De meeste b12 in vitaminen preperaten zijn gewonnen uit dierlijke bronnen.Naar mijn weten zijn er twee zoorten natuurlijk te verkrijgen b12,De enige plantaardige
zitten in zeewier,spirulina en nog een andere waar ik even niet op kom.
Dat is niet juist, tenzij je bacteriën als dieren beschouwt. Voor zover mij bekend wordt B12 in pillen zowel als de aan levensmiddelen toegevoegde uitsluitend verkregen uit bacterie-kweek.
Van zeewier en spirulina wordt vaak beweerd dat er b12 in zit, maar wetenschappelijk onderzoek heeft tot nu toe altijd nog het tegendeel aangetoond.
Ik zou je er niet al te druk over maken eigenlijk.
Vitaminen b12 heb je nouwelijks nodig.
Veel heb je er niet van nodig, maar het is echt heel erg onverstandig om het probleem van een B12-tekort te onderschatten. Als vegetariër zul je er niet zo snel last van hebben, maar eet je veganistisch zonder B12 te supplementeren, dan krijg je
altijd een B12-tekort, met alle gevaarlijke verschijnselen vandien. Een eenmaal ontstaan tekort is bovendien erg moeilijk weer aan te vullen.
daarbij maken alle vegetarische dierzoorten
de vitaminnen zelf aan(de bacterien van het voedsel vormen die)
De theorie is dat mensen dat ook gaan doen
bij het volgen van een vegetarisch dieet.
Dat is toch wel erg lastig hoor, tenzij je je eigen ontlasting wilt gaan opeten.
Ik heb nog nooit vitamine b12 genomen en nog nooit vlees gegeten en voel me kiplekker!
Dan zul je ofwel niet strikt veganistisch leven en je B12 uit natuurlijke bronnen halen, of je bent aan het interen op de voorraad die in je lichaam aanwezig is. Doorgaans is die in ongeveer drie jaar op.
edit: typo