leraar als ouders van het meisje dat ze er zo kundig mee omgaan.
Fijn weekend!

« Reactie #127 Gepost op: 06 maart 2010, 13:11:15 »
Heeft het eigenlijk (vervelende) consequenties als dat rugzakje niet doorgaat? Of is dat puur iets financieels dat verder wel op te vangen is?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #128 Gepost op: 06 maart 2010, 13:37:02 »
Fijn Gwen!

Dat rugzakje, komt dat uit het PGB?

Gwennepen

« Reactie #129 Gepost op: 07 maart 2010, 07:10:08 »
Ja pgb. Met dat geld kunnen we bijvoorbeeld iemand een dagdeel naar school laten komen om Siem wat extra begeleiding te geven om hem voor te bereiden op de middelbare school. Maar het gaat zo moeizaam dat ik verwacht dat we het pas vanaf de middelbare school hebben. De GGZ hier doet niks voor je als je er niet actief met hun bezig bent. Als je belt om verslagen of diagnoses negeren ze je gewoon. En nu is de diagnose alweer te lang geleden gesteld en moeten we dus via het PEC opnieuw beginnen. Zucht.
Gelukkig zijn ze op school inderdaad heel fideel. Respect voor Siem zijn klas die toch wel heel tolerant is in deze situaties.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #130 Gepost op: 07 maart 2010, 15:51:57 »
Klote.... kun je geen diagnose krijgen van een afhankelijke arts? En dan zelf PGB aanvragen?
Zelf ben ik niet zo enthousiast over de GGD, omdat je dit soort verhalen wel erg vaak hoort.

Gwennepen

« Reactie #131 Gepost op: 08 maart 2010, 08:45:58 »
Hij loopt nu bij het pec. Daar loop ik zelf ook en daar ben ik tevreden over. Ondanks dat ik vond dat bij mij het diagnostiseren erg lang duurde.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #132 Gepost op: 08 maart 2010, 18:09:12 »
Wat fijn voor jullie en Siem dat hij niet geschorst wordt.

Offline MissTries

• **
  • 45
« Reactie #133 Gepost op: 20 maart 2010, 09:51:02 »
Het is weer hommeles. We moeten alle zeilen bijzetten om Joost naar school te krijgen. :-\

Ik heb onze zoon S. (14, PDD-NOS) 3 jaar thuisonderwijs gegeven, het was niet meer te doen. Nu doet hij havo, regulier sinds dit jaar.
School is vaak een hele kluif een kind met PDD-NOS. ASS of eigenlijk sowieso voor kinderen tegenwoordig. Wat een keuzen, wat een moeten.
Als je dan ook nog eens PDD hebt of ADHD of Gilles de la Tourette (comorbiditeit bij o.a. PDD) ga er maar aanstaan dan.

Fijn om deze berichtjes hier te lezen. Wat een dijken van ouders lees ik!
Super!
Als je doet wat je altijd al deed, krijg je wat je altijd al kreeg...

Offline MissTries

• **
  • 45
« Reactie #134 Gepost op: 20 maart 2010, 09:55:06 »
Ja pgb. Met dat geld kunnen we bijvoorbeeld iemand een dagdeel naar school laten komen om Siem wat extra begeleiding te geven om hem voor te bereiden op de middelbare school. Maar het gaat zo moeizaam dat ik verwacht dat we het pas vanaf de middelbare school hebben. De GGZ hier doet niks voor je als je er niet actief met hun bezig bent. Als je belt om verslagen of diagnoses negeren ze je gewoon. En nu is de diagnose alweer te lang geleden gesteld en moeten we dus via het PEC opnieuw beginnen. Zucht.
Gelukkig zijn ze op school inderdaad heel fideel. Respect voor Siem zijn klas die toch wel heel tolerant is in deze situaties.

Is er geen particuliere praktijk in de buurt? Een GZ psychologenpraktijk bv die kan helpen? Zij mogen (volgens mij) ook diagnoses stellen. Je hebt ook particuliere organisaties. Vaak gaat het dan een stuk sneller.

In elk geval sterkte en succes!
Als je doet wat je altijd al deed, krijg je wat je altijd al kreeg...

Gwennepen

« Reactie #135 Gepost op: 20 mei 2010, 18:01:12 »
We hebben een rugzak! :dansen:

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #136 Gepost op: 20 mei 2010, 18:10:07 »
Jay!

Gwennepen

« Reactie #137 Gepost op: 08 september 2010, 15:47:37 »
Simon heeft Asperger. Wat feitenkennis betreft weet hij het waarschijnlijk beter en meer dan de leraren op zijn school. We moeten het niet in ons hoofd halen om 'm op een voortgezet speciaal onderwijs weg te zetten (dachten dat dat moest omdat die rugzak maar niet in zicht leek te komen) want hij zal zich pas begrepen voelen op een gymnasium.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #138 Gepost op: 09 september 2010, 15:48:58 »
Succes met Simon! Denk dat je ondanks (of juist dankzij ;)) het label, op zoek moet gaan naar wat het beste bij hem past en daar het rugzakje voor gebruiken.

Mensen met asperger kunnen vaak een ontzettend hoog IQ hebben, maar toch tijdens of na de middelbare school vastlopen.
« Laatst bewerkt op: 09 september 2010, 15:52:15 door LL de Ling »

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #139 Gepost op: 09 september 2010, 15:54:23 »
Is schaken trouwens iets voor Simon? Zie ook http://www.schaken-en-autisme.nl/