Vegatopia Forum

Vragen over vitamine B12

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

duitse_veganiste

Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #480 Gepost op: 24 maart 2007, 23:41:45 »
Wat betreft B12 voor de vegetariers onder ons; als je elke dag een glas biomild van mona drinkt (wat nog erg lekker is ook) heb je al 50% van je B12 behoefte binnen. De rest haal je dan makkelijk met je gewone eten erbij.

Deze merk wordt het "bio" ontrokken, google maar erna. Bovendien is het niet nodig om geweldproducten te consumeren om aan je B12 te komen, want B12 is altijd van bacteriologisch oorsprong, ook het B12 van zuivel. De zelfde bacteriën die in een van de magen van de koe zitten en daar B12 produceren, kunnen ook in een ketel gegroeid worden. Bovendien is meestal het voeding voor de slachtoffers aangereikt met het zelfde B12, dus wat daar in de melk uitkomt, komt van de zelfde fermentatie proces als dat pure B12 wat ik integreer.

Men moet bedenken dat melk en zuivelproducten altijd verbonden is met zwangerschap, en het "product" van deze zwangerschap gaat op de vleesmarkt....


Empty Your Mind

Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #481 Gepost op: 02 april 2007, 15:25:59 »
Iemand wel eens gehoord van Superfood??

Van de site: http://www.heelnatuurlijk.nl

Je moet even kijken kijken onder "Voeding & Gezondheid"  en dan 'Superfood'.

Is trouwens niet bedoeld als reclame ofzo, maar het lijkt mij een erg zinvolle toevoeging op veganistische voeding.

Ik heb er zelf alleen een keer een proefsachet van gehad, dus kan er niet echt over oordelen. Maar er zitten in elk geval geen rare stoffen in die je normaal wel in capsules/pillen vindt, omdat het gewoon pure gemalen planten e.d. zijn!

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #482 Gepost op: 22 juni 2007, 11:07:08 »
Kun je eigenlijk door het drinken van Red Bull en/of multifruitsap aan genoeg B12 komen? In plaats van pillen dus?

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #483 Gepost op: 22 juni 2007, 11:18:44 »
Kun je eigenlijk door het drinken van Red Bull en/of multifruitsap aan genoeg B12 komen? In plaats van pillen dus?
Staat er een hoeveelheid op? Dan vergelijken met de ADH die één microgram is.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #484 Gepost op: 22 juni 2007, 11:25:05 »
Ja dus. Maar is dat niet een goed alternatief voor pillen dan? Of zijn die drankjes niet veganistisch?

Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #485 Gepost op: 22 juni 2007, 11:37:53 »

Lijkt me vooral een duur alternatief. En die B12 is een toegevoegd ingredient natuurlijk, wat dat betreft zie ik de meerwaarde boven pillen niet voor veganisten.
Of bedoel je puur dat je niet aan pillen slikken hoeft te denken?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #486 Gepost op: 22 juni 2007, 11:39:35 »
Of zijn die drankjes niet veganistisch?

Was er niet iets met vis in multivitamine(dranken), om eoa vitamine in te kapselen?
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2007, 11:40:07 door Snoesha@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #487 Gepost op: 23 juni 2007, 15:43:03 »
Kun je eigenlijk door het drinken van Red Bull en/of multifruitsap aan genoeg B12 komen? In plaats van pillen dus?
Staat er een hoeveelheid op? Dan vergelijken met de ADH die één microgram is.

De ADH is 2,8 mcg.
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2007, 20:48:19 door Hizikigrrrl »

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #488 Gepost op: 23 juni 2007, 15:50:23 »
Kun je eigenlijk door het drinken van Red Bull en/of multifruitsap aan genoeg B12 komen? In plaats van pillen dus?
Staat er een hoeveelheid op? Dan vergelijken met de ADH die één microgram is.

ik drink altijd de multifruitsap van Coolbest, daar heb je met 1 glas je dagelijkse hoeveelheid B12 mee te pakken.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #489 Gepost op: 26 juni 2007, 11:16:39 »
Kun je eigenlijk door het drinken van Red Bull en/of multifruitsap aan genoeg B12 komen? In plaats van pillen dus?
Staat er een hoeveelheid op? Dan vergelijken met de ADH die één microgram is.

De ADH is 2,8 mcg.
O, ja, de ADH is onlangs verhoogd.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #490 Gepost op: 26 juni 2007, 11:19:27 »
De ADH is 2,8 mcg.
O, ja, de ADH is onlangs verhoogd.

En ik snap nog steeds niet waarom die zo drastisch is verhoogd, en waarom dat alleen in Nederland lijkt te zijn gebeurd. Iemand enig idee? Hebben Nederlanders minder intrinsic factor tot hun beschikking dan andere wereldburgers?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #491 Gepost op: 26 juni 2007, 11:20:43 »
Even googelen en je krijgt dit. Het staat op deze site: http://www.fonteine.com/b12.html

ADH voor B12 moet verdubbelen volgens Deense professor

Volgens de Deense professor Dr. Mustafa Vakur Bor moet de ADH voor B12 verdubbeld worden. Dit is de conclusie van een onderzoek bij Deense vrouwen. In Nederland ligt de ADH op 2.5 µg terwijl de Deen een hoeveelheid van 6 µg adviseert.
Het onderzoek is vers van de pers en kan hier gelezen worden.

wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #492 Gepost op: 26 juni 2007, 11:21:40 »
De ADH is 2,8 mcg.
O, ja, de ADH is onlangs verhoogd.

En ik snap nog steeds niet waarom die zo drastisch is verhoogd, en waarom dat alleen in Nederland lijkt te zijn gebeurd. Iemand enig idee? Hebben Nederlanders minder intrinsic factor tot hun beschikking dan andere wereldburgers?

bovendien; eten Nederlanders in verhouding tot andere landen niet erg veel zuivel...
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #493 Gepost op: 26 juni 2007, 11:27:08 »
bovendien; eten Nederlanders in verhouding tot andere landen niet erg veel zuivel...

Maar dat is natuurlijk helemaal geen reden om de ADH te verhogen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #494 Gepost op: 26 juni 2007, 11:29:51 »
Volgens de Deense professor Dr. Mustafa Vakur Bor moet de ADH voor B12 verdubbeld worden.

Ja, omdat in zijn onderzochte groep (klein, en beperkt), dan alle B12 gerelateerde variabelen worden eh... uitgeleveld. Maar dat is niet de grond waarop een ADH wordt bepaald, ik neem aan dat dat met percentielen werkt.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #495 Gepost op: 26 juni 2007, 11:37:13 »
Volgens de Deense professor Dr. Mustafa Vakur Bor moet de ADH voor B12 verdubbeld worden.

Ja, omdat in zijn onderzochte groep (klein, en beperkt), dan alle B12 gerelateerde variabelen worden eh... uitgeleveld. Maar dat is niet de grond waarop een ADH wordt bepaald, ik neem aan dat dat met percentielen werkt.

Die was klein en beperkt omdat hij met postmenopauze vrouwen (40 tot 70 jaar) werkte. Maar toch!
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #496 Gepost op: 26 juni 2007, 11:51:43 »
bovendien; eten Nederlanders in verhouding tot andere landen niet erg veel zuivel...

Maar dat is natuurlijk helemaal geen reden om de ADH te verhogen.

nee dat bedoel ik ook juist; het lijkt me dat Nederlanders zowiezo wel genoeg binnen krijgen en dat dat inderdaad geen reden is om de ADH te verhogen ;)
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #497 Gepost op: 26 juni 2007, 11:53:12 »
Volgens de Deense professor Dr. Mustafa Vakur Bor moet de ADH voor B12 verdubbeld worden.

Ja, omdat in zijn onderzochte groep (klein, en beperkt), dan alle B12 gerelateerde variabelen worden eh... uitgeleveld. Maar dat is niet de grond waarop een ADH wordt bepaald, ik neem aan dat dat met percentielen werkt.

Die was klein en beperkt omdat hij met postmenopauze vrouwen (40 tot 70 jaar) werkte. Maar toch!

Maar toch wat? Het zegt mij niet veel.
Als één of twee procent van de postmenopauzale vrouwen 6 ug B12 per dag nodig heeft, en de rest van de bevolking ruim voldoende heeft aan 1 ug (ik fantaseer maar wat getallen hoor), dan kan dat toch geen reden zijn de ADH te verhogen naar 6 ug?
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2007, 12:00:45 door Snoesha@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #498 Gepost op: 26 juni 2007, 12:04:04 »
nee dat bedoel ik ook juist; het lijkt me dat Nederlanders zowiezo wel genoeg binnen krijgen en dat dat inderdaad geen reden is om de ADH te verhogen ;)

Ik vermoedde wel een cynische ondertoon, maar ik bedoel dat als Nederlanders een gemiddeld hoge (of lage) consumptie van B12 hebben, dat op geen enkele manier een invloed op de vaststelling van de ADH kan hebben.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Eerin

Re:Vragen over vitamine B12
« Reactie #499 Gepost op: 19 augustus 2007, 12:34:57 »
Iets tussendoor!
Ik zocht eergisteren uit wat er allemaal in aardappelen zat en volgens een website zit daar het hele vit. B complex in. Dat wist ik echt niet :) via aardappelen krijgen we (neem ik dan aan) dan ook vit. B 12 binnen. En Nederlanders eten vrij veel aardappelen toch?