@ dr@@kje:
De kant-en-klaar versies zullen wel compleet zijn, ik doelde meer op de zelf samengestelde varianten. Feit blijft dat er behoorlijk veel supplementen toegevoegd moeten worden om een volledige voeding te krijgen. En ik ben persoonlijk van mening dat je een menu zo min mogelijk moet supplementeren.
Wat bedoel je met: zelfde voor blikvoer? en met de andere factoren waar je het over hebt?
En ik blijf van mening dat als je een carnivoor geen vlees wil voeren, je er niet aan moet beginnen. Dan moet je een echt eerlijke keuze maken en ze niet in huis nemen.
En over dat "snel proberen naar iets anders toe te gaan"
Ik heb gewoon verschillende onderwerpen aangehaald, had geen idee dat ik over zou komen alsof ik iets wil ontwijken of zo, dat is namelijk niet zo.
En om antwoord op je vraag te geven:
Als je zeker weet dat je huisdier er niet onder lijdt en het de voeding verkiest boven eerlijke vleesvoeding (kwaliteit) kun je het voeren als je wilt. Ik ben daar alleen niet van overtuigd. Maar ik denk dat we daarin van mening blijven verschillen
Ik heb inderdaad gehoord van het onderzoek dat je beschrijft, en zoals ik al zei: het zal best compleet zijn met de nodige toevoegingen. En ik begrijp dat je ervan uit gaat dat de voeding goed is als het in samenwerking met dierenartsen ontwikkeld is. Persoonlijk kies ik voor mijn eigen hond voor de meest natuurlijke en gezondste voeding die aansluit bij zijn dieet zoals zijn voorouders dat eten.
@ Kiwi:
Ik heb het nooit gehad over een dieet met alleen maar vlees
Dan krijg je inderdaad het all-meat-syndrome, daar ben ik van op de hoogte. Waar ik het over heb is een complete versvoeding.
Groetjes van Lonie.