[quote author=Helena
ik kan niet meer 2 trappen oplopen zonder vreselijk pijn in mijn spieren, ik ben dodelijk vermoeid, waanzinnig chaotisch/vergeetachtig (bijna eng) en heb emotioneel vreselijke ups en downs[/b].
Dit heb ik dus ook
Ik heb al jaaaaaaaren een chronisch ijzertekort en moet hiervoor eeuwig pillen blijven slikken. Enige weken geleden liet ik mijn jaarlijkse controle uitvoeren en wat bleek? mn ijzer was nog nooit zo goed geweest!! (terwijl ik mij beroerder dan anders voel!) maar mn B12 was maar 136!(terwijl ik wel eieren eet en af en toe melk drink)Ik moet nu pillen nemen en na 1,5 maand eens terugkomen, maar ik geloof niet dat ze helpen...Mijn vader had zijn bloed ook laten nazien (voor cholesterol) en zijn B12 was ook laag. Hij eet wel vlees. Maar mijn grootmoeder heeft pernicieuze anemie en moet dus elke maand een inspuiting krijgen. Aangezien dit erfelijk is, is de kans heel groot dat ik( en mn vader mssn ook) dit ook heb. Vooral omdat in een ijzersiroopje dat ik enkele maanden geleden nam B12 bij zat, en ik heb gehoord dat je die voorraad lang bijhoudt, dus is een tekort in mijn geval bijna onmogelijk, tenzij ik het dus niet oraal kan opnemen.
Ik vond jouw verhaal dus zeker wel interessant Helena!
PS: sry voor de lange post, hoop dat het een beetje duidelijk is