Vegatopia Forum

PDD-NOS

Offline Selly

• 30.783
Re:PDD-NOS
« Reactie #100 Gepost op: 19 december 2008, 20:59:26 »
Hm heb er verder geen kennis van, maar ik vind het wel opmerkelijk dat ie bij de sociale dingen een 0 krijgt en wel vriendjes heeft waarbij het spelen goed gaat! Dat moet toch ook iets zeggen over zijn sociale vermogen. Maar goed, sterkte Gwen ermee  :)
,,,,فلافل

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 21 december 2008, 20:06:50 »
Succes met het aanvragen van het rugzakje Gwen!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Gwennepen

« Reactie #102 Gepost op: 09 januari 2009, 12:00:04 »
Dank jullie. :)

Helaas is het gisteren zo geescaleerd op school, dat ie nu een waarschuwing heeft gekregen. De volgende keer wordt ie geschorst en nog een keer en dan zoeken ze een andere school voor 'm. :-\

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #103 Gepost op: 09 januari 2009, 12:03:43 »
He bah....:(
Wat doet hij dan?

Gwennepen

« Reactie #104 Gepost op: 09 januari 2009, 12:29:36 »
Hij weigert z'n werk te doen. En als hij daar dan voor na moet blijven wordt hij zo kwaad dat hij met stoelen gooit en z'n schriften verscheurd. En schelden. :(

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #105 Gepost op: 09 januari 2009, 12:36:59 »
Hmm   :(. Die aanpak van schorsen en zo lijkt me in eerste instantie nou ook niet de beste... maar goed ik heb ook geen verstand van PDD-NOS

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #106 Gepost op: 09 januari 2009, 12:39:17 »
Hij weigert z'n werk te doen. En als hij daar dan voor na moet blijven wordt hij zo kwaad dat hij met stoelen gooit en z'n schriften verscheurd. En schelden. :(
Waarom wil ie z'n werk niet doen?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Gwennepen

« Reactie #107 Gepost op: 09 januari 2009, 12:53:53 »

Ja, dat is eigenlijk de grote vraag....
Het lijkt wel of ie denkt dat ie boven de rest staat, dat ie het niet hoeft te doen. ???

Gwennepen

« Reactie #108 Gepost op: 09 januari 2009, 12:55:48 »
Hmm   :(. Die aanpak van schorsen en zo lijkt me in eerste instantie nou ook niet de beste... maar goed ik heb ook geen verstand van PDD-NOS

Deze aanpak heeft meer te maken met dat er grenzen gesteld moeten worden, dan met pdd-nos.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #109 Gepost op: 09 januari 2009, 13:13:26 »
Ja dat snap ik wel, maar wat ik van jou begreep snapt hij dan niet zo goed dat hij volgens de norm te ver gaat, of wel?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #110 Gepost op: 09 januari 2009, 13:14:42 »

Ja, dat is eigenlijk de grote vraag....
Het lijkt wel of ie denkt dat ie boven de rest staat, dat ie het niet hoeft te doen. ???

Is het geen faalangst? Of hij heeft problemen met lezen?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #111 Gepost op: 09 januari 2009, 13:33:31 »
Of andersom. Is het werk te makkelijk, te oninspirerend?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Gwennepen

« Reactie #112 Gepost op: 09 januari 2009, 15:13:35 »
Natuurlijk allerlei dingen die we ons al wel eens afgevraagd hebben. We weten het niet. Maar om de rugzak aan te vragen moet hij iig in één of andere therapie. Hopelijk komen we er dan achter. Het is alleen zo jammer dat alles zo ontzettend lang duurt.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #113 Gepost op: 09 januari 2009, 18:33:27 »
Moeilijk hoor! Sterkte, hopelijk kan hij op de school blijven en kan het rugzakje en therapie snel geregeld worden.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #114 Gepost op: 10 januari 2009, 12:21:05 »
Sterkte Gwen.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #115 Gepost op: 14 januari 2009, 11:39:20 »
Natuurlijk allerlei dingen die we ons al wel eens afgevraagd hebben. We weten het niet. Maar om de rugzak aan te vragen moet hij iig in één of andere therapie. Hopelijk komen we er dan achter. Het is alleen zo jammer dat alles zo ontzettend lang duurt.

Ik neem aan dat je contact met de MEE hebt gehad? Is het niet mogelijk om via hen een ambulante begeleider op school te krijgen speciaal voor je zoon? Dan moet een rugzak niet zo'n punt zijn. Best kans dat hij 2 uurtjes per week krijgt. Ik weet niet of het in jouw buurt mogelijk is, maar vanuit mijn werk hebben we ook een afdeling met speciale thuiszorg, voor de jeugd. Is voor jullie niet relevant, maar misschien kan een instelling bij je in de buurt je informeren naar mogelijkheden. Heel erg vervelend in ieder geval dat het zo loopt.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #116 Gepost op: 20 januari 2009, 23:13:00 »
Ik zat vanavond bij het sponsor-diner van Corus naast een autistische jongen (een sterke grootmeester overigens, hoe zwaar autistisch weet ik niet). Wel interessant gesprek mee gehad, maar het viel me op dat hij vaak feiten opnoemde, een beetje op een voorleesachtige manier. Dat kwam vast door zijn autisme.

Gwennepen

« Reactie #117 Gepost op: 04 maart 2010, 13:44:25 »
Dank jullie. :)

Helaas is het gisteren zo geescaleerd op school, dat ie nu een waarschuwing heeft gekregen. De volgende keer wordt ie geschorst en nog een keer en dan zoeken ze een andere school voor 'm. :-\

Die schorsing zal vandaag wel een feit worden. :( En het ging net zo goed :-\

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #118 Gepost op: 04 maart 2010, 14:11:07 »
 :pet:

Wat heeft hij uitgespookt?

Gwennepen

« Reactie #119 Gepost op: 04 maart 2010, 14:35:29 »
Hij moet een werkstuk maken. Hij had vandaag al een inleiding moeten hebben en dat had hij niet. Meneer Wout wilde hem helpen en stelde voor om het over vulkanen te doen en hem te helpen met de inleiding vanmiddag zodat hij geen achterstand op zou lopen. Maar vulkanen stond hem niks aan. Dus toen ik vanmiddag op het schoolplein aankwam stond hij al helemaal stram van de driftigheid tegen een muurtje. Ik zei ik breng je wel naar de klas. En toen stond ik even op de gang met Wout te praten met de deur van de klas dicht. En achter die deur brak hij dus de klas af, waarbij er een etui tegen het hoofd van een meisje aankwam. Dat kind huilen natuurlijk. Wout zei; neem hem maar mee, want dat wordt niks meer vandaag. Na school zal ik weer even contact met hem hebben.